Ismét lehet törni a saját autókat – Újra megnyílt a nürburgringi pálya (Videókkal)

Ha ügyetlenkedő kezdőket akar látni, nézze meg a Nürburgring Nordschleife friss videóját, amely a koronavírus miatti korlátozások feloldását követő első nyílt napon készült!

A legendás pálya ugyanis április 30-án ismét megnyitotta kapuit a turisták előtt. A különbség csak annyi, hogy a kapuban maszkos emberek fogadják a hobbiversenyzőket, és a pályán belül is be kell tartani azt a másfél méteres távolságot, de a körözés legalább újra elkezdődhetett.

A Nürburgringen ugyanis bizonyos összegért bárki részt vehet a nyílt vezetési napokon, viszont ezen felül ki kell fizetni a pályán okozott károkat, valamint a megsérült autók visszaszállítását a depóba.

ring_crash1.jpg

Erre nem ritkán lehet szükség, legalábbis ezt mutatja ez a legcifrább karambolokat bemutató, márciusban közzétett videó.

Szórakozásképpen össze lehet adni, nagyjából mekkora a bemutatott 20 karambol összes kárértéke…

De térjünk vissza az újranyitásra! A látogatók nemcsak németek, hanem gyakorlatilag egész Európából is járnak a pályára, akik szeretik a kihívásokat. A Ring északi hurka, a Nordschleife ugyanis a világ legnehezebb pályája, nem véletlenül nevezték el „zöld pokolnak”. A több mint 20 kilométeres Északi Kört (Nordschleife) azért hívják így, mert erdőségben fut, rövid egyenesek, gyors kanyarok (33 bal és 40 jobb), valamint nagy szintkülönbségek teszik változatossá és nehézzé, és több pilóta vesztette ott életét.

ring_crash2.jpg

Ráadásul a pálya nemcsak kanyargós, hanem hegyes-völgyes is, olyannyira, hogy két különböző pontján eltérő időjárási viszonyok zavarják meg a versenyzőket. Előfordul, hogy a pilóták ragyogó napsütésben indulnak a tengerszint felett 620 méteren lévő rajtvonalról, majd 300 métert ereszkedve esőben érik el a legalacsonyabb pontot Breidscheidben.

Az ilyen időjáráskülönbségek a mellékelt videón is jól láthatók.