Ismét megdöntötte saját eladási rekordját a Toyota Európában
Nagyon úgy néz ki, hogy a japán autógyártó óriás ismét remek évet zár az öreg kontinensen. Az év első kilenc hónapjában ugyanis minden korábbinál több Toyota és Lexus modell fogyott Európában.
Megint a Toyota sikereitől hangos az autóipar. Átgondolt palettájának és praktikus, emberközpontú autóinak köszönhetően a Toyota modelljei minden eddiginél népszerűbbek az európai vásárlók körében. A japán cég sikerének receptje valójában egyszerű: a Toyota azzal válik megkerülhetetlenné, hogy szinte minden autóvásárlónak kínál valamilyen modellt. Ráadásul nemcsak a karosszéria méretét tekintve igazán széles a Toyota kínálata, hanem azért is, mert a hagyományos benzinmotor mellett kínálnak öntöltő hibrideket, hálózatról tölthető plug-in hibrideket és teljesen elektromos hajtású autókat is.
Mindennek tetejébe ott van még a Toyoták és Lexusok legendás megbízhatósága, amelyet hosszú évek óta minden vevőelégedettségi felmérés és meghibásodási statisztika alátámaszt. Ezen felül a Toyota és Lexus modelljei egyre divatosabbak is, hiszen például a Toyota a kisautóktól kezdve a kompaktokon át a családi autókig minden szegmensben kínál divatos SUV-t (a magyar piacon összesen hat SUV van a márka kínálatában), a Lexus esetében pedig a kínálat többsége (nyolc modellből öt) ilyen felépítésű.
A vásárlók elsősorban az eszükkel és a pénztárcájukkal vásárolnak: ha mutatós a kinézett autó, keveset fogyaszt, nem kell váratlan és drága javításokra számítani, ráadásul mindezek miatt még az értékvesztése is csekély, akkor semmi nem szólhat a Toyoták és Lexusok ellen.
Az európai értékesítési adatok pedig mindezt vissza is igazolják. Az év első kilenc hónapjában a Toyota Motor Europe (TME) a piaci átlagot messze felülmúlva teljesített és összesen 912.671 autót értékesített, ami az előző évhez képest 6 százalékos gyarapodás. A Toyota ezzel a márkák versenyében megtartotta értékes második helyezését. Mivel a Toyota hibridjei különösen keresettek, a márka által eladott autók között négyből háromban van valamilyen szintű elektrifikáció. Ezt a lendületet erősítette, hogy idén jelent meg az új CH-R, amely részben plug-in hibrid változata sikere okán is 8%-os növekedést ért el 2023 első kilenc hónapjához képest. A Toyota legkelendőbb európai modelljei a B szegmensben a Yaris és Yaris Cross. A Yaris sikere is elsősorban a hibrid rendszernek tudható be: a 134 ezer eladott Yaris 90%-a hibrid hajtású, míg sok rivális modell éppen a hibrid rendszer hiánya miatt vagy kikerült a kínálatból vagy sokat vesztett vonzerejéből. A Yaris Cross még ennél is kelendőbbnek bizonyult, és az elkelt 155 ezerből pusztán ötezerben nem volt hibrid hajtás.
Egy kategóriával feljebb, a Corollából is sok fogy. Az ötajtós és a Touring Sports (kombi) szinte kizárólag – 36 példány kivételével – hibrid hajtással kelt el, és a nem minden piacon kapható szedán is jól teljesített: esetében az eladások 60%-át tették ki a hibridek.
A Lexus is rekordot ért el: a tavalyihoz képest 17%-kal több, összesen közel 64 ezer prémiumautó fogyott, ezzel a Lexus lett a kontinens egyik legdinamikusabban növekvő luxusmárkája.
Ha a TME által értékesített autókat vesszük számba, 75%-ukban volt valamilyen elektromos hajtás. A tisztán elektromos modellek 28, a plug-in hibridek 37, míg az öntöltő hibridek 9 százalékkal voltak kelendőbbek, mint 2023 első kilenc hónapjában.
Toyota legnépszerűbb európai modelljei | |
Aygo X | 74.873 |
Yaris | 133.634 |
Yaris Cross | 155.527 |
Corolla 5 ajtós és kombi | 77.555 |
Corolla szedán | 43.964 |
CH-R (hibrid és plug-in hibrid) | 97.698 |
Corolla Cross | 41.154 |
RAV4 (hibrid és plug-in hibrid) | 74.099 |
Legnépszerűbb európai Lexus modellek | |
ES | 4.085 |
NX (hibrid és plug-in hibrid) | 18.567 |
UX (hibrid, plug-in hibrid és BEV) | 9.968 |
RX (hibrid és plug-in hibrid) | 10.257 |
LBX | 16.216 |
Fotók: Toyota Europe