Itt a 9. Passat kombi
A müncheni autószalonon tartották az új Passat Variant világpremierjét. A Passat olyan tulajdonnév, amely magáért beszél, nemigen van arra szükség, hogy hozzátegyük a családnevét, hogy ő egy Volkswagen, hiszen fél évszázad alatt 34 millió kelt el a különböző generációkból világszerte, és az eladások tekintetében a márkánál csak a Golf előzi meg.
A VW elektromos koncepciójába illően az új Passat két teljesen újonnan kifejlesztett, 150 kW (204 LE) és 200 kW (272 LE) rendszerteljesítményű plug-in hibrid hajtással (eHybrid) mutatkozott be. Az autó egy új, 19,7 kWh-s akkumulátorral kombinálva mintegy 100 kilométert is megtehet tisztán elektromos hajtással. Ilyen hatótávolság az új Passat Variantot a mindennapok elektromos járművévé teszi – ezt ráadásul a rövid töltési idők is biztosítják, mivel az akkumulátor a korábbi 3,6 kW helyett mostantól 11 kW-os váltóáramú töltőpontokon tölthető. A Passat Variant eHybrid akár 50 kW-tal is tölthető az egyenáramú gyorstöltő állomásokon. Emellett az elektromos hajtómotor és az új, takarékos turbófeltöltésű 1.5 TSI evo2 benzinmotor együttműködése összesen mintegy 1000 kilométeres hatótávolságot biztosít.
Szintén újdonság a Passat fedélzetén a 48 V-os mild hibridhajtás, amely egy 110 kW / 150 lóerős eTSI benzinmotorra támaszkodik. Emellett két 150 kW (204 LE) és 195 kW (265 LE) teljesítményű turbós benzinmotor (2.0 TSI), valamint három turbódízel motor (2.0 TDI) 90 kW (122 LE), 110 kW (150 LE) és 142 kW (193 LE) teljesíti ki a hajtáslánc-választékot. A DSG automata váltó pedig minden motornál az alapfelszereltséghez tartozik. A 195 kilowattos 2.0 TSI és 142 kilowattos 2.0 TDI motorral ellátott változatok szériafelszereltségként az intelligens vezérlésű 4MOTION összkerékhajtást kapják; az összes többi modell elsőkerék-hajtású.
Az elődhöz képest a vonalak dinamikusabbak, a méretek pedig nagyobbak. A tengelytáv például 5 centivel 2841 milliméterre nyúlt, ami nemcsak tágasabb lábteret eredményezett a második üléssor számára, hanem jelentősen megváltoztatta az autó arányait is. A kocsi teljes hossza 144 milliméterrel 491,7 centire nőtt, a szélesség pedig 2 centiméterrel 185,2-re.
A másfél méteres magasság az elődmodellhez képest nem változott, így az autó áramvonalasabbnak, szélbe simulóbbnak látszik. Ennek ellenére a csomagtartó kapacitása 40 literrel 690 literre nőtt, persze a kalaptartóig mérve. Ha a hátsó üléseket előre hajtjuk, az elődmodell befogadóképességénél 140 literrel nagyobb, összesen 1920 literes űr várja a poggyászt.
Az új Passat Variant a legmodernebb segédrendszerek továbbfejlesztett választékával jelenik meg. A parkolást segítő rendszerek közé tartozik az opcionális Park Assist Plus, a Park Assist Pro és a Park Assist Pro memóriafunkciója. A Park Assist Pro révén az új Passat Variantot távirányítóként használt okostelefonnal lehet beküldeni egy parkolóhelyre, vagy kihozni onnan.
Ha a Passathoz megrendelték a Park Assist Pro memóriafunkciót is, a rendszer kérésre rögzíti és tárolja az út utolsó 50 méterét. Amikor a jármű ismét ugyanabba a pozícióba ér – például az otthoni kocsibeálló bejáratához –, felajánlja a parkolási manőver átvételét.
dasblog