Itt a Toyota Fine-Comfort Ride

MÉG EGY LÉPÉSSEL KÖZELEBB A HIDROGÉN ALAPÚ JÖVŐ

A Toyota élen jár az abszolút zöld, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás elektromos (FCEV) technológia fejlesztésében is, egyedüliként kínálva a technológiával hajtott sorozatgyártott autót, buszt, teherautót és targoncát is. A 2018-as Genfi Autószalonon ugyanakkor a japán autógyártó egy az üzemanyagcellás technológiában rejlő újabb lehetőségek bemutatására alkalmas tanulmányautó, a Fine Comfort Ride leleplezésével újabb hatalmas lépést tett a hidrogén alapú társadalom elérkezése felé. Az üzemanyagcellákkal és a kerekekbe épített elektromotorral hajtott prémium limuzin tanulmányautó nulla károsanyag-kibocsátással és mintegy 1000 km hatótávolsággal rendelkezik. A különleges megjelenésű és áramvonalas, gyémánt formájú karosszéria, hátrafelé keskenyedik, minden utas számára érintőképernyőt kínál, miközben a hajtáslánc kialakításának köszönhetően az utastér tágas és rugalmasan variálható.

A Toyota Fine-Comfort Ride egy üzemanyagcellás tanulmányautó (FCEV), amit készítői egy alacsony széndioxid-kibocsátású társadalomban képzeltek el, amely fejlett módon hasznosítja a hidrogént és a megújuló energiát. A FINE-Comfort Ride nemcsak azért érdekes, mert egy prémium minőségű jármű, hanem azért is, mert jól variálható kialakítása egyedinek számít az elektromos hajtású járművek közt. Az Európában először a Genfi Autószalonon látható autó rendkívül környezetbarát, hiszen működése közben sem széndioxidot, sem más szennyező anyagot nem bocsát ki, és bár csupán három percbe telik a feltankolása, mégis szokatlanul hosszú távolságot képes megtenni egyetlen feltöltéssel. A gyémánt formájú utastér hátrafelé keskenyedik, ám a kabin elejétől a közepéig tartó szakasz a jármű legszélesebb és legmagasabb része; ez a forma egyrészt maximális helykínálatot teremt a második üléssorban, másrészt pedig kifejezetten áramvonalas. Az autó rendkívül rugalmasan alakítható, hiszen a motorok a kerékagyban kaptak helyet. A kerekek a karosszéria sarkaiba kerültek, ami remek menetstabilitást biztosít. A padló alatti burkolat javítja a menetstabilitást és mérsékli a kabinba jutó zajt, ami el is várható egy prémium limuzintól.

A TOYOTA FINE-Comfort Ride egyik alapgondolata, hogy a jövő mobilitása nem csupán “helyváltoztatást” biztosít az embereknek, hanem más értékekkel is gazdagítja utazásukat. Éppen ezért a digitális Segéd funkció és az érintésvezérlésű kijelzők egy olyan cockpitben kaptak helyet, ami körülöleli a vezetőt és az utasokat, hogy az autóban mindenki akadálytalanul hozzájuthasson az információkhoz. Az ülések elrendezése sokféleképpen változtatható, így a TOYOTA FINE-Comfort Ride mindig tökéletesen kiszolgálja utasai igényeit – akár egyéni térre, akár intenzív kommunikációra vágynak. A jármű halkan és simán fut, és a hidrogén üzemanyagcella bőséges mennyiségű áramot termel az utastér számos elektromos berendezésének működtetéséhez. Az autó hatótávolsága mintegy 1000 km. A TOYOTA FINE-Comfort Ride hatszemélyes; a jármű hossza 4830, szélessége 1950, magassága 1650 mm, a tengelytávolság pedig 3450 mm.

A Toyta FINE-Comfort Rideról az alábbi linken tekinthető meg videó: https://www.youtube.com/watch?v=CkHrGwKMWIQ