Itt az az Audi SQ8 TDI

Az Audi bemutatja a Q modellcsalád zászlóshajójának sportos változatát, az SQ8 TDI modellt (üzemanyag-fogyasztás l/100 km: 7,8 (kombinált), CO2 kibocsátás g/km: 205 – 204 (kombinált)). A két turbófeltöltővel szerelt nyolchengeres dízelmotornak köszönhetően a nagyméretű SUV átlagon felüli teljesítménye mellett nagyfokú hatékonyságot kínál. A hajtásrendszer és a futómű technológiája – amelynek része a sport-differenciálmű, az aktív kanyarstabilizátor és az összkerékkormányzás is – biztosítja a jármű dinamikus kezelhetőségét. Az Audi SQ8 TDI 2019. nyár végén már elérhető lesz számos európai kereskedésben. A modell ára Németországban 102 900 eurótól indul.

Erő és hatékonyság: 4.0 TDI elektromos meghajtású kompresszorral
Az Audi SQ8 TDI modellben dolgozó biturbó V8-as erőforrás (üzemanyag-fogyasztás l/100 km: 7,8 (kombinált), CO2 kibocsátás g/km: 205 – 204 (kombinált)) a legerősebb aggregát az európai piacon. Elképesztő ereje mellé nagyfokú gazdaságosság párosul, amelyet a legkorszerűbb megoldások egész sora tesz teljessé. A motor 320 kW (435 metrikus lóerő) teljesítményre képes, legnagyobb, 900 newtonméter forgatónyomatéka 1250 és 3250 fordulat/perc között folyamatosan rendelkezésre áll. Ez lehetővé teszi a 4.0 TDI számára, hogy sportautóként gyorsítsa a kupé SUV-t. Az SQ8 TDI álló helyzetből 4,8 másodperc alatt éri el a 100 km/óra sebességet, elektronikusan szabályozott legnagyobb sebessége pedig 250 km/óra. Az erőátvitelről egy nyolcfokozatú tiptronic sebességváltó és a quattro állandó összkerékhajtás gondoskodik.

Induláskor illetve a fordulatszám tartomány alsó részén a két turbófeltöltő munkáját egy elektromos meghajtású kompresszor (EPC) segíti, így a V8 TDI folyamatosan képes maga felépíteni az erejét. Az EPC energiaellátását egy 48 volt feszültségű fedélzeti elektromos hálózat biztosítja, amely a jármű lágy hibrid rendszerének (mild hybrid system – MHEV) működtetését is garantálja. Szíjhajtású indítógenerátora a lassítások során visszanyert energiát egy lítiumion akkumulátor felé továbbítja.

Valós menetkörülmények között a lágy hibrid technológia akár 0,5 literes megtakarítást is eredményezhet 100 kilométerenként. A nagyméretű SUV modell WLTP ciklus alapján meghatározott átlagos fogyasztása 7,8 liter, amely kilométerenként 205 – 204 gramm CO2 kibocsátásának felel meg, természetesen az aktuálisan választott gumi/kerék kombinációtól függően.