Itt az egyedi Fiat 500e Gelateria Edition a fagylalt szerelmeseinek

A Fiat azt állítja, hogy az apró elektromos autó naponta körülbelül 300 embernek tud fagyasztott fagylaltot felszolgálni.

A Fiat egy új, egyedi koncepciót mutatott be az 500e-n alapuló, apró fagylaltos teherautóvá alakítva, akkumulátoros hajtáslánccal. A Fiat 500e „Gelateria Edition” a városi elektromos autó kabrió változatán alapul, és minden szükséges felszerelést tartalmaz a gombóc fagylalt felszolgálásához az Egyesült Királyság „ultraalacsony kibocsátású zónájában”.

A Fiat a „világ legkisebb fagylaltjának” nevezi az egyedülállót, bár biztosak vagyunk benne, hogy vannak még kisebb fagylaltszállító járművek vagy kocsik valahol Olaszországban.

https://www.youtube.com/@carspod2158/videos

Kompakt mérete ellenére a speciális 500e körülbelül napi 300 ember kiszolgálására képes. A testre szabott belső térben fagyasztott fagyott gelato kijelző található, amelyet egy megemelhető retro lombkorona takar. Az árukat két akkumulátoros fagyasztószekrényben tárolják, melyek összkapacitása 30 l (8 gallon), de van külön hely a kúpoknak, kádaknak és kanalaknak. Az összes utasülést eltávolítják, így az 500e együlésessé válik, amely lehetővé teszi a vezető és a fagylaltszerver szabad mozgását. Az autóban azonban van tároló a nyugágyak számára, hogy az ügyfeleknek legyen hova leülniük.

Külsőre a Fiat kéttónusú fényezést választott, világoskék és krém árnyalatokkal, amelyek az ’50-es évek olasz gelateriáit idézik. Hasonló témát alkalmaztak a belső kárpitozásra is, a „Gelateria” felirattal a krémszínű műszerfalon, a sárvédőn, az ajtókon és a csomagtartón. Végül egy egyedi harangozó operai hangokkal egészítették ki, hogy az EV kellő figyelmet vonzzon.

A Fiat még egy új gelato ízt is készített, amelyet egy hagyományos torinói forró ital, a Bicerin ihletett. Azok számára, akik kíváncsiak az összetevőkre, a Fiat új zselés íze kávéból, csokoládéból és zabtejből készül.

A „Gelateria Edition” alapjai érintetlenek. Ez azt jelenti, hogy az egyszeriben a 117 LE-s (87 kW / 118 LE) villanymotor és a nagy teljesítményű 500e 42 kWh-s akkumulátora található. Ennek ellenére a hűtőszekrény extra súly- és teljesítményigénye minden bizonnyal árt a törzsmodell 260 km-es (162 mérföldes) WLTP-tartományának.

A koncepció éppúgy marketing mutatvány, mint válasz az Egyesült Királyság újonnan alkalmazott korlátozásaira a dízelmotoros fagylaltszállító teherautók számára az „ultraalacsony kibocsátású zóna” területeken. Ezek között már szerepel a londoni Camden, Greenwich és Westminster City városrész, és hamarosan 2024-re 14 egyesült királyságbeli városra bővülnek. Ellentétben azokkal a teherautókkal, amelyek dízelmotorjaikat alapjáraton tartják, hogy a fedélzeti készülékeket táplálják, az elektromos járművek ugyanezt megtehetik. csendesen és helyi károsanyag-kibocsátás nélkül dolgozzon.