Itt az új Audi RS 4 Avant
Az Audi Sport GmbH finomhangolta a 2017. szeptemberében bemutatott új RS 4 Avant számos részletét (üzemanyag-fogyasztás, kombinált: 9,2 l/100 km; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált: 211 – 210 g/km). Az orr rész megújult formavilága és az új MMI touch kezelési koncepciót magába foglaló sportos belső tér kiemeli a legendás elődöket felvonultató sikermodell atletikus karakterét. A kiemelkedő nyomatékkal rendelkező, két turbófeltöltős V6 erőforrás teljesítménye 331 kW (450 metrikus lóerő), elképesztő, 600 Nm nyomatéka pedig igen széles, 1 900 és 5 000 percenkénti fordulatszám közötti tartományban folyamatosan biztosított. Az RS 4 Avant a DTM hockenheimringi záróhétvégéjén mutatkozott be október 4. és 6. között. A modell értékesítése Németországban és más európai országokban 2019. októberében indul. Az új RS 4 Avant 2019. decemberében érkezik a kereskedésekbe, a nagy teljesítményű kombi modell ára 81 400 eurótól indul majd.
„A következetesen alkalmazott sportosság és a mindennapi használhatóság kombinációja szokatlan ötletnek tűnhet egyeseknek, de számunkra ez a nagy teljesítményű kombi 25 éves történetünk egyik legjobb ötlete.” – nyilatkozta Oliver Hoffmann, az Audi Sport GmbH ügyvezető igazgatója. „Az Audi RS 4 Avant hosszú ideje legkelendőbb modellünk és jelentős mértékben hozzájárul az Audi Sport GmbH. sikeréhez.”Erőteljes megjelenés: a külső formavilág
Az új RS 4 Avant orr részét teljesen újraalkották, az A4 Avant és az RS 4 Avant között pedig szemmel láthatóan igen jelentős a különbség. A Singleframe hűtőrács szélesebb és laposabb az alapmodellhez képest. A többi RS modellhez, az RS 6 Avant (üzemanyag-fogyasztás, kombinált: 11,7 -11,5 l/100 km; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált: 268 – 283 g/km) és az RS 7 Sportback (üzemanyag-fogyasztás, kombinált: 11,6 – 11,4 l/100 km; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált: 265 – 261 g/km) modellhez hasonlóan az RS 4 Avantot is azzal a fényes fekete, háromdimenziós méhsejt mintázatú rácsozattal szerelték, ami az RS sorozat sajátja. A letisztult látványt a keret nélküli Singleframe hűtőrács teszi teljessé. Az új RS 4 logóval díszített méhsejt mintázatú hűtőrácsa a nagyméretű oldalsó légbeömlő nyílásokkal és a függőleges elemekkel együtt az első lökhárítóba integrálva kapott helyet.
Az RS 4 Avant LED fényszórói is új formát kaptak. Az opcionálisan elérhető, sötétített betétekkel szerelt Mátrix LED fényszórók teszik teljessé a nagyteljesítményű Avant modell megújult külső formavilágát, ezzel is megkülönböztetve az A4 modellcsalád többi tagjától. A kerékjárati ívek és azok domborulatai („quattro blister”) mind az első, mind a hátsó kerekeknél 30 milliméterrel szélesebbek, mint az Audi A4 Avant modell esetében. A fényszórók mellett közvetlenül elhelyezett fényes fekete dizájnelemek tovább erősítik a szélesség érzetét az új RS 4 Avant formavilágában (üzemanyag-fogyasztás, kombinált: 9,2 l/100 km; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált: 211 – 210 g/km).
A fényes fekete, matt alumínium és szénszálas optikai csomagok egyedi megjelenést kölcsönöznek az oldalsó küszöbbetéteknek, a külső visszapillantó tükrök házainak és az első illetve hátsó lökhárítóknak. Igény esetén a fényes fekete és szénszálas optikai csomagok az Audi négy karikájának és az első és hátsó RS emblémának a fekete változatát is magukba foglalják. Az RS emblémák a még tartózkodóbb megjelenés érdekében akár teljesen el is hagyhatók. A tetősínek az alapfelszereltség részeként matt fekete kivitelben készülnek. Az RS specifikus tető légterelő, a diffúzorbetét és az RS kipufogórendszer króm végcsövei még jellegzetesebb megjelenést biztosítanak a megújult modell számára. Az opcionálisan választható, fekete kipufogóvégződésű RS sport kipufogó rendszer pedig különösen sportos hangélményt kínál. A vezető az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszeren keresztül állíthatja be, hogy éppen a sportos vagy a visszafogottabb hangzásra szavaz.