Itt az új CLS
Az új Mercedes-Benz CLS mintapéldája az egyedi formaterv és a prémium belső tér ötvözésének, mely gazdag felszereltséggel egészül ki. A szegmenst megteremtő, korábbi négyajtós kupé harmadik generációja 2018 márciusától rendelhető. Az új CLS ikonikus formáit modern soros hathengeres, robbanékony és kivételesen hatékony turbómotorok mozgatják, melyeket később a V8-as AMG változat követ.
2003-ban a Mercedes-Benz CLS egy vadonatúj járműszegmenst alapítva elsőként egyesítette a kupé eleganciáját és dinamizmusát a szedán kényelmével és praktikumával. A harmadik generációs CLS-sel a Mercedes-Benz minden eddiginél erősebben épít erre a hagyományra, hangsúlyozva a trendteremtő modell különleges karakterét. Az új modell színtiszta CLS géneket örökölt az íjként feszülő övvonallal, az alacsony oldalablakokkal és sportosságával. Ugyanakkor mutatja az érzelmesen letisztult formavilág továbbfejlődését, az éles sarkok és vonalak finomítását. A jelenlegi Mercedes-Benz kupék családjába tökéletesen illeszkedő modellt mindössze 0,26-os légellenállási együtthatója teszi egyszerre áramvonalassá és széppé.
A teljesen megújult CLS modellkínálat a piaci bevezetéskor négy soros hathengeres turbómotort kínál:
· CLS 350 d 4MATIC (210 kW/286 lóerő, 600 Nm; vegyes üzemanyag-fogyasztás 5,6 l/100 km, vegyes CO2-kibocsátás 148 g/km),
· CLS 400 d 4MATIC (250 kW/340 lóerő, 700 Nm; vegyes üzemanyag-fogyasztás 5,6 l/100 km, vegyes CO2-kibocsátás 148 g/km),
· CLS 450 4MATIC (270+16 kW/367+22 lóerő, 500+250 Nm; vegyes üzemanyag-fogyasztás 7,8 l/100 km, vegyes CO2-kibocsátás 178 g/km),
· Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+ (320+16 kW/435+22 lóerő, 520+250 Nm; vegyes üzemanyag-fogyasztás 8,7 l/100 km, vegyes CO2-kibocsátás 200 g/km).
A piaci bevezetéskor elérhető erőforrásokon kívül további belépő szintű, négyhengeres benzin- és dízelmotorok idén ősszel érkeznek, amelyek magas szintű hatékonyságot és vezetési élményt biztosítva az új Mercedes-Benz motorgeneráció képviselői lesznek.
A CLS nemcsak sportos, hanem kényelmes is. Az AIR BODY CONTROL futómű, az ENERGIZING komfortvezérlés, valamint az új generációs infotainment rendszerek a Mercedes-Benz Link okostelefon-kapcsolódással és a vezeték nélküli töltés funkcióval együtt gondoskodnak a lehető legkevesebb fáradsággal járó de annál kényelmesebb utazásról. A csúcstechnológia egyik példája a középkonzoli érintőpad, amely haptikus és akusztikus visszajelzést is ad az egyes kényelmi funkciók és beállítások vezérlésekor.
A CLS alapfelszereltsége különösen sokrétű. A modell szériában megkapja a LED-es High Performance fényszórókat, a 18 colos könnyűfém felniket hátul szélesebb abroncsokkal, a sávtartó -és sebességtartó asszisztens rendszereket, a 12,3 colos média kijelzőt, a megvilágított légbefúvókkal ellátott hangulatvilágítást, a Mercedes me connect szolgáltatásokat, valamint az LTE képes kommunikációs modult.
Külső: magabiztos sportosság a Mercedes-Benz kupék stílusában
„Az új CLS egy formai ikon, a négyajtós kupé műfaj archetípusa. Az érzelmesen letisztult formanyelv továbbgondolása, a DNS letisztult, sallangmentes átörökítése, amely elegáns szépségével érzelmileg is telített” – mondta Gorden Wagener, a Dailmer AG vezető formatervezője.
Az erőteljes front egyik meghatározó alkotóeleme a Mercedes-Benz kupékra jellemző egylamellás hűtőrács, amelynek sziluettje kiszélesedik, a Mercedes-AMG GT kontúrjaira emlékeztetve. A különösen lapos és széles fényszórók dinamikusan követik a hűtőrács által felrajzolt vonalakat.
Az oldalnézetet a magas, ívelt övvonal és a sportosan kevés üvegfelület határozza meg, keretnélküli ablakokkal. Az előrehajló orrkialakítás egy cápa orrára emlékeztet, amelyet a hosszan nyújtózó motortér követ. A kontúrok az érzelmes letisztultság nyelvét közvetítik: a vonalak és a sarkok száma lecsökkent, ezáltal az összképet az ívelt felületek uralják.
A CLS karakteres jellemvonása az erőteljes, a hátsó végződésig lágyan ívelő vállrész is. A karakteres, kupés megoldások között megtaláljuk a kétrészes hátsó fényszórókat, a hátsó lökhárítóba elhelyezett fényvisszaverőket és rendszámtáblát, valamint a Mercedes csillagot a csomagtérfedél közepén. A felszereltség függvényében a tolatókamera ez alatt helyezkedik el.
Az első fényszórókhoz hasonlóan a hátsó lámpák is LED-esek, az Edgelight technikának köszönhetően kristályos megjelenésűek, háromdimenziós hatással, alacsony elhelyezésükkel hangsúlyozva a jármű szélességét.
Szélesvásznú belső tér
A CLS Coupé luxussal teli belső tere letisztult vonalakkal nyűgöz le, miközben a külső érzelmes, ívelő kontúrjaira emlékeztet. Az összhangot a kimagasló anyagminőség és a magas szintű kidolgozás biztosítja.
A sportosan széles cockpit, valamint a gondosan megválogatott színkombinációk különösen nagy tágasság benyomását keltik. A belső formaterv hullámszerű kialakítása egészen a hátsó ajtókig tart. A hangulatvilágítást ezúttal megvilágított légbeömlők teszik még látványosabbá, amelyek egy repülőgép sugárhajtóművére emlékeztetnek. A sportos benyomást tovább hangsúlyozzák az erőteljes kontúrral rendelkező, részleteiben kimunkált ülések. Kérésre nagyfelbontású Widescreen műszercsoport is elérhető, amely két 12,3 colos kijelzőből áll egyetlen közös üvegpanel alatt. A középkonzol nyílt pórusú vagy magasfényű fabetétje szinte lebegő hatást kelt.
A teljesen digitális műszercsoport a vezetőt a vezetési körülmények függvényében látja el információkkal. Ízlés szerint három különböző megjelenítési stílus közül lehet választani, amelyek mindegyike a márkát meghatározó stílusban és eleganciával jelenik meg. A Classic és Sport a hagyományos kiosztást követik, míg a Progressive stílus egyetlen központi mérőműszerével futurisztikus megjelenítést biztosít.
A hangulatvilágítás 64 színben állítható, beleértve a légbeömlőket is. A klímaberendezés hőmérsékletének változtatásával a megvilágítás is jelzi a hőfokszabályozás irányát: a melegebb beállítás vörös, a hidegebb kék színnel jelenik meg.
Az ülések kimondottan ehhez a modellsorozathoz készültek, és felszereltségtől függően különböző varrásmintával is elérhetők. A hátsó külső ülések megjelenése egyezik az első ülésekével, a sportos különálló ülés benyomását keltve pedig az új CLS elsőként ötszemélyes kialakítást kapott. A hátsó háttámlák 40/20/40 arányban dönthetők, az 520 literes csomagtér így tovább bővíthető.
Wellness a hosszú utakon: ENERGIZING comfort control
Az opcionálisan válaszható ENERGIZING komfort vezérlés a jármű különböző szolgáltatásait fogja össze. Összehangoltan használja a klímaberendezés funkcióit (beleértve az illatosítást), valamint az ülések különböző opcióit (fűtés, szellőztetés, masszázs). A kormánykerék fűtésével, a megvilágítás és a zene változtathatóságával pedig már-már wellness hangulatot teremt az utazás során. A hat különböző program a közérzetet is javítja, annak érdekében, hogy az utasok a hosszabb utakon is végig frissek maradjanak.
Intelligent Drive: asszisztens technológia az S-osztályból
Az új CLS generáció számos funkciót örökölt az autóipar technológiai zászlóshajójától, az új S-osztálytól. Megkapta például a vezetési segédrendszerek legújabb generációját, amely útvonal alapú sebesség szabályozásra is képes.
Az asszisztens rendszerek moduláris felépítésben elérhetőek, gazdag alapfelszereltséggel (Aktív fékasszisztens, Aktív sávtartó asszisztens, ATTENTION ASSIST éberségfigyelő rendszer, Aktív sebességkorlátozás asszisztens, valamint PRE-SAFE® utasvédelmi rendszer). Újdonság a szintén szériában járó PRE-SAFE® Sound, amely közvetlenül az észlelt baleset előtt készíti fel a hangszórokon keresztül sugárzott hanggal az emberi fület a balesetnél fellépő hirtelen nyomásváltozásra.
Az opcionális Vezetői segédrendszerek csomag tartalmazza a DISTRONIC távolságtartó tempomatot, az aktív kormányzásasszisztenst, az aktív sebességkorlátozás asszisztenst, az aktív fékasszisztenst keresztirányú forgalom asszisztenssel, a kikerülés asszisztenst, a holttérfigyelő, az aktív sávváltás segítő asszisztenst, valamint a PRE SAFE® PLUS rendszert. A DISTRONIC aktív követési-távolságtartó asszisztens, valamint az aktív kormányzásasszisztens még kényelmesebben dolgozik a vezető keze alá a követési távolság betartásakor és kanyarban. A sebességet a rendszer automatikusan szabályozza kanyarok és kereszteződések előtt. Az aktív sávváltó asszisztens sokat fejlődött (az egyes funkciók országonként változhatnak). A Vezetői segédendszerek Plus csomag magában foglalja az oldalsó PRE-SAFE® impulzust, amely oldalirányból történő ütközés esetén az elöl ülőket az utastér közepe felé tolja, csökkentve a sérülés kockázatát.
A továbbfejlesztett kamerás és radarrendszereknek köszönhetően az új CLS még jobb rálátást biztosít a környező forgalomra. A menetviselkedés kiszámításához elsőként használja a térképes és navigációs adatokat is.
A műszercsoport „Assistance Graphics” menüje gyors áttekintést enged a vezető számára a kiválasztott asszisztens funkciókról, illetve arról, hogy a rendszer éppen milyen helyzetre reagál. Egyértelmű ikonok adják a vezető tudtára a rendszer működését a képernyők, valamint a szélvédőre vetített kijelzőn (HUD). Immár az összes funkció vezérelhető a kormánykerékről. Araszoló forgalomban autópályán, illetve ahhoz hasonló utakon 30 másodperces megállásokat is enged a rendszer, amelyet követően a CLS ismét automatikusan mozgásba lendül, a forgalmat követve.
A MULTIBEAM LED fényszórók ULTRA RANGE távolsági fényszórója a törvényileg megengedett maximális fényerősséget biztosítja, amelynek köszönhetően a fényszórók akár 650 méterre is elvilágítanak. Úttörő vívmányként a Car-to-X kommunikáció is jelen van a fedélzeten.
Felfüggesztés: háromféle variáció
Az új CLS négylengőkaros első és ötlengőkaros hátsó futóművel rendelkezik. A dinamikus hangolású acélrugós felfüggesztés alapfelszereltség. Az opcionálisan elérhető DYNAMIC BODY CONTROL felfüggesztés sportos alapbeállítása mellett folyamatosan változtatható lengéscsillapítással rendelkezik az első és a hátsó tengelyen, amely Comfort, Sport és Sport+ üzemmódokban változtatható. Felár ellenében ugyancsak elérhető az AIR BODY CONTROL légrugózás, méghozzá továbbfejlesztett állítható, adaptív lengéscsillapítású kialakítással. A vezető a kényelmestől a sportosig állíthatja a jármű karakterét az üzemmódválasztó kapcsolóval.
Új motorpaletta: elektromos rásegítés és 48 V-os elektronikus rendszer
A Mercedes-Benz CLS harmadik generációja teljesen új erőforrásokat kapott – a forgalmazás soros elrendezésű, hathengeres dízel és benzinmotorokkal kezdődik. A négyajtós kupé összkerékhajtású 4MATIC modellek széles választékával elérhető.
A háromliteres dízelmotor teljesítménye 286 lóerőtől és 600 Nm-től (CLS 350 d 4MATIC) egészen 340 lóerőig és 700 Nm-ig (CLS 400 d 4MATIC) terjed. A dízel motorcsalád csúcserőforrását kétlépcsős turbófeltöltés, valamint CAMTRONIC változtatható szelepvezérlés jellemzi. Az alumínium motorblokk és az acél hengerek kombinációja különösen finom és hatékony járást tesz lehetővé a továbbfejlesztett NANOSLIDE® burkolattal együtt a hengerek falán.
Az induló kínálat legerősebb tagja a hathengeres benzinmotor. Az új, alapjaiban felvillanyozott soros hathengeres motor elektromos rásegítést kap (EQ Boost) az integrált indítómotor/generátor jóvoltából, amelyet 48 Voltos fedélzeti rendszer táplál a CLS 450 4MATIC esetében. A teljesítmény magáért beszél: 367 lóerő és 500 Nm, további 22 lóerővel és akár 250 Nm nyomatékkal kiegészítve az EQ Boost jóvoltából. Az EQ Boost névre keresztelt integrált elektromotor a belső égésű motort segíti például gyorsulás közben, továbbá lehetővé teszi a járó motor nélküli kigurulást („vitorlázás”), valamint kimagasló hatékonyságú rekuperációval tölti vissza lassításnál az akkumulátort. Ezáltal a korábban csak a nagyfeszültségű hibrid technológiára jellemző üzemanyag-megtakarítás érhető el. Az új soros hathengeres turbómotor a korábbi szívó V8-as erőforrások teljesítményét nyújtja, jóval alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás mellett. A CLS 450 4MATIC alapfelszereltségként kap részecskeszűrőt.
Teljesítmény és hatékonyság: a Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+
Az új Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+ (vegyes üzemanyag-fogyasztás 8,7 l/100 km, vegyes CO2-kibocsátás 200 g/km) egyesíti a sportos formatervet, a nagy teljesítményt és a kiváló hatékonyságot. A modell szíve egy vadonatúj, soros hathengeres, 3-literes erőforrás, amely a kettős turbófeltöltés mellett egy elektromos kompresszort is kapott. A motor csúcsteljesítménye 435 lóerő (320 kW), maximális forgatónyomatéka pedig 520 Nm. Az integrált EQ Boost indítómotor-generátor egység időszakosan 22 lóerővel (16 kW) és 250 Nm-rel képes fokozni a teljesítményt és a nyomatékot, továbbá a 48 V-os fedélzeti elektromos rendszer táplálásáról egyaránt gondoskodik. A további technikai ínyencségek közé tartozik az AMG SPEEDSHIFT TCT 9G váltómű, valamint a teljesen variálható nyomatékelosztású AMG Performance 4MATIC+ összkerékhajtás.
Iroda az autóban (In-Car Office): a mobil iroda
Az „In-Car Office” Mercedes me connect szolgáltatással az új Mercedes-Benz CLS vezetői a különféle irodai funkciókat gépjárművükben is használhatják, és olyan fontos adatokat is elérhetnek, mintha csak munkahelyükön ülnének. Az „In-Car Office” felismeri többek között a naptárbejegyzések helyszínadatait és automatikusan továbbítja azokat az autó navigációs rendszerébe.
A felhasználó akár egy telefonkonferenciába is becsatlakozhat a naptárbejegyzések alapján. A rendszer még a szükséges belépési kódot (PIN-t) is felismeri, és automatikusan lehívja.
Edition 1: kimondottan exkluzív különkiadás
A CLS exkluzív megjelenése az Edition 1 különkiadással lesz igazán teljes. A harmadik generációs modellsorozat indulását ünneplő limitált széria csak egy éven át lesz elérhető, és megoldásai és különösen gazdag felszereltsége is kiemeli a hagyományos modellek sorából, mint például a gyémántmintájú varrással készült fekete bőrkárpitozás rézszínű kontrasztvarrással. Az Edition 1 különkiadás minden motorváltozattal elérhető.
Kívül az AMG Line felszereltség biztosít határozott kiállást, amelyet a MULTIBEAM LED-es fényszórók és a feketére fényezett, 20 colos, többküllős
AMG felnik koronáznak meg. Az Edition 1 különkiadás az első sárvédőíveken elhelyezett „Edition 1” feliratokról könnyen felismerhető.
A legfontosabb belső Edition 1 ismertetőjegyek az AMG Line felszereltségen felül:
· fekete nappa bőrborítással ellátott műszerfal
· nyílt pórusú fekete kőrisfa betétek a középkonzolon és a műszerfalon
· analóg IWC óra exkluzív hátlappal
· fényes krómkerettel ellátott magas fényű fekete járműkulcs
· 64-színű belső hangulatvilágítás, amely tartalmazza a megvilágított levegőbeömlőket is
· tükör csomag
· memória csomag
· 40:20:40 arányban előredönthető hátsó üléstámlák
· „Edition 1” logóval és rézszínű díszvarrással ellátott szőnyegek
· krómozott „Edition 1” felirat a középkonzolon és „Edition 1” köszöntőszöveg a központi multimédiás kijelzőn