Izgalmas év vár a Nissanra

Visszatér a Micra elektromos autóként, érkezik a harmadik generációs LEAF, valamint frissül az e-POWER technológia a Qashqaiban
Továbbá a 2026-os pénzügyi évben (FY2026) érkezik a harmadik generációs JUKE elektromos változatban
- A Micra név visszatér egy stílusos, városi elektromos autó formájában
- A forradalmi LEAF harmadik generációja letisztult dizájnjával hódít
- A Nissan továbbfejlesztett e-POWER technológiája kifinomultabb működést, jobb hatékonyságot és alacsonyabb károsanyag-kibocsátást kínál
- A harmadik generációs JUKE 2026-ban teljesen elektromos autóként mutatkozik be
A Nissan folytatja elektromos offenzíváját 2025-ben, két vadonatúj elektromos jármű bevezetésével, valamint az egyik leginnovatívabb és legnépszerűbb technológiájának frissítésével.
A Micra elektromos autóként tér vissza
Elsőként 2025-ben az új generációs Micra debütál. Hű marad elődei DNS-éhez, merész stílust és egyszerűséget ötvöz kompakt méretben.
A londoni Nissan Design Europe központban tervezett új Micra a Renault R5-tel közös AmpR Small padlólemezre épül. Kétféle akkumulátorral lesz elérhető: 40 és 52 kWh kapacitással, akár 400 km-t meghaladó hatótávval. Az új Micra értékesítése elkezdődik az év végéig, és a majd a franciaországi Douaiban, az Ampere ElectriCity üzemben gyártják.

A harmadik generációs LEAF követi
A második 2025-ben érkező új modell egy ikonikus név visszatérését jelenti: a LEAF – az autó, amely 2010-es bemutatásával elindította az elektromos autók tömegpiaci forradalmát.
A harmadik generációs LEAF vonzó, aerodinamikus formatervezéssel készül, és a Nissan CMF-EV padlólemezére épül, amelyet nagyobb testvérével, az Ariyával oszt meg.
Az új LEAF európai változatát a Nissan legmodernebb gyártóüzemében, az angliai Sunderlandben fogják gyártani. Ez része a Nissan EV36Zero projektjének, amely a sunderlandi gyárat elektromosjármű-gyártási központtá alakítja, egyesítve az elektromos autókat, a megújuló energiát és az akkumulátorgyártást.

A Nissan továbbfejlesztett e-POWER technológiája kifinomultabb és hatékonyabb lesz
A 2022-es bevezetésekor forradalmasította a hibrid hajtásláncokat, és 2025-ben tovább fejlődik. A japán „Kaizen” elv – a folyamatos fejlődés – szellemében a Qashqai e-POWER rendszere még alacsonyabb károsanyag-kibocsátást, nagyobb hatékonyságot és még kifinomultabb vezetési élményt kínál, közelebb hozva azt egy teljesen elektromos autó élményéhez. Az e-POWER bevezetése óta közel 250 000 darabot adtak el Európában.
Harmadik generációs JUKE érkezik a 2026-os pénzügyi évben tisztán elektromos autóként
A 2025 utáni időszakban a Nissan mérnökei a harmadik generációs JUKE kifejlesztésén dolgoznak, amely a 2026-os pénzügyi évben érkezik elektromos változatban. Az új modell az Hyper Punk koncepcióautó alapjaira épül, amelyet 2023 októberében mutattak be a Japán Mobilitási Kiállításon.
A következő évek termékfrissítéseiről szólva Leon Dorssers, a Nissan AMIEO (Afrika, Közel-Kelet, India, Európa és Óceánia) régiójának értékesítési és marketing alelnöke így nyilatkozott:
„A Nissan európai modellpalettájának megújítása annak a stratégiánknak a megvalósítása, amely a termékpaletta fejlesztésére és villamosítására összpontosít. Az új modellek mindegyike a Nissan jól ismert DNS-ét hordozza: feltűnő dizájn, technológiai innováció és intuitív technológia – ezek a tulajdonságok vonzóvá teszik az új vásárlók számára, miközben meglévő ügyfeleink is tovább élvezhetik a Nissan nyújtotta élményt.”
David Moss, a Nissan AMIEO régió kutatás-fejlesztési alelnöke hozzátette:
„Amellett, hogy üdvözöljük a Micra elektromos autóként való visszatérését és a forradalmi Leaf harmadik generációját, jelentős lépéseket tettünk az egyik legnépszerűbb technológiánk terén is. Az e-POWER bevezetésével új szintre emeltük a hibrid hajtásláncokat, csendesebb és gyorsabb élményt biztosítva, mint a hagyományos hibridek. Az e-POWER közelgő frissítése még hatékonyabbá és kifinomultabbá teszi, közelebb hozva azt a tisztán elektromos vezetési élményhez. Továbbra is ideális választás marad azok számára, akik élvezni szeretnék az elektromos autózást, de nem szeretnének bajlódni a töltéssel.”
Az új elektromos meghajtású modellek bejelentése Európában egy szélesebb körű termékfrissítés része, amelynek keretében ma stratégiai jelentőségű új modellek globális bevezetését jelentették be Japánban, az Egyesült Államokban, Kínában, Latin-Amerikában, a Közel-Keleten, Indiában, Afrikában és Óceániában.