Izgalmas tervek 2020-ra
Néhány hete még az a hír tartotta lázban a terepralis társadalmat, hogy az Angolai Autósport Szövetségből kiszivárgott információk szerint az ország készen áll arra, hogy akár már jövőre vendégül lássa a Dakar-mezőnyt. A szövetség még a lehetséges útvonalról is közzétett egy térképet, amely Angolát, Namíbiát, Botswanát és Dél-Afrikát sejtette lehetséges helyszínként.
![](https://ci4.googleusercontent.com/proxy/3fVg_zsb_kKmm1mf6s7pbjDLyMGB-eKk6t55L2xAnBDqpSWtoztx6e7jRiUSqa1SgaqXrXWddQS5u8onnTBGgKunrwf-RXetYWbbz7OFJcpKFEh4mKXkbgnD7ELRA0e_ggaA1Yx66slz2cbrtjFZxe-57EWa3gRidzo=s0-d-e1-ft#https://gallery.mailchimp.com/0589df7981a5640ccfc518afa/images/e6722fdd-84bb-4ad2-9687-7d457e4403cc.jpg)
Ám miközben ez is egy remek opciónak tűnik (s miközben a mezőny már évek óta hajtogatja, hogy szívesen visszatérne a fekete kontinensre), a napokban már arról szóltak a hírek, hogy Szaúd-Arábiába viszik a világ leghosszabb és legnehezebb terepversenyét. Legalábbis ez is egy lehetőségként jelent meg a a mértékadó rallyraidnetwork.com weboldalon.
![](https://ci3.googleusercontent.com/proxy/Ue1UYvikfzwCvWzJfS83t08Y0_z7p12DNXcwPUHfbrtMwQ4ZNzQE9OZpSewilXgnASj4mds_JSCyPq3gyMAomv8Poi5WNFFkcn7S4KR_IOvUYBYD1_7h7z6vAeswIjImOeGEga1AP6H0LE6pmVI-AFcZIu8MycsAVK0=s0-d-e1-ft#https://gallery.mailchimp.com/0589df7981a5640ccfc518afa/images/5a4be9c7-47ab-40c7-9a90-c0bc0f7bdbd4.jpg)
S hogy miből fakad az egész?
Abból, hogy a Dakart szervező ASO köztudomásúlag már az idén is nagyon nehéz helyzetben volt, hiszen miután egymás után léptek vissza a szervező országok, végül kénytelen volt egyetlen országként Peruban megrendezni a viadalt. Minden idők egyik legnehezebb versenye volt, ám sokan kritizálták a rendezőket, hiszen korábban sohasem fordult elő, hogy mindössze egyetlen ország adjon otthont a viadalnak.
A Szaúd-Arábiáról szóló hírek nem jelentenek újdonságot, időről időre felvetődött ez a lehetőség, ám hétfőn az egyik szaúdi pilóta posztolt egy lehetséges térképet a Dakar 2020-as útvonaláról, sőt, azzal az információval egészítette ki, hogy az ország ötéves szerződést kötött a Dakar szervezőivel. Más források hozzátették: a Dakar-mezőny átmegy Jordániába is, s ez a két ország rendezi majd a viadalt.
![](https://ci5.googleusercontent.com/proxy/M7r_mnmCFYlWoNsbIXgg5Z-qu544kU8pszRn9dWa8IYufRlbedmiZ7pwTi00kwzabudXOvUHCx9_sJz2osBL56gth446agyn3-NNOWvzphDJY5El-cbFaLe7P2deuco5MR-BsRWlerOGIqSNXrv_-LXoFB-Kf2slgy6xEhnDk0o=s0-d-e1-ft#https://gallery.mailchimp.com/0589df7981a5640ccfc518afa/_compresseds/49bd66ae-6065-4b54-9e5e-2d40a3c85c88.jpg)
Az Opel Dakar Team pilótája, Szalay Balázs az idén a 14. Dakar raliján indult, s kilencedszer ért célba, ráadásul beállítva eddigi legjobb eredményét Bunkoczi Lászlóval huszadikként teljesítette a távot az autós mezőnyben. A pilótát kérdeztük arról, belőle milyen érzéseket váltanak ki a fenti tervek?
„Megmondom őszintén, ha bármelyik terv megvalósul a kettő közül, akkor én mindenképp szeretnék rajthoz állni a következő Dakaron. Mindenki tudja rólam, hogy szeretek új országokat felfedezni, s mindkét terv nagyon vonzó. A Mentőexpedíció című filmet – amelyben a csapatunk biztosította a szervizhátteret a saját építésű Marsjáróhoz – például Jordániában forgatták, mert az a helyszín hasonlított a legjobban a Marshoz, de az eredeti terv Namíbia volt. Szóval bármelyik verzió valósul meg, lélegzetelállító helyszíneket fedezhetünk fel magunknak” – mondta Szalay Balázs.