Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Jaguar XF áttekintés

Posted on 2018.05.27.2018.05.26. By Iroda Távirati

 

  • Jaguar XF: könnyű szerkezet, gazdaságos hajtásláncok, gazdag technológiai tartalom

  • Páratlan kifinomultság, dinamizmus és dizájn

  • Alumíniumban gazdag szerkezet a kiemelkedő menetdinamikai képességekért

  • Elegáns, progresszív formaterv, rövid túlnyúlások, kivételes arányok, kiváló, 0,26-os közegellenállási együttható

  • Hajtáslánc-kínálat a 163 lóerős Ingenium dízelmotortól / hatfokozatú kézi sebességváltótól a 380 lóerős kompresszoros V6-os benzinmotorig / nyolcfokozatú automata sebességváltóig1

  • Az erős és takarékos Ingenium motorcsalád a 200, 250 és 300 lóerős 2,0 literes, négyhengeres benzinmotorokból, valamint a 240 lóerős dízelmotorból áll

  • Mostantól az összes motoron részecskeszűrő csökkenti még nagyobb mértékben a károsanyag-kibocsátást*
  • A 300 SPORT limitált kiadású modell exkluzív külső és belső optikai elemeket, valamint egyedi fekete féknyergeket kap

  • A kettős keresztlengőkaros első és Integral Link hátsó felfüggesztés kiemelkedő rugózási komforttal, dinamikus vezethetőséggel és páratlan kifinomultsággal ruházza fel a modellt

  • Az All-Surface Progress Control rendszer rossz tapadású felületeken (pl. hó, jég) is könnyed, finom elindulást tesz lehetővé; a vezetőnek nincs más dolga, mint kormányozni

  • Az Intelligent Driveline Dynamics rendszerrel felszerelt állandó összkerékhajtás (AWD) a menetteljesítmények és a négyévszakos alkalmasság optimális egyensúlyát kínálja

  • A Duel View technológiával felszerelt, vadonatúj 10 colos Touch Pro érintőképernyős infotainment rendszer navigációs funkciót, iOS és Android csatlakoztathatóságot, valamint 17 hangszórós, 825 wattos Meridian Surround audiorendszert kínál

  • Az XF további technológiái között említést érdemelnek a LED-es fényszórók, a lézertechnológiájú, kontrasztos színes képet nyújtó head-up display, az önálló vészfékezőrendszer, az adaptív sebességtartó automatika torlódásfigyelő rendszerrel, a sávtartó asszisztens, valamint az adaptív sebesség szabályzás

  • A mozgásérzékelős, motoros csomagtérfedél segítségével a vezető akkor is hozzáférhet a csomagtartóhoz, ha mindkét keze tele van

Jaguar XF

A prémium üzleti kategória élvonalába tartozó Jaguar XF a dizájn, a fényűzés és technológia páratlan keverékét kategóriaelső menetdinamikai képességekkel és kifinomultsággal párosítja.

A dinamikus, kupés formaterv és a Jaguar alumíniumban gazdag karosszéria-szerkezete együtt a Jaguar márka összes típusára jellemző kiváló arányokkal, elegáns felületekkel és tökéletes vonalakkal ruházzák fel a modellt.

Az utastér a modern luxus anyagválasztás és kidolgozás, a hagyományos Jaguar kézműves megmunkálás és az ultramodern technológiák kombinációját kínálja, olyan funkciókkal párosítva, mint a testre szabható 12,3 colos virtuális műszerfal kijelző, a lézeres head-up display, vagy a Touch Pro infotainment rendszer.

„Úgy vélem, az XF kategóriájának legszebb képviselője. Az FX elegáns és tetszetős, arányai hitelességről és következetességről tanúskodnak – egy szóval a modell maximálisan hű marad a Jaguar sportszedánok nagyszerű hagyatékához, miközben minden téren a lehető legmodernebb.”

Ian Callum, a Jaguar formatervezési igazgatója

Az XF a Jaguar alumíniumban gazdag karosszéria-szerkezetét alkalmazva az optimális menetdinamikai képességek és a csekély tömeg egyedülálló kombinációját alkalmazza. A kettős keresztlengőkaros első és Integral Link hátsó felfüggesztés, valamint a közel 50:50 arányú tömegeloszlás a vezethetőség és a rugózási komfort ideális párosítását biztosítja.

Az elektromos szervokormány (EPAS) a Jaguarra jellemző, kategóriaelső kormányérzetet optimális üzemanyag-fogyasztással párosítja. Szintén az EPAS-nak köszönhetők az olyan modern funkciók, mint a kerékdőlés-kompenzáció, vagy a fejlett vezetőtámogató rendszerek (ADAS) sora, a sávtartó asszisztenstől a vezető elalvásra figyelmeztető jelzésen át a parkolás asszisztensig.

A fejlett passzív lengéscsillapítók kivételes rugózási kényelmet nyújtanak, köszönhetően a csillapítási erőket kis menetsebességnél csökkentő, kiegészítő szelepnek. Az Adaptive Dynamics rendszer másodpercenként akár százszor ellenőrzi a jármű, és akár 500-szor a kerék mozgását, így határozva meg a menetkörülményekhez, valamint a vezetési stílushoz leginkább igazodó, optimális lengéscsillapító-beállításokat.

A Jaguar Configurable Dynamics technológia az Adaptive Dynamics rendszertől függetlenül, az XF minden automata sebességváltós kiviteléhez rendelhető, kivéve a 163 lóerős belépőverziót. A rendszer lehetővé teszi a kormánymű, a motor és a nyolcfokozatú automata sebességváltó beállításainak igény szerinti módosítását.

Az Adaptive Dynamics rendszerhez csatlakozó Configurable Dynamics továbbra is a vezetési élmény tökéletes testre szabhatóságát biztosítja, és a kormánymű, a motor és a sebességváltó mellett a lengéscsillapítók finomhangolását is biztosítja.

A járművel párhuzamosan kifejlesztett, fejlett összkerékhajtási technológia (AWD) osztóműve könnyebb, csendesebb és takarékosabb lánchajtást kapott.

A Jaguar XF emellett az először az összkerékhajtású F-TYPE modelleken alkalmazott, fejlett Intelligent Driveline Dynamics (IDD) vezérlő funkciót is alkalmazza. Ez a rendszer a hátsókerék-hajtású modellekre jellemző vezethetőséget az összkerékhajtás tapadási és nyomatékátviteli képességeivel párosítja.

A Jaguar Drive Control funkción keresztül szabályozható Adaptive Surface Response (ADSR) üzemmód A Jaguar Land Rover páratlan szakértelmét és tapasztalatát hasznosítva azonosítja az útfelszín típusát, a hótól a murváig. A rendszer aztán ennek függvényében módosítja a motor, a sebességváltó, a kormánymű és a menetstabilizáló rendszer beállításait, hogy rossz tapadási viszonyok mellett is optimális irányíthatóságot biztosítson.

A modell menetképességei hátsókerék-hajtással is páratlanok. A kedvezőtlen körülmények közötti, kissebességű haladást támogató All-Surface Progress Control rendszer a fék és a gáz automatikus adagolásával gondoskodik az optimális tapadásról, hogy a vezető könnyedén, problémamentesen elindulhasson: nincs más dolga, mint kormányozni. Minden automata sebességváltós modell alapfelszerelésként kínálja a 3,6 – 30 km/óra között működőképes ASPC funkciót; a vezető a sebességtartó automata kezelőszerveivel tudja beállítani a kívánt sebességet.

Az infotainment és a kapcsolódás terén a Jaguar eddigi legfejlettebb rendszereit kínálja a modell. A Touch Pro rendszer InControl Apps, Remote és 4G Wi-Fi hotspot funkcionalitása az ösztönösen kezelhető, fejlett 10 colos érintőképernyőn keresztül vezérelhető.

A még teljesebb élményt szolgálja a természetes beszédet felismerő hangvezérlés, amely például az audiorendszer kezelésénél támogatja a „játssz hasonlót!” utasítást. Az audiorendszerek sorában megtalálható a kivételes 17 hangszórós (mélynyomóval), 825 wattos Meridian Surround audiorendszer.

A Touch Pro nagyteljesítményű négymagos processzort kapott, működését rendkívüli sávszélességet biztosító, ultramodern, különösen gyors Ethernet hálózat támogatja. Ezek a technológiák együtt minden eddiginél gyorsabb reakciókat biztosítanak.

A sztereó kamera technológia olyan funkciókat tesz lehetővé, mint az önálló vészfékező rendszer, a sávelhagyásra figyelmeztető jelzés, vagy a sávtartó asszisztens. A torlódásfigyelő rendszerrel kombinált adaptív sebességtartó automatika torlódás esetén a jármű biztonságos követési távolságot tartva, automatikusan lépést tart az előtte haladó gépkocsival.

A Jaguar adaptív sebességszabályzási rendszerét a közúti jelzőtábla felismerés (TSR) funkció működteti. A rendszer felügyeli a sebességkorlátozásokat jelző táblákat, azokat összeveti a navigációs adatbázis információival, és amennyiben változik az útszakaszon megengedett legnagyobb sebesség, finoman az új értékig gyorsítja vagy lassítja a gépkocsit.

Az XF karakteres nappali világítással szerelt adaptív LED fényszórókat kínál. A két külön sorban elrendezett LED-ek – az egyik a tompított, a másik a távolsági világításhoz – által kibocsátott fény színhőmérséklete közelebb áll a természetes napfényhez, mint amit a xenon rendszerek képesek nyújtani, így kedvezőbb fényviszonyokat teremt. Mindemellett csökkent a rendszer energiafelhasználása. Az új rendszerek energiahatékonysága immár olyan magasszintű, hogy az első generációval ellentétben már nem igényelnek hűtőventilátorokat.

A teljes LED-es fényszórók alapfelszerelésként kínálják az adaptív távolsági világítás funkciót: a rendszer a sztereókamera segítségével észleli a távolban közeledő járműveket, és a világítást tompítottra kapcsolva megelőzi a vezetők elvakítását.

Modellkínálat összegzés

Az XF modellcsalád:

  • XF Pure

  • XF Prestige

  • XF R-Sport

  • XF Portfolio

  • XF S

  • XF 300 SPORT – limitált kiadás

Hajtáslánc-kínálat:

Dízelmotorok

  • 163 LE Ingenium 2,0 literes, négyhengeres turbódízel motor, kézi és automata sebességváltó, hátsókerék-hajtás
    (E-Performance)
  • 180 LE Ingenium 2,0 literes, négyhengeres turbódízel motor, kézi sebességváltó, hátsókerék-hajtás, és automata sebességváltó, hátsó- / összkerékhajtás

  • 240 LE Ingenium 2,0 literes, négyhengeres ikerturbó dízelmotor, automata sebességváltó, összkerékhajtás

  • 300 LE 3.0 V6 ikerturbó dízelmotor, automata sebességváltó, hátsókerék-hajtás

Benzinmotorok

  • 200 LE Ingenium 2,0 literes, négyhengeres benzines turbómotor, automata sebességváltó, hátsókerék-hajtás

  • 250 LE Ingenium 2,0 literes, négyhengeres benzines turbómotor, automata sebességváltó, hátsó- / összkerékhajtás

  • 300 LE Ingenium 2,0 literes, négyhengeres benzines turbómotor, automata sebességváltó, hátsó- / összkerékhajtás

  • 380 LE 3.0 V6 kompresszoros benzinmotor, automata sebességváltó, hátsó- / összkerékhajtás

A Jaguar XE a Jaguar nagy-britanniai gyártóüzemében, Castle Bromwich-ban készül, az XE, XJ és F-TYPE típusok mellett.

Megjegyzés:

A modellválaszték és a motorok elérhetőségére piactól függően változhat

1 A modellválaszték és a motorok elérhetőségére piactól függően változhat. Nagy-Britanniában és az Európai Unióban nem elérhető.

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Forradalmi változások az autóiparban
Next Post: Mesterséges intelligenciával optimalizálná a közlekedés a Toyota

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Parov Stelar Debrecenben
  • Egész évben a PENNY-vel főzhetnek
  • Így vészeld át az óraátállítást!
  • Ismét mozikban a Veszett a világ
  • Ezek az idei év fitnesztrendjei
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Van képünk hozzá (23.03.22.) – MG4
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Van képünk hozzá (23.03.21.) – Bronco
  • Neves társaságba került Alonso a századik dobogós helyezésével
  • A hétvégén tesztelik a biztonsági rendszereket
  • A teszteredmények után az ADAC veszélyesnek tart hét nyári abroncsot
  • A Toyota Highlander így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Táborfalván tesztelik a Magyar Honvédségben rendszeresített kézifegyvereket
  • A Mustang név “meggyalázása” jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • Tovább folytatódik az együttműködés az RTL népszerű reggeli műsorával
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT