Jaguar XF: könnyű szerkezet, gazdaságos hajtásláncok, gazdag technológiai tartalom
Páratlan kifinomultság, dinamizmus és dizájn
Alumíniumban gazdag szerkezet a kiemelkedő menetdinamikai képességekért
Elegáns, progresszív formaterv, rövid túlnyúlások, kivételes arányok, kiváló, 0,26-os közegellenállási együttható
Hajtáslánc-kínálat a 163 lóerős Ingenium dízelmotortól / hatfokozatú kézi sebességváltótól a 380 lóerős kompresszoros V6-os benzinmotorig / nyolcfokozatú automata sebességváltóig1
Az erős és takarékos Ingenium motorcsalád a 200, 250 és 300 lóerős 2,0 literes, négyhengeres benzinmotorokból, valamint a 240 lóerős dízelmotorból áll
- Mostantól az összes motoron részecskeszűrő csökkenti még nagyobb mértékben a károsanyag-kibocsátást*
A 300 SPORT limitált kiadású modell exkluzív külső és belső optikai elemeket, valamint egyedi fekete féknyergeket kap
A kettős keresztlengőkaros első és Integral Link hátsó felfüggesztés kiemelkedő rugózási komforttal, dinamikus vezethetőséggel és páratlan kifinomultsággal ruházza fel a modellt
Az All-Surface Progress Control rendszer rossz tapadású felületeken (pl. hó, jég) is könnyed, finom elindulást tesz lehetővé; a vezetőnek nincs más dolga, mint kormányozni
Az Intelligent Driveline Dynamics rendszerrel felszerelt állandó összkerékhajtás (AWD) a menetteljesítmények és a négyévszakos alkalmasság optimális egyensúlyát kínálja
A Duel View technológiával felszerelt, vadonatúj 10 colos Touch Pro érintőképernyős infotainment rendszer navigációs funkciót, iOS és Android csatlakoztathatóságot, valamint 17 hangszórós, 825 wattos Meridian Surround audiorendszert kínál
Az XF további technológiái között említést érdemelnek a LED-es fényszórók, a lézertechnológiájú, kontrasztos színes képet nyújtó head-up display, az önálló vészfékezőrendszer, az adaptív sebességtartó automatika torlódásfigyelő rendszerrel, a sávtartó asszisztens, valamint az adaptív sebesség szabályzás
A mozgásérzékelős, motoros csomagtérfedél segítségével a vezető akkor is hozzáférhet a csomagtartóhoz, ha mindkét keze tele van
Jaguar XF
A prémium üzleti kategória élvonalába tartozó Jaguar XF a dizájn, a fényűzés és technológia páratlan keverékét kategóriaelső menetdinamikai képességekkel és kifinomultsággal párosítja.
A dinamikus, kupés formaterv és a Jaguar alumíniumban gazdag karosszéria-szerkezete együtt a Jaguar márka összes típusára jellemző kiváló arányokkal, elegáns felületekkel és tökéletes vonalakkal ruházzák fel a modellt.
Az utastér a modern luxus anyagválasztás és kidolgozás, a hagyományos Jaguar kézműves megmunkálás és az ultramodern technológiák kombinációját kínálja, olyan funkciókkal párosítva, mint a testre szabható 12,3 colos virtuális műszerfal kijelző, a lézeres head-up display, vagy a Touch Pro infotainment rendszer.
„Úgy vélem, az XF kategóriájának legszebb képviselője. Az FX elegáns és tetszetős, arányai hitelességről és következetességről tanúskodnak – egy szóval a modell maximálisan hű marad a Jaguar sportszedánok nagyszerű hagyatékához, miközben minden téren a lehető legmodernebb.”
Ian Callum, a Jaguar formatervezési igazgatója
Az XF a Jaguar alumíniumban gazdag karosszéria-szerkezetét alkalmazva az optimális menetdinamikai képességek és a csekély tömeg egyedülálló kombinációját alkalmazza. A kettős keresztlengőkaros első és Integral Link hátsó felfüggesztés, valamint a közel 50:50 arányú tömegeloszlás a vezethetőség és a rugózási komfort ideális párosítását biztosítja.
Az elektromos szervokormány (EPAS) a Jaguarra jellemző, kategóriaelső kormányérzetet optimális üzemanyag-fogyasztással párosítja. Szintén az EPAS-nak köszönhetők az olyan modern funkciók, mint a kerékdőlés-kompenzáció, vagy a fejlett vezetőtámogató rendszerek (ADAS) sora, a sávtartó asszisztenstől a vezető elalvásra figyelmeztető jelzésen át a parkolás asszisztensig.
A fejlett passzív lengéscsillapítók kivételes rugózási kényelmet nyújtanak, köszönhetően a csillapítási erőket kis menetsebességnél csökkentő, kiegészítő szelepnek. Az Adaptive Dynamics rendszer másodpercenként akár százszor ellenőrzi a jármű, és akár 500-szor a kerék mozgását, így határozva meg a menetkörülményekhez, valamint a vezetési stílushoz leginkább igazodó, optimális lengéscsillapító-beállításokat.
A Jaguar Configurable Dynamics technológia az Adaptive Dynamics rendszertől függetlenül, az XF minden automata sebességváltós kiviteléhez rendelhető, kivéve a 163 lóerős belépőverziót. A rendszer lehetővé teszi a kormánymű, a motor és a nyolcfokozatú automata sebességváltó beállításainak igény szerinti módosítását.
Az Adaptive Dynamics rendszerhez csatlakozó Configurable Dynamics továbbra is a vezetési élmény tökéletes testre szabhatóságát biztosítja, és a kormánymű, a motor és a sebességváltó mellett a lengéscsillapítók finomhangolását is biztosítja.
A járművel párhuzamosan kifejlesztett, fejlett összkerékhajtási technológia (AWD) osztóműve könnyebb, csendesebb és takarékosabb lánchajtást kapott.
A Jaguar XF emellett az először az összkerékhajtású F-TYPE modelleken alkalmazott, fejlett Intelligent Driveline Dynamics (IDD) vezérlő funkciót is alkalmazza. Ez a rendszer a hátsókerék-hajtású modellekre jellemző vezethetőséget az összkerékhajtás tapadási és nyomatékátviteli képességeivel párosítja.
A Jaguar Drive Control funkción keresztül szabályozható Adaptive Surface Response (ADSR) üzemmód A Jaguar Land Rover páratlan szakértelmét és tapasztalatát hasznosítva azonosítja az útfelszín típusát, a hótól a murváig. A rendszer aztán ennek függvényében módosítja a motor, a sebességváltó, a kormánymű és a menetstabilizáló rendszer beállításait, hogy rossz tapadási viszonyok mellett is optimális irányíthatóságot biztosítson.
A modell menetképességei hátsókerék-hajtással is páratlanok. A kedvezőtlen körülmények közötti, kissebességű haladást támogató All-Surface Progress Control rendszer a fék és a gáz automatikus adagolásával gondoskodik az optimális tapadásról, hogy a vezető könnyedén, problémamentesen elindulhasson: nincs más dolga, mint kormányozni. Minden automata sebességváltós modell alapfelszerelésként kínálja a 3,6 – 30 km/óra között működőképes ASPC funkciót; a vezető a sebességtartó automata kezelőszerveivel tudja beállítani a kívánt sebességet.
Az infotainment és a kapcsolódás terén a Jaguar eddigi legfejlettebb rendszereit kínálja a modell. A Touch Pro rendszer InControl Apps, Remote és 4G Wi-Fi hotspot funkcionalitása az ösztönösen kezelhető, fejlett 10 colos érintőképernyőn keresztül vezérelhető.
A még teljesebb élményt szolgálja a természetes beszédet felismerő hangvezérlés, amely például az audiorendszer kezelésénél támogatja a „játssz hasonlót!” utasítást. Az audiorendszerek sorában megtalálható a kivételes 17 hangszórós (mélynyomóval), 825 wattos Meridian Surround audiorendszer.
A Touch Pro nagyteljesítményű négymagos processzort kapott, működését rendkívüli sávszélességet biztosító, ultramodern, különösen gyors Ethernet hálózat támogatja. Ezek a technológiák együtt minden eddiginél gyorsabb reakciókat biztosítanak.
A sztereó kamera technológia olyan funkciókat tesz lehetővé, mint az önálló vészfékező rendszer, a sávelhagyásra figyelmeztető jelzés, vagy a sávtartó asszisztens. A torlódásfigyelő rendszerrel kombinált adaptív sebességtartó automatika torlódás esetén a jármű biztonságos követési távolságot tartva, automatikusan lépést tart az előtte haladó gépkocsival.
A Jaguar adaptív sebességszabályzási rendszerét a közúti jelzőtábla felismerés (TSR) funkció működteti. A rendszer felügyeli a sebességkorlátozásokat jelző táblákat, azokat összeveti a navigációs adatbázis információival, és amennyiben változik az útszakaszon megengedett legnagyobb sebesség, finoman az új értékig gyorsítja vagy lassítja a gépkocsit.
Az XF karakteres nappali világítással szerelt adaptív LED fényszórókat kínál. A két külön sorban elrendezett LED-ek – az egyik a tompított, a másik a távolsági világításhoz – által kibocsátott fény színhőmérséklete közelebb áll a természetes napfényhez, mint amit a xenon rendszerek képesek nyújtani, így kedvezőbb fényviszonyokat teremt. Mindemellett csökkent a rendszer energiafelhasználása. Az új rendszerek energiahatékonysága immár olyan magasszintű, hogy az első generációval ellentétben már nem igényelnek hűtőventilátorokat.
A teljes LED-es fényszórók alapfelszerelésként kínálják az adaptív távolsági világítás funkciót: a rendszer a sztereókamera segítségével észleli a távolban közeledő járműveket, és a világítást tompítottra kapcsolva megelőzi a vezetők elvakítását.
Modellkínálat összegzés
Az XF modellcsalád:
XF Pure
XF Prestige
XF R-Sport
XF Portfolio
XF S
XF 300 SPORT – limitált kiadás
Hajtáslánc-kínálat:
Dízelmotorok
- 163 LE Ingenium 2,0 literes, négyhengeres turbódízel motor, kézi és automata sebességváltó, hátsókerék-hajtás
(E-Performance) 180 LE Ingenium 2,0 literes, négyhengeres turbódízel motor, kézi sebességváltó, hátsókerék-hajtás, és automata sebességváltó, hátsó- / összkerékhajtás
240 LE Ingenium 2,0 literes, négyhengeres ikerturbó dízelmotor, automata sebességváltó, összkerékhajtás
300 LE 3.0 V6 ikerturbó dízelmotor, automata sebességváltó, hátsókerék-hajtás
Benzinmotorok
200 LE Ingenium 2,0 literes, négyhengeres benzines turbómotor, automata sebességváltó, hátsókerék-hajtás
250 LE Ingenium 2,0 literes, négyhengeres benzines turbómotor, automata sebességváltó, hátsó- / összkerékhajtás
300 LE Ingenium 2,0 literes, négyhengeres benzines turbómotor, automata sebességváltó, hátsó- / összkerékhajtás
380 LE 3.0 V6 kompresszoros benzinmotor, automata sebességváltó, hátsó- / összkerékhajtás
A Jaguar XE a Jaguar nagy-britanniai gyártóüzemében, Castle Bromwich-ban készül, az XE, XJ és F-TYPE típusok mellett.
Megjegyzés:
A modellválaszték és a motorok elérhetőségére piactól függően változhat
1 A modellválaszték és a motorok elérhetőségére piactól függően változhat. Nagy-Britanniában és az Európai Unióban nem elérhető.