• Egyéb

Jaguar XF áttekintés

 

  • Jaguar XF: könnyű szerkezet, gazdaságos hajtásláncok, gazdag technológiai tartalom

  • Páratlan kifinomultság, dinamizmus és dizájn

  • Alumíniumban gazdag szerkezet a kiemelkedő menetdinamikai képességekért

  • Elegáns, progresszív formaterv, rövid túlnyúlások, kivételes arányok, kiváló, 0,26-os közegellenállási együttható

  • Hajtáslánc-kínálat a 163 lóerős Ingenium dízelmotortól / hatfokozatú kézi sebességváltótól a 380 lóerős kompresszoros V6-os benzinmotorig / nyolcfokozatú automata sebességváltóig1

  • Az erős és takarékos Ingenium motorcsalád a 200, 250 és 300 lóerős 2,0 literes, négyhengeres benzinmotorokból, valamint a 240 lóerős dízelmotorból áll

  • Mostantól az összes motoron részecskeszűrő csökkenti még nagyobb mértékben a károsanyag-kibocsátást*
  • A 300 SPORT limitált kiadású modell exkluzív külső és belső optikai elemeket, valamint egyedi fekete féknyergeket kap

  • A kettős keresztlengőkaros első és Integral Link hátsó felfüggesztés kiemelkedő rugózási komforttal, dinamikus vezethetőséggel és páratlan kifinomultsággal ruházza fel a modellt

  • Az All-Surface Progress Control rendszer rossz tapadású felületeken (pl. hó, jég) is könnyed, finom elindulást tesz lehetővé; a vezetőnek nincs más dolga, mint kormányozni

  • Az Intelligent Driveline Dynamics rendszerrel felszerelt állandó összkerékhajtás (AWD) a menetteljesítmények és a négyévszakos alkalmasság optimális egyensúlyát kínálja

  • A Duel View technológiával felszerelt, vadonatúj 10 colos Touch Pro érintőképernyős infotainment rendszer navigációs funkciót, iOS és Android csatlakoztathatóságot, valamint 17 hangszórós, 825 wattos Meridian Surround audiorendszert kínál

  • Az XF további technológiái között említést érdemelnek a LED-es fényszórók, a lézertechnológiájú, kontrasztos színes képet nyújtó head-up display, az önálló vészfékezőrendszer, az adaptív sebességtartó automatika torlódásfigyelő rendszerrel, a sávtartó asszisztens, valamint az adaptív sebesség szabályzás

  • A mozgásérzékelős, motoros csomagtérfedél segítségével a vezető akkor is hozzáférhet a csomagtartóhoz, ha mindkét keze tele van

Jaguar XF

A prémium üzleti kategória élvonalába tartozó Jaguar XF a dizájn, a fényűzés és technológia páratlan keverékét kategóriaelső menetdinamikai képességekkel és kifinomultsággal párosítja.

A dinamikus, kupés formaterv és a Jaguar alumíniumban gazdag karosszéria-szerkezete együtt a Jaguar márka összes típusára jellemző kiváló arányokkal, elegáns felületekkel és tökéletes vonalakkal ruházzák fel a modellt.

Az utastér a modern luxus anyagválasztás és kidolgozás, a hagyományos Jaguar kézműves megmunkálás és az ultramodern technológiák kombinációját kínálja, olyan funkciókkal párosítva, mint a testre szabható 12,3 colos virtuális műszerfal kijelző, a lézeres head-up display, vagy a Touch Pro infotainment rendszer.

Úgy vélem, az XF kategóriájának legszebb képviselője. Az FX elegáns és tetszetős, arányai hitelességről és következetességről tanúskodnak – egy szóval a modell maximálisan hű marad a Jaguar sportszedánok nagyszerű hagyatékához, miközben minden téren a lehető legmodernebb.”

Ian Callum, a Jaguar formatervezési igazgatója

Az XF a Jaguar alumíniumban gazdag karosszéria-szerkezetét alkalmazva az optimális menetdinamikai képességek és a csekély tömeg egyedülálló kombinációját alkalmazza. A kettős keresztlengőkaros első és Integral Link hátsó felfüggesztés, valamint a közel 50:50 arányú tömegeloszlás a vezethetőség és a rugózási komfort ideális párosítását biztosítja.

Az elektromos szervokormány (EPAS) a Jaguarra jellemző, kategóriaelső kormányérzetet optimális üzemanyag-fogyasztással párosítja. Szintén az EPAS-nak köszönhetők az olyan modern funkciók, mint a kerékdőlés-kompenzáció, vagy a fejlett vezetőtámogató rendszerek (ADAS) sora, a sávtartó asszisztenstől a vezető elalvásra figyelmeztető jelzésen át a parkolás asszisztensig.

A fejlett passzív lengéscsillapítók kivételes rugózási kényelmet nyújtanak, köszönhetően a csillapítási erőket kis menetsebességnél csökkentő, kiegészítő szelepnek. Az Adaptive Dynamics rendszer másodpercenként akár százszor ellenőrzi a jármű, és akár 500-szor a kerék mozgását, így határozva meg a menetkörülményekhez, valamint a vezetési stílushoz leginkább igazodó, optimális lengéscsillapító-beállításokat.

A Jaguar Configurable Dynamics technológia az Adaptive Dynamics rendszertől függetlenül, az XF minden automata sebességváltós kiviteléhez rendelhető, kivéve a 163 lóerős belépőverziót. A rendszer lehetővé teszi a kormánymű, a motor és a nyolcfokozatú automata sebességváltó beállításainak igény szerinti módosítását.

Az Adaptive Dynamics rendszerhez csatlakozó Configurable Dynamics továbbra is a vezetési élmény tökéletes testre szabhatóságát biztosítja, és a kormánymű, a motor és a sebességváltó mellett a lengéscsillapítók finomhangolását is biztosítja.

A járművel párhuzamosan kifejlesztett, fejlett összkerékhajtási technológia (AWD) osztóműve könnyebb, csendesebb és takarékosabb lánchajtást kapott.

A Jaguar XF emellett az először az összkerékhajtású F-TYPE modelleken alkalmazott, fejlett Intelligent Driveline Dynamics (IDD) vezérlő funkciót is alkalmazza. Ez a rendszer a hátsókerék-hajtású modellekre jellemző vezethetőséget az összkerékhajtás tapadási és nyomatékátviteli képességeivel párosítja.

A Jaguar Drive Control funkción keresztül szabályozható Adaptive Surface Response (ADSR) üzemmód A Jaguar Land Rover páratlan szakértelmét és tapasztalatát hasznosítva azonosítja az útfelszín típusát, a hótól a murváig. A rendszer aztán ennek függvényében módosítja a motor, a sebességváltó, a kormánymű és a menetstabilizáló rendszer beállításait, hogy rossz tapadási viszonyok mellett is optimális irányíthatóságot biztosítson.

A modell menetképességei hátsókerék-hajtással is páratlanok. A kedvezőtlen körülmények közötti, kissebességű haladást támogató All-Surface Progress Control rendszer a fék és a gáz automatikus adagolásával gondoskodik az optimális tapadásról, hogy a vezető könnyedén, problémamentesen elindulhasson: nincs más dolga, mint kormányozni. Minden automata sebességváltós modell alapfelszerelésként kínálja a 3,6 – 30 km/óra között működőképes ASPC funkciót; a vezető a sebességtartó automata kezelőszerveivel tudja beállítani a kívánt sebességet.

Az infotainment és a kapcsolódás terén a Jaguar eddigi legfejlettebb rendszereit kínálja a modell. A Touch Pro rendszer InControl Apps, Remote és 4G Wi-Fi hotspot funkcionalitása az ösztönösen kezelhető, fejlett 10 colos érintőképernyőn keresztül vezérelhető.

A még teljesebb élményt szolgálja a természetes beszédet felismerő hangvezérlés, amely például az audiorendszer kezelésénél támogatja a „játssz hasonlót!” utasítást. Az audiorendszerek sorában megtalálható a kivételes 17 hangszórós (mélynyomóval), 825 wattos Meridian Surround audiorendszer.

A Touch Pro nagyteljesítményű négymagos processzort kapott, működését rendkívüli sávszélességet biztosító, ultramodern, különösen gyors Ethernet hálózat támogatja. Ezek a technológiák együtt minden eddiginél gyorsabb reakciókat biztosítanak.

A sztereó kamera technológia olyan funkciókat tesz lehetővé, mint az önálló vészfékező rendszer, a sávelhagyásra figyelmeztető jelzés, vagy a sávtartó asszisztens. A torlódásfigyelő rendszerrel kombinált adaptív sebességtartó automatika torlódás esetén a jármű biztonságos követési távolságot tartva, automatikusan lépést tart az előtte haladó gépkocsival.

A Jaguar adaptív sebességszabályzási rendszerét a közúti jelzőtábla felismerés (TSR) funkció működteti. A rendszer felügyeli a sebességkorlátozásokat jelző táblákat, azokat összeveti a navigációs adatbázis információival, és amennyiben változik az útszakaszon megengedett legnagyobb sebesség, finoman az új értékig gyorsítja vagy lassítja a gépkocsit.

Az XF karakteres nappali világítással szerelt adaptív LED fényszórókat kínál. A két külön sorban elrendezett LED-ek – az egyik a tompított, a másik a távolsági világításhoz – által kibocsátott fény színhőmérséklete közelebb áll a természetes napfényhez, mint amit a xenon rendszerek képesek nyújtani, így kedvezőbb fényviszonyokat teremt. Mindemellett csökkent a rendszer energiafelhasználása. Az új rendszerek energiahatékonysága immár olyan magasszintű, hogy az első generációval ellentétben már nem igényelnek hűtőventilátorokat.

A teljes LED-es fényszórók alapfelszerelésként kínálják az adaptív távolsági világítás funkciót: a rendszer a sztereókamera segítségével észleli a távolban közeledő járműveket, és a világítást tompítottra kapcsolva megelőzi a vezetők elvakítását.

Modellkínálat összegzés

Az XF modellcsalád:

  • XF Pure

  • XF Prestige

  • XF R-Sport

  • XF Portfolio

  • XF S

  • XF 300 SPORT – limitált kiadás

Hajtáslánc-kínálat:

Dízelmotorok

  • 163 LE Ingenium 2,0 literes, négyhengeres turbódízel motor, kézi és automata sebességváltó, hátsókerék-hajtás
    (E-Performance)
  • 180 LE Ingenium 2,0 literes, négyhengeres turbódízel motor, kézi sebességváltó, hátsókerék-hajtás, és automata sebességváltó, hátsó- / összkerékhajtás

  • 240 LE Ingenium 2,0 literes, négyhengeres ikerturbó dízelmotor, automata sebességváltó, összkerékhajtás

  • 300 LE 3.0 V6 ikerturbó dízelmotor, automata sebességváltó, hátsókerék-hajtás

Benzinmotorok

  • 200 LE Ingenium 2,0 literes, négyhengeres benzines turbómotor, automata sebességváltó, hátsókerék-hajtás

  • 250 LE Ingenium 2,0 literes, négyhengeres benzines turbómotor, automata sebességváltó, hátsó- / összkerékhajtás

  • 300 LE Ingenium 2,0 literes, négyhengeres benzines turbómotor, automata sebességváltó, hátsó- / összkerékhajtás

  • 380 LE 3.0 V6 kompresszoros benzinmotor, automata sebességváltó, hátsó- / összkerékhajtás

A Jaguar XE a Jaguar nagy-britanniai gyártóüzemében, Castle Bromwich-ban készül, az XE, XJ és F-TYPE típusok mellett.

Megjegyzés:

A modellválaszték és a motorok elérhetőségére piactól függően változhat

1 A modellválaszték és a motorok elérhetőségére piactól függően változhat. Nagy-Britanniában és az Európai Unióban nem elérhető.