Japánban már kapható az Európába jövőre érkező vadonatúj Toyota Yaris Cross
Japánban már kapható, Európába jövőre érkezhet a vadonatúj Toyota Yaris Cross: a kompakt SUV-k eddigi koncepcióját újragondoló modell újszerű értékeket kínál. A Yaris Cross vásárlói továbbra is számíthatnak a Yaris-sorozat lendületes vezetési élményére, fejlett biztonsági technológiáira és csekély üzemanyag-fogyasztására, emellett pedig olyan újszerű értékekre is, amelyek révén ez nagyvárosi, kompakt SUV hűen tükrözi vezetőjének és utasainak egyéniségét és életstílusát. Az új Yaris Crosst kiegyensúlyozott és kifinomult arányok jellemzik, amelyek érzékletesen kihangsúlyozzák az SUV-modellekre jellemző robusztus, látványos stílust, mindehhez pedig az aktív életstílust szolgáló, könnyen használható és kompromisszumoktól mentes csomagtér társul. A japán piacon bemutatott modell esetében mind a benzinmotoros, mind a hibrid hajtású változatokban rendelkezésre áll egy olyan összkerékhajtási rendszer, ami a rossz utakon jelentősen javítja az autó menettulajdonságait, ráadásul a hibrid-elektromos (HEV) rendszernek köszönhetően a Yaris Cross a kategória legkedvezőbb üzemanyag-fogyasztását kínálja. Ha mindez nem lenne elég, az autót számos fejlett biztonsági, vagyonvédelmi és kényelmi rendszerrel egészítette ki a Toyota.
A Japánban már kapható, Európába és így hazánkba várhatóan jövőre érkező vadonatúj Yaris Cross fejlesztőinek az volt a szándékuk, hogy a kompakt SUV új értékeket teremtsen, vagyis a kényelmes utazáson túl élvezetes vezethetőséget, fejlett biztonsági technológiákat és rendkívül alacsony üzemanyag-fogyasztást is kínáljon, ahogy azt a Yaris-vásárlók már megszokták. Az összehasonlítás nem véletlen, hiszen a Yarishoz hasonlóan az új Yaris Cross is a Toyota első kompakt modellje, amely a TNGA padlólemezre (GA-B) épül. A platformra jellemző „sűrített” dizájn mellett az új modell jól eltalált és kifinomult arányai érzékletesen közvetítik az SUV-modellekre jellemző robusztus, látványos stílust. És bár ez egy kompakt SUV, a Yaris Cross tervezői kompromisszumoktól mentes, jól kihasználható csomagteret alakítottak ki, ami praktikusan kiszolgálja a vezető és az utasok aktív életstílusát. Az autó menetteljesítményét még élvezetesebbé teszi az összkerékhajtás, ami számos helyzetben remekül használható, legyen szó akár a városi forgalomról, akár egy vidéki kirándulásról. A benzinmotoros modellben rengeteg olyan funkció működik, amelyek egy élvezetes SUV-modell menetteljesítményeit kínálják; jó példa erre a Multi-Terrain Select rendszer, aminek segítségével a vezető háromféle üzemmód közül választva mindig az adott útviszonyoknak megfelelően módosíthatja az autó viselkedését. Emellett a Toyota a hibrid modelleket E-Four (elektromos összkerékhajtás) rendszerrel szereli fel, ami most először jelenik meg egy kompakt autó kínálatában. Mindemellett a hibrid változat kategóriaelső üzemanyag-fogyasztással működik (2WD, 3,2 l/100 km a WLTC szabvány szerint mérve), ami messze túlmutat az SUV-modellektől eddig megszokott értékeken. A Yaris Cross alapfelszereltségének listáján megjelenik a vállalat legújabb aktív biztonsági csomagja, a Toyota Safety Sense is. A Toyota azért döntött úgy, hogy vadonatúj modelljét felszereli legfrissebb védelmi technológiáival, mert egyre több vásárló választ magának kompakt autót. Japánban a csomag része a Toyota Teammate fejlett parkolási rendszer is, valamint számos fejlett vezetőtámogató rendszer, többek közt a teljes sebességtartományban használható radarvezérlésű sebességtartó automatika és az adaptív távolságifény-vezérlés (AHS). A Yaris Cross átformálja a kompakt SUV-k megszokott koncepcióját, így a menetteljesítményt, a kényelmet és a biztonságot is új dimenzióba helyezi, újszerű értékeket kínálva a nagyvárosi SUV-vásárlók számára, akik biztosak lehetnek benne, hogy autójuk tökéletesen tükrözi majd egyéniségüket és életstílusukat.
Urbánus, kifinomult formavilág és egy SUV erőteljes kiállása
A „robusztus és minimalista” koncepció egyik fontos kulcsszava a „felvillanyozóan intelligens” volt; mindez érzékletesen írja le a Yaris Cross vadonatúj formatervét. A Toyota olyan karosszériát szeretett volna megalkotni, ami egyszerre intelligens és energikus, és amelynek gyönyörűen kiegyensúlyozott arányai vonzzák a tekintetet. A rettenthetetlen hatást keltő orr-rész letisztult, erősen térhatású kialakítását markáns műanyag elemek hangsúlyozzák ki a sárvédőkön és az alsó légbeömlőn. Az oldalnézet meghatározó eleme a fényszóróktól a hátsó lámpatestekig végignyúló vízszintes vonal, ami teljesítményt és dinamikus vezethetőséget sugall. A hátsó ajtótól a kabin első részéig futó, különleges karaktervonal jól érzékelteti az utastér tágasságát. A hátsó traktus középső részének szögletes kialakítása és a nagyméretű csomagtérajtó-nyílás világosan jelzi az autó praktikus kialakítását. A hátsó sárvédő formája és a hosszú túlnyúlás robusztus hatást kelt – éppen úgy, mint elöl. Japánban a vásárlók nyolcféle fényezés közül választhatnak, amelyek közt az újonnan kifejlesztett, rendkívül látványos Aranymetál és a korábbinál jóval erősebb térhatást keltő Ezüstmetál árnyalatok is megtalálhatók. Az autó hétféle kéttónusú színváltozatban is megrendelhető.
Legalább ilyen látványos az autó belső utastere is. A középkonzol pereme a display audio kijelzőjében folytatódik; ez a függőleges vonal kihangsúlyozza a dizájn robusztusságát. A mérnökök optimális pozícióban helyezték el az üléseket, a kormánykereket, a váltókart és minden kezelőszervet. A színes LCD multi-információs kijelző remekül áttekinthető, a display audio és a műszeregység pedig kifejezetten magasra került, hogy a vezetőnek a lehető legkevésbé kelljen elfordítania a tekintetét. Ugyanezt a célt szolgálja a head-up kijelző (HUD) alkalmazása is. A műszerfal felső részét lágy párnázás borítja, de az egész kabinban újszerű benyomást keltő anyagokból készültek a burkolatok. Ennek és más ötletes megoldásoknak köszönhetően az utastér határozottan kifinomult és kényelmes.
Tágas, könnyen használható csomagtér, ami olyan magas, mint egy SUV-ban
A padlót az alsó pozícióban rögzítve a csomagtér 390 literes, ami kimagasló érték a kompakt SUV kategóriában. A csomagtérben elfér két bőrönd (110 literes) vagy két golftáska (9,5 colos). A tér széltében és magasságában is tekintélyes, így sokféle poggyász szállítására alkalmas. Ez a Toyota első olyan kompakt SUV-modellje, amelyben a hátsó üléssor 40/20/40 arányban, az állítható csomagtérpadló pedig 60/40 arányban osztható. A csomagok csúszkálását akasztók és állítható hevederek akadályozzák meg; ezekkel nemcsak a poggyász, hanem a különféle sporteszközök is praktikusan rögzíthetők. A Yaris Cross felszereltségi listáján a kényelmesen, kézhasználat nélkül nyitható csomagtérajtó is szerepel. Egy másik érdekes tétel az okostelefon-kulcs, ami automatikusan nyitja és zárja a csomagtartó ajtaját, ha meglendítjük a lábunkat a hátsó lökhárító alatt; ez a megoldás most először jelenik meg egy kompakt Toyota SUV-ban. A hagyományos Toyota SUV-khoz képest az ajtó majdnem kétszer gyorsabban nyílik és záródik. A Yaris Cross utasterében is sok a praktikus, tágas rakodóhely; ilyen például a könnyen elérhető középső tálca vagy a nagyméretű rekeszek az első és hátsó ajtókban.
A könnyen kezelhető kompaktok és a robusztus SUV-k minden előnye egyben
Ahogy a Yaris esetében, a Toyota most is a kompakt autókhoz tervezett TNGA padlólemez GA-B változatát vette alapul, ami nemcsak a csekély tömegre és a rendkívüli szilárdságra, hanem az alacsony súlypontra is garanciát jelent. A Yaris Cross tervezői átalakították a futóművet, hogy az új modellváltozat is ugyanazt a kezes viselkedést és kiváló rugózási kényelmet nyújtsa, mint a Yaris. Az autó menetteljesítménye jóval túlmutat a kategória határain, mivel a mérnökök két kulcsszó (Magabiztos és Természetes) jegyében dolgoztak, így a jármű menet közben példásan stabil marad, és élvezetes természetességgel reagál a vezető utasításaira. A Yaris Cross kínálatában az összkerékhajtás is szerepel, amivel az autó a nehéz útviszonyok közt is jól boldogul. A benzinmotoros változatot olyan funkciókkal szereli fel a Toyota, amelyekkel igazi élvezet az SUV vezetése. A hibrid modellváltozat a Toyota első kompakt SUV-ja, amiben E-Four (elektromos összkerékhajtás) rendszer működik, így az autó még a behavazott utakon is biztonságosan vezethető. A Multi-Terrain Select funkció (benzinmotoros 4WD modell/először egy Toyota kompakt SUV-modellben) segítségével a vezető háromféle üzemmód közül választva mindig az adott útviszonyoknak megfelelően módosíthatja az autó viselkedését, legyen szó akár terepről, akár csúszós útfelületről. Rendelkezésre áll egy SNOW (havas út) beállítás is, ami a forgatónyomaték szabályozásával segít simán elindulni a csúszós (például behavazott) úton. A TRAIL (ösvény, csapás) üzemmód pedig minden kerékre éppen megfelelő méretű vonóerőt juttat, ha az abroncs rossz tapadású felületen fut (E-Four rendszer/először egy Toyota kompakt SUV-modellben). Az autó lejtmeneti vezérlése segít, hogy a vezető stabil, egyenletes tempóban ereszkedjen le a lejtőkön (benzinmotoros 4WD és E-Four; először egy Toyota kompakt SUV-modellben).- A jármű új generációs hibrid-elektromos hajtásláncának szíve egy 1,5 literes, soros háromhengeres Dynamic Force benzinmotor, amit a TNGA filozófia alapján terveztek. Az erős és kiegyensúlyozott motor a kategória legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztását kínálja (2WD, 3,2 l/100 km a WLTC szabvány szerint mérve), ami messze túlmutat az SUV-modellektől eddig megszokott értékeken.
A CIKKNEK MÉG NINCS VÉGE!
LAPOZZ (a hirdetés alatt) A KÖVETKEZŐ OLDALRA!