Jeep® Avenger 4xe

  • A Jeep® márka bemutatja az Avenger 4xe modellt, amely az Avenger karakteres megjelenését, kompakt méreteit és sokoldalúságát a Jeep márka összkerékhajtási rendszerének teljesítményével társítja.
  • A Hybrid 48V hajtáslánccal, az exkluzív Jeep összkerékhajtással és hatfokozatú duplakuplungos automata sebességváltóval szerelt 4xe modellváltozat még élvezetesebben és magabiztosabban vezethető terepen, illetve kedvezőtlen időjárási körülmények között; és még inkább hangsúlyozza az Avenger népszerű, karakteres stílusát.
  • Az exkluzív Jeep összkerékhajtás jóvoltából szükség esetén mindig rendelkezésre áll a 4×4 hajtásképlet, anélkül, hogy ez az üzemanyag-fogyasztás rovására menne. Ezen túlmenően a vezetési mód választó funkciónak köszönhetően a vezető mindig az adott helyzethez leginkább illő üzemmódot választhatja.
  • Új többlengőkaros hátsó felfüggesztés, amelyet azért fejlesztett ki a Jeep, hogy nagyobb kitérést engedjen a hátsó tengelynek, ami kényelmesebbé teszi az egyenetlen talajon, földutakon történő közlekedést. A jármű 136 lóerős (100 kW) belső égésű motorjához kettő, egyenként 21 kW teljesítményű villanymotor társul. A rendszer mindkét tengelyt meghajtja, és 1900 Nm maximális forgatónyomatékot juttat a hátsó kerekekre.
  • Ez az extra motorteljesítmény kiemelkedő menetdinamikát eredményez: a végsebesség eléri a 194 km/órát, az autó álló helyzetből 9,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, Sport üzemmódban pedig az e-Boost funkció biztosít fokozott vezetési élményt.
  • Az Avenger 4xe nem egyszerűen egy új változat. Egy új modell, amelynek egyedisége túlmutat a hozzá kifejlesztett hajtásláncon: exkluzív külső és belső részleteket, valamint magasabb szintű funkcionalitást kínál, és két új felszereltségi szinten: Upland és Overland kivitelben is elérhető.
  • A Jeep 2024 negyedik negyedévétől fogadja a megrendeléseket.

Exkluzív autós, motoros és közlekedési podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!

Az ikonikus Jeep márkánál komoly hagyományai vannak a felfedezésnek és az úttörő formatervezésnek, és ebbe a tradícióba szervesen illeszkedik bele az említésre méltóan különleges Jeep Avenger 4xe. Bevezetése óta elsöprő népszerűségnek örvend az Avenger, és ezzel az új verzióval teljessé vált a márka kínálata. A teljesítmény növelése, valamint a villamosítás felkarolása iránti, lankadatlan elhivatottságból kiindulva a Jeep büszkén mutatja be az Avenger 4xe modellt az európai sajtó képviselőinek. A márka globális SUV szakértelmének és utolérhetetlen tapasztalatának a kikristályosodásaként az új modell még több vezetési élményt, még határtalan szabadságot (röviden: még több Avengert) kínál a világnak.

„Az Avenger a Jeep európai jelenlétének egyik legnagyobb sikertörténete.” – mondta Eric Laforge, a Jeep márka európai igazgatója. „Végfelhasználó ügyfeleink mostanáig már több mint 90 ezer megrendelést adtak le, és ezek csaknem 30 százaléka a tisztán elektromos változatra vonatkozik. Az Avenger 4xe új mércét állít a B-SUV szegmensben: exkluzív dizájnt és kiemelkedő menetképességeket kínál, miközben maradéktalanul megtestesít a Jeep összkerékhajtás hagyományait.”

Úttörő, ügyfélközpontú innováció 

A Jeep Avenger 4xe több a márka kínálatát gazdagító, új terméknél: bevezetése az ügyfelek gyorsan változó elvárásaira adott, stratégiai reakció. A Jeep márka ügyfélközpontú szemléletéhez híven kiemelt fontosságúnak tartjuk, hogy meghallgassuk az ügyfelek kéréseit, és megoldást kínáljunk igényeikre. A tervezők és fejlesztők részletekbe menő, gondos figyelmének köszönhetően az Avenger 4xe a Jeep márka formai és funkcionális hagyatékának időtlen vonzerejét élvonalbeli technológiai fejlesztésekkel ötvözi, és ezáltal páratlan vezetési élményt kínál.

A változatos ügyfélkör igényeinek kielégítésére született Jeep Avenger 4xe azokat szólítja meg, akik rajonganak a természetért, és azokat is, akik aktívan sportolnak. Izgalmas lehet azok számára, akik rendelkeznek hagyományos terepjáróval, és a városi közlekedés során sem szívesen mondanának le az összkerékhajtásból adódó biztonságról és megbízható erőátvitelről. A modell azon városlakókhoz is szól, akiknek a munkanapok során kompakt autóra van szükségük, de a hétvégén örömmel szabadulnak ki a természetbe, és végezetül azokhoz is, akiket bár nem foglalkoztatnak a terepjárók, de szívesen kitűnnek a tömegből.

Még több élvezet

A Jeep legendás terepalkalmasságának páratlan hagyatéka hatalmas ugrást tesz előre a Jeep Avenger 4xe úttörő jelentőségű hajtásláncának bevezetésével, amely új mércét állít a vezetési élmény és a csekély tömeg terén.

Ez az innovatív hajtási rendszer harmonikusan ötvözi a hibrid rendszerek előnyeit az élvonalbeli összkerékhajtási technológiával. A konfiguráció központi eleme egy dinamikus 48V-os hibrid rendszer, amelynek masszív 1,2 literes, 136 lóerős turbómotorját kettő, egyenként 21 kW teljesítményű villanymotor egészíti ki – egy az első, egy pedig a hátsó tengelyen. A hatfokozatú, duplakuplungos automata sebességváltóba integrált villanymotor jóvoltából kis sebességeknél tisztán elektromos üzemben haladhat a jármű. Ez a konfiguráció nem csupán felerősíti a Jeep márka rajongói által elvárt, vezetési élményt, de a Sport üzemmódban elérhető E-Boost funkció jóvoltából fokozott gyorsulást is kínál.

Az extra motorteljesítmény jóvoltából a 4xe kiemelkedő menetdinamikára képes: a legnagyobb motorteljesítmény 136 LE, a végsebesség eléri a 194 km/órát (ez 10 km/órával több, mint amire az e-hybrid modell képes), álló helyzetből pedig mindössze 9,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. A 4xe hajtáslánca új mércét állít az Avenger hybrid kínálatán belül: csúcsteljesítménye és maximális forgatónyomatéka egyaránt a legnagyobb: 36 lóerővel és 25 Nm-rel nyújt többet, mint az elsőkerék-hajtású e-Hybrid változat. Az eredmény: dinamikusabb gyorsulás és magasabb csúcssebesség, miközben a CO2-kibocsátás csupán minimális mértékben emelkedik. A hajtáslánc gond nélkül kombinálja a nagy teljesítményt a környezettudatossággal: az összkerékhajtás hibrid technológiával történő társítása lehetővé teszi a károsanyag-kibocsátás és az üzemanyag-fogyasztás mérséklését.

A hajtáslánc jellemzői és teljesítménye új magaslatokba emeli az Avenger 4xe képességeit. Ahhoz képest, hogy már az elsőkerék-hajtású változat is páratlan jellemzőkkel bírt kategóriájában, a Jeep mérnökei még tovább fejlesztették az Avengert. A szabad hasmagasság 10 mm-rel nőtt, javultak a terepszögek, a gázlómélység pedig eléri a 400 millimétert. Mindezen felül az összkerékhajtás minden pillanatban rendelkezésre áll. A Jeep Avenger 4xe a teljesítmény, a dinamizmus és a takarékosság harmonikus egységét testesíti meg, és ezzel az autóipari kiválóság és vezetési élmény vadonatúj korszakába vezeti át a márkát.

Még több szabadság

A Jeep alapvető értékének a szabadságnak a megtestesítőjeként az Avenger 4xe megjelenésével csúcsosodik ki a Jeep márka azon filozófiája, hogy minden helyzetben biztosítsa ügyfelei számára a választás szabadságát. A sokszínű modellkínálat és a tökéletesen személyre szabott utazási élmény jóvoltából a Jeep lehetővé teszi a magabiztos felfedezés izgalmait. Az Avenger 4xe ugyanis, mint minden Jeep, olyan helyekre juttatja el utasait, amelyek mások számára elérhetetlenek maradnak.

A kivételes hajtáslánc, valamint a hátsó tengelyre integrált 22,7:1 fordulatszám-csökkentő áttétel jóvoltából 1900 Nm juttatható a hátsó kerekekre, ami páratlan erőátviteli képességet eredményez. Ennek köszönhetően az Avenger 4xe közel 40 százalékos emelkedőn is képes felkapaszkodni, akár technikás felszínen (pl. murva) is. Sőt: akkor is feljut akár 20 százalékos emelkedőn, ha az első tengely egyáltalán nem tud erőt átvinni.

A Jeep Avenger 4xe intelligens összkerékhajtási rendszere jóvoltából mindig rendelkezésre áll az összkerékhajtás, ha éppen szükség van rá. Alacsony sebességnél (-30 és +30 km/óra között) folyamatosan hajtott mind a négy kerék, a nyomaték 50:50 arányban oszlik meg a két tengely között. 

Közepes sebességtartományban (30 és 90 km/óra között) a hátsó tengely csak szükség esetén kapcsolódik be a hajtásba. Figyelemre méltó, hogy a hátsó villanymotor akkor is kapcsolatban marad a hátsó kerekekkel, ha éppen 0 Nm nyomatékot fejt ki, így hirtelen felmerülő igény esetén gyorsabban reagálhat. Az összkerékhajtás aktiválásakor a hajtóerő a pillanatnyi szükséglet függvényében oszlik meg a két tengely között; a potenciális arány 50:50. Nagy sebességnél (90 km/óra felett) az autó kizárólag az első kerekeket hajtja, a hátsó villanymotor leválik a tengelyről, ezzel mérsékelve az üzemanyag-fogyasztást.

Az Avenger 4xe Selec-Terrain funkciója lehetővé teszi, hogy a vezető mindig az adott helyzetben optimális üzemmódot válassza ki. Auto üzemmódban csak szükség esetén aktiválódik az összkerékhajtás – ez ideális a csekély CO2-kibocsátású, mindennapi használatra. A Hó üzemmód fokozott stabilitás-szabályozás és intelligens összkerékhajtás alkalmazásával gondoskodik a biztonságos téli, közúti közlekedésről. A Homok és Sár üzemmód speciálisan megválasztott fokozati áttételekkel és egyedi hangolású kipörgésgátlóval gondoskodik a magabiztos előrejutásról egyenetlen terepen. Végezetül a Sport üzemmód a lehető legnagyobb teljesítményt és forgatónyomatékot csalogatja elő a 4xe rendszerből, amit a hátsó tengelyre ható E-Boost funkcióval told meg.

Az Avenger 4xe exkluzív jellemzője az innovatív, többlengőkaros hátsó felfüggesztés, amelyet a Jeep fejlesztett ki és vezetett be elsőként. Az általában felsőbb kategóriás modelleken megtalálható rendszer nagyobb kitérést engedélyez a hátsó tengelyen, ami egyenetlen útfelületen is kényelmesebbé teszi az utazást.

Még több Avenger

A Jeep Avenger 4xe modellben tökéletesen ölt testet a márka ikonikus „Avenger” szellemisége, amely az időtlen hagyományokat a jármű minden porcikáját átható, innovációs kedvvel társítja. A karakteres külső stílusjegyektől kezdve a gondosan kidolgozott belső térig az Avenger 4xe a Jeep márka kiválóságra irányuló, fáradhatatlan törekvéséről tanúskodik, és semmihez sem fogható vezetési élményt kínál. A modell minden eddiginél magasabb szintre emeli a funkcionális dizájnt: speciális külső kialakítása nem csupán egyedülállóan látványos, de a terephasználat követelményeinek is jobban megfelel. Olyan részletekre gondolunk, mint a hátsó vonószem; a standardként kínált tetősínek, amelyek alkalmazásával még több felszerelést – például kajakot vagy kerékpárt – vihetünk magunkkal; vagy az üléskárpitok speciális szövetanyaga, ami nem csupán kétszer tartósabb, de teljesen vízálló is. Ráadásul az üléseket olyan speciális, tisztítást könnyítő bevonattal láttuk el, ami hatékony védelmet nyújt a foltok és a sár ellen.

Az Avenger 4xe kialakítása során a Jeep kiemelt hangsúlyt szentelt a jármű hatékony védelmének. Első pillantásra feltűnnek a megújult külső stíluselemek. Ezek között említést érdemelnek az átrajzolt ködfényszórók, amelyek ráadásul valamivel magasabbra és kijjebb költöztek, ezzel is javítva az éjszakai látási viszonyokat. A tetősínek és a hátsó vonószem kialakítása ugyancsak pontosan illeszkedik az autó robusztus, strapabíró karakteréhez.

Mindkét lökhárító anyagában színezett, felületük karcolásgátló kivitelt kapott. Az első lökhárító ráadásul kialakításában is új: szabadon hagyja a kereket, így biztonságosan, kiszámíthatóan közlekedhetünk sziklás terepen. A rendszámtáblát pedig magasabbra nyúló, masszívabb védőborítás óvja az ütésektől. Mindezeken túl robusztus elemek védik az olyan kulcsfontosságú alkatrészeket, mint az első alsó hűtőmaszk vagy a radar, így ezek hosszú élettartama barátságtalan környezetben csak csökken. A Jeep Avenger 4xe további újdonságai között említést érdemel az új, külön megrendelhető motorháztető-matrica, amely díszítő funkcióján kívül tényleges, praktikus szereppel is bír, amint azt a Jeep márkától megszokhattuk. A matrica matt kidolgozása ugyanis vezetés közben megakadályozza a napfény visszaverődését, ezzel biztonságosabbá téve a vezetést.

Az Avenger 4xe utasterében innovatív funkciók sokasága emeli a kényelem és a praktikum szintjét. Az új ülések különleges, teljesen mosható, fokozottan tartós anyagból készültek: élettartamuk kétszerese a hagyományos ülésekének, ezért tökéletes választást jelentenek a természet- és kalandkedvelő ügyfelek számára. Ugyancsak az alapfelszereltség részét képezik a vegyes használatú (M+S jelzésű) abroncsok, amelyek változatos időjárási körülmények között nyújtanak megbízható tapadást és erőátvitelt. Opcióként All Terrain 3PMSF terepabroncsok is rendelhetők, amelyek a legkeményebb terepviszonyok során is fokozott tapadást kínálnak. A keréktárcsák feketék, így hosszú idő múltán is ugyanolyan jól mutatnak, függetlenül a használat jellegétől és intenzitásától.  

Ezek az innovatív fejlesztések nem csupán vonzóbbá teszik az Avenger 4xe megjelenését, de a modell eleve kiemelkedő terepalkalmasságát is tovább javítják. A kedvezőbb (22° első, 21° középső és 35° hátsó) terepszögeknek, valamint a 210 mm-re növelt szabad hasmagasságnak köszönhetően az Avenger 4xe új értelmet ad a kaland fogalmának. Mivel a gázlómélység ezzel párhuzamosan 400 mm-re emelkedett, az Avenger 4xe ténylegesen nem ismer lehetetlent, így pilótája magabiztosan láthat hozzá akár a legkeményebb terepek meghódításához is.

A Jeep Avenger 4xe a tervek szerint 2024 negyedik negyedévétől rendelhető.