Jeep Compass

Vadonatúj kompakt szabadidőjármű felülmúlhatatlan 4×4 képességgel, világszínvonalú menetdinamikával és jellegzetes, eredeti Jeep formavilággal

  • A Jeep® Compass a felhasználóbarát technológiákat és az aktív vezetőtámogató rendszerek teljes arzenálját, legendás Jeep terepalkalmassággal és karakteres, modern dizájnnal társítja


Bemutatkozott a vadonatúj Jeep Compass. A modell legendás, kategóriaelső terepképességeket, modern és hamisítatlan Jeep formatervet, kiemelkedő közúti alkalmasságot, a nyitott tetős autózás élményét, valamint fejlett, felhasználóbarát fedélzeti technológiákat és biztonsági funkciók gazdag választékát kínálja.
Az új modell, a kompakt szabadidőjármű szegmens, azaz a világ egyik legfontosabb, rendkívüli ütemben növekvő piaci kategóriájának kínálatát gyarapítja, amelynek globális éves eladásai a várakozások szerint 2020-ra csaknem 20 százalékos növekedéssel elérhetik a 7,5 milliós darabszámot. A vadonatúj Compass a Jeep modellkínálat meghatározó tagjaként jelent meg az európai piacokon, lehetővé téve, hogy a márka versenyképes ajánlattal válaszoljon a piac kihívásaira, a vásárlók igényeire.
Hogy az EMEA térségben felmerülő, változatos ügyféligényeknek maradéktalanul megfeleljen, a Compass egy benzin- és két dízelmotorral, összesen öt különböző hajtáslánc-kombinációban rendelhető. A modell négyféle felszereltségben választható. A Sport, a Longitude, és a Limited változatok már megérkeztek. Utóbbi a legkifinomultabb, leggazdagabb technológiai tartalmat kínáló, legbőkezűbben felszerelt csúcsmodell. A későbbiekben pedig piacra lép a kategória legkiválóbb, Trail Rated terepalkalmasságát kínáló, maximális offroad elvárások kielégítésére alkalmas Trailhawk változat is.
A Compass bevezetésével teljessé válik a Jeep európai portfoliója, amely így valamennyi szabadidőjármű szegmenst lefed, hozzájárulva a márka rendkívül sikeres terjeszkedéséhez Európában. A Compass révén új szintre léphet márkánk, amely így igazán vonzó ajánlattal áll európai vásárlói elé. A Jeep legendás terepalkalmasságát karakteres formatervvel és a legkülönfélébb olyan felhasználóbarát technológiákkal kombinálja, amelyek biztonságos és kényelmes mindennapi vezetési élményt kínálnak” – hangsúlyozta Alberto de Aza, a FCA CEE ügyvezető igazgatója.

Karakteres, modern, hamisítatlan Jeep formavilág prémium jellemzőkkel és nyitott tetős szabadságérzettel

A vadonatúj Jeep Compass egyedülálló, modern esztétikumához határozott kiállás társul. A vadonatúj szabadidőjármű azonnal Jeepként azonosítható, köszönhetően az olyan hagyományos formai megoldásoknak, mint a hetes osztású hűtőrács, vagy a trapéz alakú kerékívek. A Jeep formatervezői azonban nem érték be ennyivel. A legendás hűtőrácsot fényes fekete háttér előtti, különálló króm elemekkel frissítették fel. A fényszórókeretek fekete körvonalat kaptak, ami még karakteresebbé teszi a vadonatúj Jeep Compass megjelenését.
A csapott tetővonal és az izmos kerékdobok lenyűgöző megjelenést kölcsönöznek az autónak. A Jeep márkára jellemző, teljesen körbefutó üvegfelület és az opcionális fekete tető egyedi, prémium hatást biztosít. A külön rendelhető, dupla-paneles napfénytető, maximális üvegfelületet és a lehető legnagyobb fejteret biztosítva garantálja a Jeep márkától elválaszthatatlan, nyitott tetős vezetési élményt.
A Compass megjelenésének meghatározó eleme az egyedülálló LED-es zárófény. A keskeny, szögletes lámpatest a csomagtérajtóra átfutva erőteljes, prémium megjelenést kölcsönöz a modellnek, egyértelművé téve hovatartozását.

Felső kategóriás belső kialakítás prémium jellemzőkkel és technológiákkal

A vadonatúj Jeep Compass utasterét kifinomult anyaghasználat és fejlett műszaki tartalom jellemzi. A középkonzol trapéz alakú kerete jellegzetes Jeep formai elem, színében és kidolgozásában a belső tér kiviteléhez igazodik. A középkonzolon kapott helyet a Uconnect rendszer 5,7, vagy 8,4 colos érintőképernyője.
A padlókonzolon érhetők el a Jeep Compass funkcionális elemei, köztük a sebességváltó, a Selec-Terrain kezelőszervek, az elektromos rögzítőfék, a motor start-stop rendszer (ESS) kapcsolói, a klíma és hangerőszabályozó gombok, valamint a hordozható médialejátszó készülékek tárolórekeszben elhelyezett csatlakozó- és töltőportjai. A vezető előtti műszeregységben átgondolt kialakítású, 3,5 vagy 7,0 colos LED tájékoztató kijelzőt találunk. A színes 7 colos képernyőn megjelenő információkat a vezető akár menet közben is átkonfigurálhatja.

Fejlett felhasználóbarát technológiák, köztük vadonatúj infotainment rendszerek

A vadonatúj Jeep Compass új mércét állít a Jeep kínálat infotainment rendszerei tekintetében. A háromféle Uconnect rendszer (UConnect 5.0, 7.0 és 8.4NAV) kommunikációs, szórakoztató és navigációs funkciói, a vezetési élményt és az utasok kényelemérzetét egyaránt javítják, ráadásul mindezt a kategória egyik legnagyobb, színes LED műszeregységének segítségével. A Uconnect 7.0 vagy 8.4NAV rendszerek nagyfelbontású, kapacitív érintőképernyőjük mellett, az új Apple CarPlay és Android Auto funkciók (alapfelszerelés a Limited és Trailhawk kiviteleken) révén gondoskodnak a kihangosításról, navigációs és hangvezérelt üzenetkezelésről. Ezen rendszerek révén az ügyfelek zökkenőmentesen integrálhatják telefonjuk hangfelismerő és infotainment szolgáltatásait a fedélzeti berendezéssel.

Kategóriaelső terepalkalmasság, kétféle összkerékhajtási rendszer

A kategória legkiválóbb terepalkalmasságáról kétféle fejlett, intelligens, állandó összkerékhajtási rendszer: a Jeep Active Drive és a Jeep Active Drive Low gondoskodik. Utóbbi 20:1 arányú kúszóáttételt kínál. Mindkét rendszer a rendelkezésre álló hajtóerő akár 100 százalékát képes bármely kerékre összpontosítani. A Jeep Active Drive és Active Drive Low összkerékhajtási rendszereinek része a Jeep Selec-Terrain funkció, amely akár öt különböző üzemmódot (automata, hó, homok, sár, valamint – kizárólag a Trailhawk kivitelhez – szikla) kínálva gondoskodik a minden felszínen, időjárástól függetlenül, úton és terepen egyaránt tökéletes összkerékhajtásról.
A Compass hátsó tengelye lekapcsolható, az autó képes akár fronthajtással is közlekedni így kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást elérini. A Jeep Active Drive és Active Drive Low összkerékhajtási rendszerei szükség esetén késlekedés nélkül váltanak át elsőkerékhajtásról összkerékhajtásra.

Hiánytalan hajtáslánc-kínálat

A lehetséges vásárlói igények és elvárások kielégítésére, a vadonatúj Jeep Compass nem kevesebb, mint nyolcféle hajtáslánc-opciót kínál, két benzinmotorral, két dízelmotorral, valamint kétféle sebességváltóval egy hatfokozatú kézi, és egy kilencfokozatú automata váltóval.
A Compass európai kínálatát egy benzin- és két dízelmotor alkotja. Az 1,4 literes MultiAir2 benzines turbómotor 140 lóerőt ad le 5000/perc fordulatszámon, legnagyobb forgatónyomatéka 230 Nm 1750/percnél. A start-stop rendszerrel szerelt motor hatfokozatú kéziváltóval és elsőkerék-hajtással kerül forgalomba. Az 1,4 literes MultiAir2 turbómotor erősebb változata 170 lóerőt (5500/perc) és 250 Nm nyomatékot (2500/perc) ad le. A motor kilencfokozatú automata váltón keresztül hajtja mind a négy kereket.
A dízel választék a takarékos 1,6 literes MultiJet II Stop&Start motorral indul. Ennek 120 lóerős csúcsteljesítménye 3750/percnél érhető el, a legnagyobb forgatónyomaték 320 Nm (1750/perc). A motorhoz hatfokozatú kézi sebességváltó és kétkerék-hajtás tartozik. A 2,0 literes MultiJet II Stop&Start dízelmotor 140 lóerőt (4000/perc) és 350 Nm nyomatékot (1750/perc) ad le.
A motorhoz a kilencfokozatú automata vagy a hatfokozatú kézi sebességváltó egyaránt választható, 4×2 hajtásképlettel. Ugyanezen kétliteres MultiJet II Stop&Start dízelmotor nagyobb teljesítményű, 170 lóerős kivitele kizárólag a kilencfokozatú automata sebességváltóval és 4×4 összkerékhajtással rendelhető (beleértve a Trailhawk egyedi terepáttételes üzemmódját); méltó zárásaként a vadonatúj Compass dízelmotor-kínálatának.
Több mint hetven fejlett biztonsági és vagyonvédelmi funkció
A vezető és utasai biztonsága elsődleges jelentőséget élvezett a vadonatúj Jeep Compass fejlesztése során. A modell több mint hetven fejlett aktív és passzív biztonsági, illetve vagyonvédelmi funkciót kínál, beleértve a ráfutásos ütközést gátló Forward Collision Warning-Plus rendszert és a sávelhagyásra figyelmeztető LaneSense Departure Warning-Plus funkciót. Mindkét rendszer a szériafelszereltség részét képzi az összes modellváltozaton.
A modern arzenálhoz tartozik a holttér-felügyelet és a hátsó keresztirányú forgalom-felügyelet, a ParkView tolatókamera dinamikus segédvonalakkal, a teljesen automata párhuzamos és merőleges parkolósegéd, az adaptív tempomat, az ESC menetstabilizáló elektronika elektronikus borulásvédelemmel, valamint a hét légzsák. A fokozott védelem érdekében a Compass „biztonsági cella” vázszerkezettel rendelkezik, amely több mint 65 százalékban tartalmaz nagy szakítószilárdságú acélt.

A Jeep® Compass maximális, ötcsillagos minősítést ért el az EuroNCAP törésteszten

Az új Jeep® Compass maximális ötcsillagos EuroNCAP minősítést ért el. Az ikonikus márka legmodernebb technológiákat csatasorba állító új modellje, minden kategóriában – felnőtt utasvédelem, gyermek utasvédelem, gyalogosvédelem és vezetőtámogató rendszerek – kedvező eredményt ért el.
Az eredmény különösen annak fényében elismerésre méltó, hogy az már a 2017-es, minden eddiginél szigorúbb EuroNCAP normák szerint született. Ami azt igazolja, hogy a Jeep Compass fejlesztése során meghatározó jelentőségű szempont volt a biztonság és a magas szintű védelem. Az új kompakt szabadidőjármű a márka legendás terepalkalmasságát felhasználóbarát megoldásokkal, valamint vezetőtámogató technológiák hiánytalan kínálatával társítja – mindezt karakteres, modern köntösben.
 
http://egyszermarlattamautot.hu/2017/09/07/jeep-compass-maximalis-otcsillagos-minositest-ert-el-az-euroncap-toresteszten/