Jelentősen csökkent a Geely kínai autógyártó profitja az első fél évben
Jelentősen csökkent a Geely kínai autógyártó bevétele és adózott eredménye az idei első fél évben.
A hongkongi tőzsdén jegyzett Geely Automobile Holdings – a honlapján szerdán közzétett beszámolója szerint – 651 ezer 680 autót adott el az év első hat hónapjában, ami 15 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál.
A vállalat értékesítési árbevétele 11 százalékkal 47,55 milliárd jüanra (6,75 milliárd dollár), a részvényesekre jutó nyeresége pedig 40 százalékkal 4,01 milliárd jüanra (567,8 millió dollárra) csökkent.
A Geely a gyenge teljesítményt az erős árnyomásoknak, a gyenge keresletnek és az erős piaci versenynek tulajdonította.
Kína a világ legnagyobb autópiaca, és júliusban már a 13. egymást követő hónapban csökkentek az eladások. A kínai autógyártók szakmai képviseleti szervezetének (CAAM) adatai szerint júliusban éves összevetésben 4,3 százalékkal kevesebb autót értékesítettek.
Jóllehet a kínai kormány elkezdett intézkedéseket tenni a személyautók piacának élénkítésére, a kereslet vajmi keveset erősödött. Az amerikai-kínai kereskedelmi háború kiszélesedése még tovább növelte a kereslet alakulását övező bizonytalanságokat az év második felére – jelezte a Geely, amely már a múlt hónapban rontotta éves előrejelzését, így az idénre 1,36 millió autó eladására számít a korábbi 1,51 millió helyett.
A Geely tavaly másfél millió autót adott el, ami 20 százalékkal volt több az egy évvel korábbinál.
A vállalat részvényei 0,18 százalékos veszteségben, 11,08 hongkongi dolláron zártak szerdán a hongkongi tőzsdén. Ez az árfolyam az egy évvel ezelőtti értékéhez képest 27,26 százalékkal alacsonyabb.
A Geely a tíz legnagyobb kínai autógyártó egyike, anyacége a Zhejiang Geely Holding Group, amelynek tulajdonában van egyebek között a svéd Volvo Car Corp. autógyár és a London Taxi Co., de tulajdonosa a legnagyobb malajziai autógyártónak, a Protonnak, és hozzá tartozik még például a brit Lotus Cars 51 százaléka is.
http://geelyauto.com.hk/core/files/announcement/en/ltn20190821063.pdf