Jelentősen csökkent a Göcsej InterCity menetideje

    A menetrendfejlesztés eredményeként 17-34 perccel csökkent Zalaegerszeg és Budapest között a vasúti közlekedés menetideje, a Göcsej Intercity (IC) vonatokkal 3 óra alatt lehet eljutni a zalai megyeszékhelyről a fővárosba – közölte a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója a Zalaegerszegen tartott csütörtöki sajtótájékoztatóján.

    Homolya Róbert a decemberi menetrendváltásról elmondta: a fejlesztéssel a MÁV versenyképesebbé szeretné tenni a közösségi, azon belül vasúti közlekedést.

    Az új menetrend szerint naponta 7 pár Göcsej InterCity vonat közlekedik a korábbinál kényelmesebb, magasabb komfortú kocsikkal. A menetrendbe illesztve naponta egy vonatpár közlekedik gyorsvonatként Zalaegerszegtől meghosszabbítva Őriszentpéteren át Ljubljanába. Korszerű motorvonatok üzembe helyezésével a Győr és a Balatonszentgyörgy közötti menetidő csaknem 30 perccel csökkent, ezen a szakaszon napi hét vonatpár közlekedik – ismertette a részleteket, hozzátéve, hogy a MÁV komplex menetrendet dolgozott ki.

    Az elnök-vezérigazgató kitért arra is, hogy a tervezett fejlesztésekkel tovább szeretnék csökkenteni a vasúti menetidőt. A vasút a legbiztonságosabb és legfenntarthatóbb közlekedési forma, amely a „legkisebb széndioxid lábnyomot hagyja” – hangsúlyozta, hozzátéve, hogy a fejlesztésekkel a térségben élők életminősége, valamint a régió versenyképessége is javulhat. A zalaegerszegi vasútállomáson évente több mint negyedmillió utast fogadnak és szállítanak úti céljukig.

    Vigh László, a térség fideszes országgyűlési képviselője a zalai megyeszékhelyen épülő járműipari tesztpályára, valamint a közösségi közlekedésfejlesztésre utalva úgy fogalmazott, hogy „Zalaegerszeg a közlekedés egyik fővárosa lesz”. Kitért arra is, hogy a gazdaságfejlesztési és turisztikai programok megvalósításánál fontos szempont, hogy a vasúti elérhetőség is biztosított legyen.

    Balaicz Zoltán, Zalaegerszeg polgármestere (Fidesz-KDNP) kiemelte: a városban élők számára  nagy előrelépést jelent, hogy vasúton rövidebb idő alatt tudnak eljutni a fővárosba, emellett környezetvédelmi szempontok miatt is egyre fontosabbá válik a vasúti fejlesztés. 

      A városvezető kitért arra is, hogy a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) kiírta a Zalaegerszeg és a szlovén határ, Rédics között vasútvonal tervezésének közbeszerzési pályázatát, a projekt célja a közel 50 kilométeres pályaszakasz felújítása és modernizálása.