Jelentősen növelte működési eredményét és árbevételét a Skoda Auto
- Erőteljes növekedés: az előző év azonos időszakához képest 327,2 százalékkal, 974 millió euróra bővült a működési eredmény
- Januártól június végéig az előző év ugyanezen időszakához viszonyítva 35,2 százalékkal, 10,199 milliárd euróra nőtt a ŠKODA AUTO Csoport* árbevétele
- 9,6 százalékkal igen magas szinten az árbevétel-arányos nyereség
- 20,8 százalékkal, 515 300 járműre nőttek az első félévi globális ügyfélkiszállítások az előző év azonos időszakához képest
A COVID-19 világjárvány jelentette folyamatos kihívások ellenére is több mint ötödével tudta növelni az év első hat hónapjában járműszállításait a ŠKODA AUTO az előző év ugyanezen időszakához képest. Különösen erőteljes növekedés jellemezte az autógyártó kiszállításait Oroszországban (+54,3 százalék), Indiában (+31,2 százalék), Kelet-Európában (+35,0 százalék) és Nyugat-Európában (+30,9 százalék). 2021 első felében a vállalat 35,2 százalékkal, 10,199 milliárd euróra növelte árbevételét az előző év ugyanezen időszakához viszonyítva, miközben működési eredménye jelentősen, 327,2 százalékkal, 974 millió euróra nőtt ugyanebben az időszakban, immár a járvány előtti 2019-es év ezen mutatóját is meghaladva. Az árbevétel-arányos nyereség ugyancsak különösen magas, 9,6 százalékos szintet ért el az első félév során.
Amint Thomas Schäfer, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának elnöke kiemelte: „Erős első félévre tekinthetünk vissza, amely során a félvezetőhiány és a koronavírus-világjárvány hatásai ellenére a járvány előtti 2019-es év eredményeit is sikerült felülmúlni. Gratulálok a ŠKODA egész kollektívájának e kiváló csapatteljesítményhez, amellyel kedvező alapot teremtettünk új ’NEXT LEVEL – SKODA STRATEGY 2030’ vállalati stratégiánk sikeres megvalósításához.”
Klaus-Dieter Schürmann, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának a pénzügy és az informatika területeiért felelős tagja hozzátette: „Sikeresnek bizonyul hatékonyságnövelő programunk. A szigorú költségszabályzásnak és a további optimalizálási intézkedéseknek köszönhetően – különösen az értékesítés területén – jelentősen növelni tudtuk üzemi eredményünket és árbevételünket az első félév folyamán. 9,6 százalék árbevétel-arányos nyereségével a ŠKODA AUTO hosszú távon is profitábilis, operatív üzleti tevékenysége pedig rendkívül stabil, ezért bizakodóan tekintek a második félév elé. Magasfokú költségfegyelmünket továbbra is fenn kívánjuk tartani.”
Martin Jahn, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának az értékesítés és a marketing területeiért felelős tagja hangsúlyozta: „Az első félévi kiszállítási adatok önmagukért beszélnek: termékoffenzívánk találkozott ügyfeleink ízlésével. A legintenzívebb növekedést Oroszországban és Európában könyvelhettük el. Az ENYAQ iV sikeres bevezetését követően a nemrég felfrissített KODIAQ és FABIA szolgálhat további impulzusokkal a növekedéshez.”
A ŠKODA AUTO lendületbe jött a kihívásokkal teli 2020-as év után, s az idei első félév során az előző év azonos időszakához képest árbevétele 35,2 százalékkal, 10,199 milliárd euróra, működési eredménye pedig az előző év megfelelő szakaszához viszonyítva több mint háromszorosára, 974 millió euróra nőtt ugyanezen időszak alatt. Az árbevétel-arányos nyereség ugyancsak különösen magas, 9,6 százalékos értékre adódott, s a márka bő ötödével, 515 300 járműre tudta növelni globális ügyfélkiszállításait.
„NEXT LEVEL – SKODA STRATEGY 2030” stratégiájával – amelynek keretében egyaránt ambiciózus célokat tűzött ki a hosszú távon fenntartható növekedés, az új értékesítési régiók feltárása és a hajtásrendszerek elektromossá alakítása területein – a vállalat sikeresen halad előre az átalakulás évtizedében. A ŠKODA AUTO célja, hogy 2030-ra az öt legnagyobb darabszámban értékesített márka közé lépjen elő Európában, amelynek megvalósítása során a cseh autógyártó a különösen kedvező árfekvésű belépőmodellekre és az erős elektromos modellportfólióra összpontosít. A ŠKODA emellett vezető európai márkává kíván válni Indiában, Oroszországban és Észak-Afrikában, illetve további feladatköröket tervez átvenni a Volkswagen Csoporton belül. Mindezeken túl, a vállalatcsoporttal, valamint politikai és üzleti partnereivel közösen azon is dolgozik, hogy hazája, Csehország, elektromos mobilitási központtá fejlődhessen a meglévő munkahelyek biztosítása, illetve újak létrehozása szolgálatában.
ŠKODA AUTO Csoport* – Első félévi pénzügyi mutatók – 2021/2020, január – június**:
2021 | 2020 | Változás (%) | ||||
Ügyfélkiszállítások | jármű | 515 300 | 426 700 | 20,8 | ||
Ügyfélkiszállítások Kína nélkül | jármű | 471 300 | 349 300 | 34,9 | ||
Termelés*** | jármű | 458 700 | 357 000 | 28,5 | ||
Értékesítés**** | jármű | 463 000 | 371 900 | 24,5 | ||
Árbevétel | millió euró | 10 199 | 7546 | 35,2 | ||
Működési eredmény | millió euró | 974 | 228 | 327,2 | ||
Árbevétel-arányos nyereség (Return on Sales) | % | 9,6 | 3,0 | |||
Tárgyieszköz-beruházás | millió euró | 196 | 261 | -24,9 | ||
Nettó cash-flow | millió euró | 678 | -25 | 2812,0 | ||
* A ŠKODA AUTO Csoportba tartozik a ŠKODA AUTO a.s, a ŠKODA AUTO Slovensko s.r.o., a ŠKODA AUTO Deutschland GmbH, a ŠKODA AUTO Volkswagen India Private Ltd., valamint részesedés az OOO VOLKSWAGEN Group RUS társaság eredményéből.
** A százalékos eltérések a nem kerekített számok alapján számítva.
*** Tartalmazza a ŠKODA AUTO Csoport termelését, kivéve a partneri összeszerelő üzemek gyártását Kínában, Szlovákiában, Oroszországban és Németországban, de magában foglalja a vállalatcsoport további márkáit, mint a SEAT, a VW és az AUDI; járműgyártás a rész/teljes komponens-együttesek nélkül.
**** Tartalmazza a ŠKODA AUTO Csoport értékesítését az értékesítési társaságok felé, a vállalatcsoport további márkáival – mint a SEAT, a VW, az AUDI, a PORSCHE és a LAMBORGHINI – együtt; járműértékesítés a rész/teljes komponens-együttesek nélkül
2021 első félév: a ŠKODA AUTO 515 300 járművét szállította ki világszerte
A cseh autógyártó idén januártól június végéig világszerte 515 300 autóját szállította ki ügyfeleinek, azaz 20,8 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában (2020 első félév: 426 700 darab).
Nyugat-Európában a ŠKODA AUTO az első félévben összesen 237 900 kiszállítást könyvelhetett el, vagyis 30,9 százalékkal többet, mint 2020 januártól június végéig. Világszerte legnagyobb piacán, Németországban, a vállalat 19,4 százalékkal, 75 900 járműre növelte kiszállításait az előző év megfelelő időszakához (2020 első félév: 63 600 jármű) képest.
Közép-Európában az autógyártó 97 400 járművét szállította ki ügyfeleinek 2021 első feléve során (2020 január – június: 84 400 darab; +15,4 százalék). Hazai piacán, Csehországban, a ŠKODA 11,7 százalékkal 44 000 járműre növelte ügyfélkiszállításait (az előző év azonos időszakában 39 400 darab).
Kelet-Európában (Oroszország nélkül) a vállalat 35,0 százalékkal, 22 500 járműre (2020 január – június: 16 700 darab) növelte kiszállításait ügyfelei számára.
Oroszországban a gyártó 52 800 autója kiszállítását könyvelhette el idén januártól június végéig, nem csupán az előző év azonos időszakának volumenét (2020 első félév: 34 200 darab; +54,3 százalék) haladva meg jelentősen, hanem a koronavírus-világjárvány előtti mennyiségeket is.
Kínában 43,1 százalékkal 44 000 darabra csökkentek az ügyfélkiszállítások 2021 első felében (2020 megfelelő időszaka: 77 400 darab), aminek fő oka a félvezetőhiány.
Indiában a ŠKODA AUTO 4900 járművét szállította ki 2021 januártól június végéig (2020 első félév: 3700 darab; +31,2 százalék).
Törökországban a márka erőteljes 129,8 százalékos növekedést (2021 első félév: 17 600 darab; 2020 első félév: 7600 darab) regisztrálhatott járműkiszállításaiban.
ŠKODA ügyfélkiszállítások – 2021. első félév
(modellsorozatok szerint, kerekítve, darab; +/- százalék az előző év azonos időszakához viszonyítva):
ŠKODA OCTAVIA (121 000; +9,3 százalék)
ŠKODA KAROQ (75 500; +34,3 százalék)
ŠKODA KAMIQ (73 700; +40,4 százalék)
ŠKODA KODIAQ (64 700; +6,5 százalék)
ŠKODA FABIA (56 600; +17,7 százalék)
ŠKODA SUPERB (40 100; +6,1 százalék)
ŠKODA RAPID (37 900; +35,1 százalék)
ŠKODA SCALA (28 000; +2,5 százalék)
ŠKODA ENYAQ (14 600; -)
ŠKODA CITIGOe iV (értékesítés csak Európában: 3100; -40,4 százalék)