Jól halad a vízfőnyomócső-csere a #KariGeri rakparton, de az autókat nem akarják visszaengedni az elkészült szakaszra
Ütemezetten és a terveknek megfelelően zajlik a város egyik elöregedett, és ezért üzemeltetési szempontból mára már kockázatossá vált ivóvízfőnyomó-csövének cseréje a pesti Duna-parton. A régóta esedékes rekonstrukció a Fővárosi Önkormányzat pesti alsó rakpartot érintő projektjeivel összehangoltan valósul meg, ennek köszönhetően sokkal rövidebb a Budapesten élők és közlekedők számára kényelmetlenséggel járó lezárások ideje.
A Fővárosi Vízművek saját forrásból végzi a Margit híd és az Erzsébet híd között húzódó, 1200 milliméter átmérőjű főnyomóvezeték cseréjét. A kulcsfontosságú ivóvíznyomócső 2021 augusztusában kezdődött kiváltása időszerű volt, mert a feszített vasbeton anyagú Sentab-csövek az élettartamuk végéhez közelednek.
A Lánchídtól északra 2021. augusztus 23-án, délre pedig november 6-án kezdődtek a munkák. A Jane Haining rakparton az Erzsébet híd felől a Lánchíd irányába haladhatnak az itt közlekedők, míg ellenkező irányban az Apáczai Csere János utcát használhatják, ennek köszönhetően sikerül a munkák forgalmi hatásait csökkenteni.
Így halad a Sentab-vezeték cseréje:
• Az id. Antall József rakparton, a Garibaldi utca és a Lánchíd között összesen már több mint 500 méter új vezetéket épített ki a Fővárosi Vízművek.
• Az elkészített tanulmányterv alapján folyik az egyeztetés a felújítás alatt álló Lánchídnál megvalósuló vízcsőátvezetés nyomvonaláról.
• A Jane Haining rakparton, a Lánchíd és az Erzsébet híd között már több mint 450 méter új vezetéket fektettek le a Vízművek szakemberei, az Eötvös téren megtörtént a csomópontok szerelése, a munkagödrök helyreállítása, a villamossínek alatti bújtatóba pedig beépítették az új csövet. Az Apáczai Csere János utca kereszteződésében elkészült az összekötés és a helyreállítás, a Régiposta utcai záporkiömlő átépítése és helyreállítása ugyancsak készen van.
Az Erzsébet hídi csomópontnál, valamint a Széchenyi rakparton (a Jászai Mari tér és a Markó utca között) idén április végén kezdődhetnek a munkák, és előreláthatólag 2022. negyedik negyedévében fejeződnek be.
Élhetőbbé tesszük Budapestet: folyamatosan fejlődik az alsó rakpart
Az Apáczai Csere János utcában a tavasszal indulhat a távhővezeték-építés, a kivitelező kiválasztására irányuló közbeszerzési eljárás folyamatban van, a vállalkozási szerződést várhatóan márciusban írhatják alá. A beruházás a Budapesti Közművek Nonprofit Zrt. lebonyolításában valósul majd meg.
A víznyomócső-rekonstrukciós munkák után kezdődhet a kivitelezés a RAK-PARK projektben, amely a pesti Duna-part Kossuth Lajos tértől Fővám térig tartó szakaszának élhetőbbé tételét célozza meg. Cél, hogy növekedjenek a városi parkjellegű zöldfelületek, és közelebb kerüljenek a városlakók a vízparthoz. Az első ütem az id. Antall József rakpart és a Március 15. tér között, a második pedig délre, a Fővám térig valósul meg, ezeknek a tervezése már folyamatban van.
A rakpartok fejlesztése több lépésben történik meg: a pesti alsó rakpart Parlament és Margit híd közötti szakaszát már korszerűsítették, ahol gyalogos sétányt és fasort alakítottak ki az útpálya, valamint a Duna között. A projektnek köszönhetően megszűntek a kihasználatlan felületek, zöldebbé vált a partszakasz. A látkép, valamint a világörökségi helyszín nem sérült, sőt az új sétánynak köszönhetően 2021. december 13. óta a dunai panorámában gyönyörködhetnek az odalátogatók.
A pesti alsó rakparton zajló ivóvízfőnyomócsőcsere-beruházás miatt az Eötvös tér és a Margit híd közötti teljes útszakaszt lezárták a gépjárműforgalom elől. A mozogni vágyók a Margit hídtól a Kossuth Lajos téri (József Attila szobor előtti) feljáróig haladhatnak, a kerékpárral vagy rollerrel közlekedőknek, illetve a babakocsival sétálóknak is ezt érdemes igénybe venniük.
Budapesti Közlekedési Központ