• Egyéb

Jön a Fabia facelift

A felfrissített Škoda Fabia sokkal dinamikusabbnak látszik, mint az elődje. A merészen újratervezett radiátorrács, az első lökhárítók és az új fényszórók még erőteljesebb karaktert adnak a kocsinak.

Az sem mellékes, hogy a Fabia első alkalommal kapott rendkívül hatékony LED-es fénytechnikát mind a fényszórókba, mind a hátsó lámpatestekbe. A frissítés után a népszerű kompakt modell négy – egyliteres – benzinmotorral kínálja magát. Közülük kettő MPI rendszerű, és 60, illetve 75 lóerős. Az erősebb TSI motorok teljesítménye pedig 95 vagy 110 lóerő. Az ötajtós hatchback kivitel csomagtere 330 literes, ami a hátsó ülések előredöntésével 1150 literesre bővül. A kombiba viszont sokkal több holmi fér: a csomagtér 550 liternyi poggyászt fogad be a kalaptartó alatt, a hátsó ülések lehajtásával viszont 1395 literesre bővül a hely.

Vezetéstámogató rendszerek

De ami még fontosabb, hogy az újonnan rendelkezésre álló Blind Spot Detection (amint a videónkon is látható), figyelmezteti a sofőrt a tükrök holtterében közeledő járművekre azáltal, hogy egy ikon kezd el világítani a megfelelő tükrök üvegén. A Rear Traffic Alert figyeli a kocsi mögötti eseményeket, és adott esetben riaszt, ha véletlenül nekitolatna valaminek. Jó segítség ez akkor, ha az alacsonyan álló nap elvakítja a kocsi vezetőjét, és nem veszi észre a tükörben, hogy éppen egy villanyoszlopnak tolatja az autót.Este pedig a Light Assist automatikusan átkapcsol távolságiról tompított fényre, amint a rendszer észleli a szemben közeledő járművet.

 

Ami a szórakozást illeti, az Amundsen infotainment rendszer lehetővé teszi az utasok számára, hogy csatlakozzanak a Wi-Fi hotspotként működő Infotainment Online-hoz, ami egyszerre két táblagépet is kiszolgál a Škoda Media Command 2.0 segítségével. Ugyancsak először látunk Fabiában USB portokat. A hátsó üléseknél kettő is lehetővé teszi a telefonok vagy a táblagépek töltését menet közben.