Jön a Peugeot 2008 modellfrissítés
Változatlan belső égésű motorok, vadonatúj villamosított opciók
A Peugeot 2008 belső égésű motorjai – a 100 és 130 lóerős verzióban elérhető háromhengeres, 1,2 literes benzinmotor, valamint a szintén 130 lóerős, 1,5 literes dízelmotor – módosítások nélkül folytatják karrierjüket. A belépő motor hatfokozatú kézi sebességváltóval (ez módosított váltógombot kapott), a dízel nyolcfokozatú automatával rendelhető, a nagyobbik benzinmotorhoz mindkét váltómű rendelkezésre áll.
A modellfrissítés két legfontosabb újdonsága közül az egyik már az idén nyár derekára-végére eső piaci bevezetéskor elérhető lesz. A rendkívül sikeres e-2008 vadonatúj villanymotort és akkumulátort kap: az előbbi 100 helyett 115 kW (136 helyett 156 LE) csúcsteljesítményre képes, az utóbbi kapacitása 50-ről 54 kWh-ra nőtt. Ezzel párhuzamosan a maximális elméleti hatótávolság is jelentősen, csaknem 17 százalékkal emelkedett: a WLTP norma szerint vegyes használatban 345 helyett akár 406 kilométert is megtehetünk, mielőtt lemerül az akkumulátor.
A 7,4 kW-os fedélzeti töltő opcióként háromfázisú, 11 kW-os egységre cserélhető. Egyenáramú gyorstöltést akár 100 kW-ig tud fogadni a megújult e-2008; ebben az esetben 20%-ról fél óra alatt tölthető 80%-ra az akkumulátor. 7,4 kW-os fali töltőboxról 4 óra 40 perc a töltés időigénye, ha pedig megerősített háztartási dugaljra csatlakoztatjuk az autót, 11 óra és 10 perc alatt érhetjük el a 100%-ot. Az akkumulátorra egyébként 8 éven vagy 160 ezer kilométeren át érvényes garanciát vállal a Peugeot, továbbá minden karbantartáskor tanúsítványt állítanak ki az akkumulátor aktuális kapacitásáról.
2024-ben érkezik a Peugeot 2008 másik nagy újdonsága: az a 48V-os hibrid benzinmotor, amellyel a Peugeot 3008 és 5008 apropóján már megismerkedhettünk. A 136 lóerős, 1,2 literes, Miller-ciklusú benzinmotor és a hatfokozatú duplakuplungos sebességváltóba integrált 21 kW (28 LE) csúcsteljesítményű villanymotor párosa a Peugeot 2008 nagyobb testvérein akár 15 százalékos fogyasztáscsökkenést hozhat.
A 48 V-os hibrid hajtáslánc városi forgalomban a menetidő akár több mint ötven százalékában képes kizárólag villanymotorral mozgatni az autót. Gázelvételkor a belső égésű motort leállítja (akár 145 km/óráig), és a felszabaduló mozgási energiát a vezetőülés alatti 48 V-os akkumulátorba visszatáplálja a rendszer. Erőteljes gázadáskor pedig a villanymotor akár 9 kW (12 LE) teljesítménnyel besegít a benzinmotornak, fogyasztásnövekedés nélkül javítva a jármű dinamikáját.