Jön a vadonatúj Hyundai i20 is

A szegmens legmagasabb szintű biztonsági csomagja


A vadonatúj i20 kategóriája a Hyundai SmartSense biztonsági szolgáltatások révén a legszigorúbb európai biztonsági előírásoknak is megfelel. Ezen fejlett aktív biztonsági funkciók jelentős része csak felsőbb kategóriákban megszokott.


A vadonatúj i20 a legkülönfélébb új biztonsági szolgáltatásokat kínálja. Ezek egyike a navigációs alapú intelligens tempomat (NSCC), amely a vadonatúj i20 fedélzeti navigációs rendszerének adatai alapján előre tudja, hogy kanyar vagy egyenes útszakasz vár-e rá, és ennek megfelelően, a biztonságot szem előtt tartva szabályozza a jármű sebességét. Egy másik funkció, az intelligens sebességkorlátozás támogatás (ISLA) hang- és fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, ha menetsebességük meghaladja az aktuális sebességkorlátozást. Ha ezt a funkciót a manuális sebességhatárolóval együtt rendelik meg, az ISLA képes automatikusan szabályozni a jármű sebességét. A sávkövető segédlet (LFA) funkció automatikusan kormányozva a forgalmi sáv középvonalában tartja a vadonatúj i20-ast. A holttéri ütközésre figyelmeztető rendszer (BCA) a jármű hátsó sarkainál elhelyezett radarokkal figyeli a forgalmat, és amennyiben járművet észlel, arra a külső visszapillantó tükrökben megjelenített, vizuális jelzéssel hívja fel a figyelmet. A BCA szükség esetén a fékeket is működteti, hogy elkerülje az ütközést vagy mérsékelje annak hatásait. A továbbfejlesztett ráfutásos ütközésre figyelmeztető rendszer (FCA) immár nem csak járműveket, de gyalogosokat és kerékpárosokat is képes észlelni.


A vadonatúj i20 biztonsági csomagja kis sebességnél is óvja a vezetőket, valamint még kényelmesebbé teszi a parkolást. Az elöl haladó jármű elindulására figyelmeztető jelzés (LDVA) tájékoztatja a vezetőt, ha az előtte várakozó gépkocsi újra elindul. A funkció hasznos például közlekedési lámpánál, ha az i20 vezetője nem veszi észre, hogy megindult a forgalom. A Hátsó keresztirányú ütközésre figyelmeztető rendszer (RCCA) hangjelzéssel riaszt, ha tolatás közben fennáll az ütközés veszélye a keresztben érkező járművekkel. A hátrameneti parkolási ütközéselkerülő rendszer (PCA-R) pedig ütközés veszélye esetén automatikusan fékez. Mindezeken túlmenően a vadonatúj i20 pilótájának dolgát parkolástámogató segédrendszer (PA) is segíti. A PA rendszer olyan félautonóm parkolási funkció, amely érzékelők és egy vezérlő szoftver segítségével segít beállni a szűk helyekre.


A vadonatúj i20 további biztonsági funkciói között említést érdemel a sávelhagyást gátló rendszer (LKA), a vezető éberség-felügyelet (DAW), valamint az adaptív távolsági világítás (HBA.)


A vadonatúj i20 fedélzetéről az eCall rendszer sem hiányozhat. Ez lehetővé teszi az utasok számára, hogy egyetlen gombnyomással értesítsék a mentőszolgálatokat. A légzsákok nyitásakor a rendszer automatikusan is felveszi a kapcsolatot a segítőkkel.


Opciós Hyundai SmartSense biztonsági és vezetőtámogató funkciók:
[Új] Navigációs alap intelligens távolságtartó automa (NSCC)
[Új] Elöl haladó jármű elindulására figyelmeztető jelzés (LDVA)
[Új] Sávkövető segédlet (LFA)
[Új] Holttéri ütközésre figyelmeztető rendszer (BCA)
[Új] Hátsó keresztirányú ütközésre figyelmeztető rendszer (RCCA)
[Új] Hátrameneti parkolási ütközéselkerülő rendszer (PCA-R)
[Új] Parkolástámogató rendszer (PA)
[Új] Intelligens sebességkorlátozás (ISLA)
Elülső ütközés-elkerülő támogatás (FCA) – [Új] mostantól gyalogos- és kerékpáros-felismeréssel
Sávelhagyást gátló rendszer (LKA)
Vezető éberség-felügyeleti riasztás (DAW)
Automatikus távolságifény-vezérlés (HBA)

Új motorválaszték: még takarékosabb, még dinamikusabb


A vadonatúj i20 kétféle erőforrást kínál háromféle sebességváltóval, így a legkülönbözőbb elvárásoknak képes megfelelnie, és még takarékosabban üzemeltethető.


A kínálat csúcsán az 1.0 T-GDi motor foglal helyet, 100 vagy 120 lóerős teljesítménnyel. A motorhoz most először 48 voltos mild hibrid rendszer társítható: ez a 100 lóerős verziónál opcióként, a 120 lóerősnél alapfelszereltségként érhető el. A 48 voltos rendszer 3-4 százalékkal csökkenti az üzemanyag-fogyasztást és a CO2-kibocsátást. A 48 voltos mild hibrid hétfokozatú duplakuplungos (7DCT) váltóval vagy újonnan kifejlesztett, hatfokozatú intelligens kézi (iMT) sebességváltóval társítható. Az iMT oldja a kapcsolatot a motor és az erőátvitel között, amint a vezető felengedi a gázpedált, így a jármű vitorlázni kezd, és üzemanyagot takarít meg.


A 48 voltos mild hibrid rendszer nélkül a 100 lóerős 1.0 T-GDi motor a 7DCT váltóval vagy hatfokozatú kézi sebességváltóval rendelhető. A belépőmotor egy 1,2 literes, négyhengeres MPI erőforrás. A 84 lóerős motorhoz ötfokozatú kézi sebességváltó tartozik.


A vadonatúj i20 4%-kal könnyebb elődjénél, ami igen versenyképes CO2-kibocsátási értékekkel ruházza fel. Ez egyben azt is jelenti, hogy a modell gazdaságosabban vezethető, ami ugyanakkor nem megy a vezetési élmény rovására. Mindezek felül olyan funkciók erősítik a modell környezetbarát szemléletét, mint az alapfelszerelésként kínált Stop and Go start-stop rendszer.