Jön az IS 500?
A japán szaksajtó értesülése szerint dicsőséges hattyúdallal búcsúzik a Lexus IS szedán: a jelenlegi generáció utolsó modellévére még megkaphatja az RC F nyolchengeres sportmotorját.
A Lexus IS második generációjában debütált az az 5.0 literes V8-as blokk, amelyet azóta is a márka (és az egész autóipar) emblematikus alkotásaként tartanak számon. A 477 lóerős szívómotor jelenleg is kapható, ám az aktuális, harmadik generációs IS limuzin nem részesülhetett belőle: elorozta előle a vele párhuzamosan gyártott, azonos műszaki alapokra épülő RC F kupé.
A középkategóriás sportszedán hiánya nem volt különösebben fájó, hiszen ott volt helyette a vele közös platformra épülő, de valamivel nagyobb Lexus GS F. Ez utóbbi azonban az alapmodellel együtt idén nyáron végleg távozik a globális kínálatból, így mostantól csak kupéba (az említett RC F-be vagy az LC 500-asba) ülhet az, aki nagyteljesítményű Lexusra vágyik.
A Lexus eredeti tervei szerint már 2021-ben megjelenne a következő generációs IS, majd valamivel később egy szintén hátsókerék-hajtású, de tisztán elektromos szedán, amely idővel nemcsak kiegészítené, de talán ki is váltaná a belső égésű motorral szerelt modellt. Most azonban új hírek rebbentek fel a japán szaksajtóban, amelyeket alighanem a koronavírus-járványhoz kapcsolódó piaci bizonytalanságokra és általános kivárásra alapoztak.
A Carsensor.net szerkesztői úgy tudják ugyanis, hogy idén októberben komoly ráncfelvarráson esik át az IS szedán. Ez a szokásos kozmetikai változásokon túl lemezcserékkel is jár majd: megújulhat például az oldalfal rajzolata. Ennél fontosabb lesz azonban, hogy a hírek szerint a szedán megkapja az F szériában alkalmazott ötliteres szívómotort, ám nem IS F, hanem IS 500 néven. Ez valamivel szelídebb motor- és futóműhangolást és főleg visszafogottabb optikai tuningot feltételez: nem kiélezett sportmodell, hanem dinamikus, de komfortos csúcsverzió lehet az újdonság.
A jó hír, hogy a típust elsősorban exportpiacokra szánják, tehát akár Európa is kaphat belőle, bár a hibrid technológia nélkül alkalmazott benzinmotor elsősorban Észak-Amerikában és Oroszországban lehet sikeres. Persze mindez azon múlik, ragaszkodik-e eredeti terveihez a Lexus, vagy a megváltozott gazdasági környezethez igazodva módosítja elképzeléseit.
Végső soron ugyanakkor mindkét lehetőség izgalmasan hangzik: vagy érkezik egy vadonatúj széria (potenciálisan a Toyota Supra soros hathengeres motorjával), vagy átmenetileg marad a kiforrott harmadik generáció minden idők egyik legfinomabb működésű sportmotorjával, a részben Yamaha fejlesztésű 2UR-GSE blokkal kiegészülve.