Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

A jövő már jelen – az okos autók informatikai biztonságáról is gondoskodik a Kaspersky Lab

Posted on 2017.09.16.2020.05.19. By AztaCARom

Válaszképp az okos autók és az autóipar növekvő kiberbiztonsági kihívásaira a Kaspersky Lab és az AVL bemutatta a Secure Communication Unit-ot (SCU), azaz egy biztonsági kommunikációs egységet a New Mobility World kiállításon Frankfurtban szeptember 13-án. Az egység prototípusa bemutatja a zavarmentes kommunikáció lehetőségeit az autó alkatrészei között, valamint az autóval összekapcsolt infrastruktúrával. 

Az autóipar a kezdetek óta élen járt az innovációban és az új technológiák beépítésében, alkalmazásában, köztük a távoli diagnosztikával, a telematikai technológiákkal, az önjáró autók fejlesztésével stb. Épp ezért az elektromechanikus alapú járművek hajtóművei, kezelőrendszere egyre több és bonyolultabb számítógépes rendszert igényel komplex érzékelőkkel, vezérlőkkel, alkalmazásokkal, alhálózatokkal, valamint olyan kommunikációs modulokkal, amelyek interaktívak más autókkal és a környezettel. Ezek a funkciók általában távolról is irányíthatóak, és emiatt egyre gyakoribb célpontjaivá válhatnak a kiberbűnözőknek.


Okos autók lehetséges kibercsapdái

A növekvő számú harmadik féltől származó alkalmazások, az okos autókban található rendszer bonyolultsága, valamint a gyakori szoftverfrissítések megnehezítik, hogy tesztelni lehessen a teljes rendszert azért, hogy minden hibát, backdoor-t kiküszöbölhessenek a rendszerfejlesztők. A SCU szerepe, hogy az okos autók biztonságosak legyenek, függetlenül attól, hogy a milyen külső féltől származó szoftvereket és rendszereket használ az autógyártó. A SCU egy kommunikációs vezérlőegység, amely csatlakozik az autó több alhálózatához és biztonságos átjáróként ellenőriz minden bejövő és kimenő kommunikációt. Szigorú biztonsági protokolljával a SCU megelőz minden „nem kívánt” kommunikációt a különböző egységek között valamint szoftvere biztosítja a megfelelő kapcsolatot az autó hálózatával.

A termék saját operációs rendszert (KasperskyOS) használ, amelyet kifejezetten beágyazott rendszerekre fejlesztettek és a szigorú kiberbiztonság követelményeknek megfelelően. A KasperskyOS eltávolítja a lehetséges nem dokumentált funkciókat, ezáltal csökkenti a kibertámadások kockázatát. Például ha egy illetéktelen kód van beágyazva, akkor nem lehet azt végrehajtani, mert alapértelmezés szerint a nem dokumentált parancssor teljesítése tilos. Egyéb összetevője a Kaspersky Security System, amely többek között meghatározza a különböző komponensek közötti interakció jellegét.

„A modern személygépkocsi ökoszisztémája egyre összetettebb és interaktívabb, ezért cseppet sem meglepő, hogy aggályok merülnek fel mind a fogyasztók, mind a gyártók körében az informatikai biztonság kapcsán. Míg a lehetőségek és az előnyök nyilvánvalóak, de még mindig nagy az igény, hogy az autóipari rendszerek biztonságosak legyenek. A SCU prototípus megalkotása egy nagy előrelépés az autók biztonságos kommunikációjának biztosítása érdekében.” – mondta Andrey Doukhvalov, a Kaspersky Lab Future Technologies and Chief Security Architect divíziójának vezetője.

A platform biztosítja az egyedi, testreszabott alkalmazások fejlesztését, lehetővé téve az autógyártók számára, hogy egyedi hardvereszközöket fejlesszenek ki saját autó portfoliójukhoz. A SCU szabadon elérhető az OEM (Original Equipment Manufacturer), ODM (Original Design Manufacturer), a rendszerintegrátorok és a szoftverfejlesztők számára világszerte.

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek, Közlekedés Tags:biztonság, Kaspersky, Kaspersky Lab, közlekedés, okos autó, védelem

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Baleset a ferihegyi gyorsforgalmi úton
Next Post: 5+1 tipp, hogy ne legyen idegeskedés a biciklizés

Kapcsolódó cikkek

  • #teddleakulcsot Ctrl+C - Ctrl+V
  • Összehangolt közlekedésfejlesztés kilenc Jász-Nagykun-Szolnok megyei településen Hírek
  • Egyre többen utaznak kerékpárral vonaton Hírek
  • Halálra gázoltak egy kerékpárost Szabadszállásnál Hírek
  • A Volánbusz hét megyében állít forgalomba új járműveket Hírek
  • Ennél öregebb Toyotát még tuti nem láttál Hírek

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Rekonstruálták a Kárpát-medence legnagyobb földrengéseit
  • A zöld agyag a bőr legjobb barátja
  • Bach-ot is kínál mindenkinek a Fény Utcai Piac
  • 2023-as energiagazdálkodási trendek az építőipari szektorban
  • Tovább bővül a mobiljáték-piac
  • Alonso visszakapta harmadik helyét
  • Alonsót elmeszelték, csak negyedik lett
  • Pérez behúzta, Verstappen felhozta a másodikra
  • Van képünk hozzá (23.03.19.) – Lamborghini LB744 Aventador
  • Pérezé a vasárnapi pole
  • Az MG4 hatótávja több nemzetközi szakújságírók által végzett teszten is bizonyított
  • Az Óbudai Egyetemen tesztel a Yettel
  • Európa legnagyobb lakóautós magazinja lelkesedik a teszteket követően
  • A Toyota megnyerte az előszezoni prológ tesztet az áttervezett GR010 Hybriddel
  • Szigorodott haszongépjárművek Euro NCAP osztályzása
  • Speciális célú élelmiszer- és tápszerösszetevőket fejleszt támogatással a Sole-Mizo vezette konzorcium
  • Teljes kiőrlésű lisztet hívott vissza a forgalmazó
  • Minden hétfőn Árzuhanás a SPAR-nál
  • Elindult a tavaszi szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzés
  • Állj ellen a divatdiétáknak, hatástalanok, de akár veszélyesek is lehetnek!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • BEGURULVA EXKLUZÍV! A születése óta vak Karvai Sanyi “így nézte meg” a Nissan Townstart
  • Előre szóltunk! A népszerű látássérült házaspár és a Nissan e-Power hajtás
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • Röviden a Nissan Townstarról
  • Videóval “megspékelt” podcast érkezett a Nissan e-Power hajtásról
  • Az új Citroen C4 X és e-C4 X bemutatóról hoztam
  • Nem hangtalan az e-Power Nissan Qashqai
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató
  • A Jet Power Hungary az AMTS-en emlékezik Ken Blockra, a Can-Am márkanagykövetére Ctrl+C - Ctrl+V

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT