Júniusban a VW vezette az új autók piacát

.

Amint a Data House diagramja mutatja, az első félévben 11,9 százalékkal 63 337-ra bővült az új személyautók piaca. Kishaszonjárműből 25,7 százalékos növekedést követően 13 320 talált gazdára, és amíg a nagy haszonjárművek forgalma stagnált, a motorkereskedők annak örülhettek, hogy 4204 motorkerékpárt adtak el, ami 12 százalékkal több a tavalyi első félévi darabszámnál.

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) kiemelte, hogy rendkívüli növekedést láthatunk az elektromos autók terén: az első félévben 59,6 százalékkal több elektromos modellt helyeztek forgalomba, mint az előző év azonos időszakában, amiben minden bizonnyal ebben szerepe van a megújult elektromos autó támogatásnak és az egyre több megjelenő elektromos modellnek. Fontos megjegyezni – tette hozzá az MGE –, hogy bár a növekedés jelentős, a regisztrált új autók mindössze 7,4 százaléka volt elektromos, ami európai vagy globális összehasonlításban továbbra is igen alacsonynak számít.

Az új autók piacát egyébként a múlt hónapban a Volkswagen vezette, a Škoda pedig a negyedik helyre került.

A legkelendőbb márkák júniusban (darab, piaci részesedés)

1VOLKSWAGEN11479,78%
2SUZUKI11379,70%
3TOYOTA10739,15%
4ŠKODA7506,40%
5KIA6815,81%
6FORD6245,32%
7RENAULT5684,84%
8OPEL5384,59%
9NISSAN5364,57%
10MERCEDES4523,86%
Forrás: Data House

A hathavi összesítés viszont teljesen más képet mutat, hiszen csupán a KIA és a Mercedes pozíciója nem változott, a Škoda viszont egy fokkal feljebb került.

A legkelendőbb márkák az első félévben (darab, piaci részesedés)

1SUZUKI858313,55%
2TOYOTA752111,87%
3ŠKODA53928,51%
4VOLKSWAGEN48767,70%
5KIA32325,10%
6NISSAN31434,96%
7HYUNDAI29014,58%
8BMW27654,37%
9FORD27164,29%
10MERCEDES24593,88%
Forrás: Data House

Ami a szegmenseket illeti, a SUV-mánia nem múlik. Ahogy egész Európában, nálunk is toronymagasan a városi terepjárók a legnépszerűbbek. A B-SUV kategória adja a regisztrált autók több mint negyedét (16 628 darab, 26,25%), második helyen, nem sokkal lemaradva találjuk a C-SUV szegmenst (13 185 darab, 20,82%), míg a harmadik helyet a C-Alsó-közép kategória szerezte meg 12 249 darabos értékesítéssel, ami 19,34 százalékos piaci részesedésnek felelt meg. Összességében a különböző SUV-kategóriák az új autópiac több mint felét fedik le.

Az első félév kedvenc modelljei

  • SUZUKI VITARA 4279
  • ŠKODA OCTAVIA 3294
  • SUZUKI S-CROSS 3183
  • NISSAN QASHQAI J12 1877
  • KIA CEED 1617
  • DACIA DUSTER 1615
  • TOYOTA COROLLA 1611
  • TOYOTA C-HR 1275
  • VOLKSWAGEN GOLF 1250
  • TOYOTA YARIS CROSS 1081
  • HYUNDAI TUCSON 927
  • MG ZS 874
  • KIA SPORTAGE 870
  • TOYOTA RAV4 868
  • SUZUKI SWIFT 834
  • TESLA MODEL Y 798
  • TOYOTA YARIS 785
  • FORD NEW PUMA 754
  • FORD KUGA 732
  • TOYOTA COROLLA CROSS 725
  • VOLKSWAGEN PASSAT 713
  • OPEL CROSSLAND X 710
  • HYUNDAI I30 691
  • VOLVO XC60 613
  • SSANGYONG KORANDO 610
  • ŠKODA KODIAQ 594
  • VOLKSWAGEN TIGUAN 562
  • VOLKSWAGEN ARTEON 532
Forrás: Data House

dasblog

Tudtad?