K. Gergely szerint 65 új autóbusz érkezik Budapestre 2025 második felében

Budapest, 2022. december 19. Balog István, Ukrajna magyarországi ügyvivõje beszédet mond az Ukrajnának adományozott autóbuszok átadásán az Óbudai autóbuszgarázs parkolójában 2022. december 19-én. Mögötte Karácsony Gergely fõpolgármester. A fõváros útjairól kivont, de tovább üzemeltethetõ öt szóló Volvo és tíz csuklós Ikarus autóbuszt adományozott a BKV Ukrajnának. MTI/Máthé Zoltán

Jövő év második felében 65 vadonatúj, alacsonypadlós, légkondicionált Mercedes-Benz Citaro K típusú autóbusz áll forgalomba Budapesten – közölte Karácsony Gergely főpolgármester szerdán a Facebook-oldalán.

A főpolgármester tájékoztatása szerint a beszerzés jelentős mérföldkő a BKV flottafiatalítási programjában, hiszen ezzel az újabb járműcserével az autóbusz-állomány mintegy 8 százalékát korszerűsítik.

Az előző öt év eredménye, hogy ma már Budapest útjain 100 százalékban alacsonypadlós buszflotta közlekedik, „de az új ciklusban sem torpanunk meg” – írta.

A BKV szerdai közleményében tudatta:

65 (plusz 20 opció) maximidi méretű autóbusz tartós bérletéről írt alá szerződést a BKV Zrt. a Truck-Trailer & Parts Kft.-vel. A megállapodás 96 hónapra szól és további 24 hónappal meghosszabbítható.

Az új járművek a kor elvárásainak megfelelő felszereltséggel, ergonomikus utastérrel, fedélzeti kamerákkal, korszerű utastájékoztató rendszerrel – egyebek között nagyméretű monitorral -, valamint LED-es, energiatakarékos utastér-világítással rendelkeznek.

Az üléseknél USB csatlakozási lehetőséget alakítottak ki, így bárki feltöltheti telefonját vagy okoseszközét. A maximidi buszok alacsony padlósak és klimatizáltak, a midi méretű autóbuszokhoz képest nagyobb befogadóképességű az utasterük, akadálymentes kialakításuknak köszönhetően pedig a babakocsis és a mozgáskorlátozott utasok is kényelmesen használhatják – ismertették.

Kitértek arra is, hogy a buszok nagy teljesítményű BlueTEC EURO VI-E környezetvédelmi osztályba sorolt, korszerű, 7,7 liter hengerűrtartalmú motorral felszereltek, ezáltal átlagfogyasztásuk alacsonyabb és kisebb környezeti terhelést okoznak.

A szóló autóbuszokhoz képest némileg rövidebb, 10,6 méteres hosszúságukból és a rövid tengelytávból adódóan fordulékonyságuk paraméterei kedvezőek, így tervezetten azokon a vonalakon – például keskeny hegyvidéki utcákban vagy forgalomcsillapított övezetekben – állhatnak majd üzembe, amelyeken előnyösebb a jól manőverezhető, illetve kisebb környezeti terhelést okozó autóbuszok használata.

A BKV közölte: a járművek forgalomba állításával a ma már korszerűtlennek számító EURO 2-es és EURO 3-as motorral rendelkező buszokat vonhatják ki az állományból.

Megemlítették, hogy a BKV a közeljövőben újabb szóló és csuklós autóbuszokra tervezi eljárások meghirdetését.