Ká Gergely brutál hepi! körbeér a nagykörúti #karigerikerékpársáv

     Körbeér a Nagykörúton a #karigerikerékpársáv; a közösségi költségvetés nyertes projektjeként a Szent István körúton megvalósuló fejlesztés részeként a Nyugati tér irányába a parkolósáv helyén pollerekkel védett kerékpársávot, más szakaszokon a buszok és a biciklizők közlekedését segítő közös sávokat alakítanak ki – közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) csütörtökön az MTI-vel.

    A kivitelező a Budapest Közút Zrt., a munkálatok az időjárás függvényében október végén vagy november elején kezdődhetnek. A főváros és a BKK célja, hogy a Szent István körút áteresztőképessége ne csökkenjen, ugyanakkor valamennyi közlekedési módot teljes biztonsággal lehessen használni – hangsúlyozták.


    Kifejtették: ennek érdekében a Szent István körúton – a Ferenc körúthoz hasonlóan – megmarad a 2×2 forgalmi sáv, az üzletek rakodóhelyeit a mellékutcák torkolataiba helyezik át. A tervezésnél kiemelt szempont volt a közösségi közlekedés segítése, ezért az Oktogon felé vezető oldalon a Nyugati tér előtt közös BKK-kerékpársávot alakítanak ki, a Margit híd irányába a jelenlegi busz-kerékpársávot továbbra is használhatják a buszok és a kerékpározók egyaránt.


    A Szent István körút egyes, ma parkolósávként használt szakaszain pollerekkel, azaz terelőoszlopokkal védett kerékpársávokat is kialakítanak, a budai irányba megmarad a Visegrádi és a Tátra utca közötti busz-kerékpársáv, a Nyugati tér és a Jászai Mari téri villamosmegálló közötti hiányzó szakaszokon pedig kerékpársávot alakítanak ki – tudatták. Megjegyezték, a kerékpársávoknak köszönhetően várhatóan kevesebben bicikliznek majd a járdán, ezért nemcsak kerékpárral, hanem gyalog is biztonságosabban lehet majd közlekedni a Szent István körúton.


    A Szent István körút új közlekedési rendjének tervezésekor a szakemberek felhasználták az Üllői úti és Váci úti védett kerékpársávok kialakítása óta nyert tapasztalatokat, több módosítás után alakult ki a végleges verzió – jelezte a BKK. Hozzáfűztek, a kidolgozott terveket a Magyar Autóklub és a Magyar Kerékpárosklub is véleményezte, valamint az Országos Mentőszolgálatot és a megkülönböztető jelzést használó közszolgáltatókat is tájékoztatták a változásokról. A kék lámpát használó járműveknek továbbra is átjárható marad az útszakasz.


    Kitértek arra is, hogy a BKK folyamatosan vizsgálja az új, védett kerékpársávok forgalmát az Üllői úton és a Váci úton. A forgalomszámlálási adatok szerint az áprilisi bázisértékhez viszonyítva az Üllői út kerékpáros forgalma 242 százalékra emelkedett szeptember végére, míg a Váci út esetében ugyanez az érték 170 százalék, de szeptember elején a Váci út esetében is meghaladta a 200 százalékot – tették hozzá.