A kalandkereső Grandland X
-
Dinamikus kompakt SUV, egy virágzó piacra
-
Tetszetős és tágas, sportos arányokkal és sok férőhellyel
-
Bármilyen talajon jól fogja az utat az IntelliGrip
-
Vezetését modern asszisztensrendszerek teszik biztonságossá
-
Erős és takarékos hajtóművek gondoskodnak élénk autózásról
-
Kiváló ár-érték arány, szériában járó csúcstechnikával és komforttal
-
Családfőként ez a harmadik X-es Opel, a Mokka X és a Crossland X után
Modern, atletikus vonalak, vagány, terepes megjelenés, tipikus SUV-kvalitások, mint a magas üléshelyzet és a jó körkilátás, bőkezűen mért csúcstechnika, valamint tágas hely és nagyfokú komfort öt vállalkozó szellemű utazónak – e tulajdonságokkal ünnepli világpremierjét Frankfurtban az Opel Grandland X. Egy virágzó kategóriába robban be, hiszen egyedül a kompakt méretcsoportban hétről húsz százalékra nőtt a SUV-részarány 2010-től mostanáig. Kiváló esélyekkel rajtol tehát a Grandland X, az Opel X-es családjának harmadik tagja, a húsz centiméterrel rövidebb Opel Crossland X és a bestseller Opel Mokka X után. Emellett bővíti a márka változatos, az Astrától a Zafiráig terjedő kínálatát, a különösen népszerű kompakt kategóriában.
Sokféle felszerelést már alapból tartalmaz, például LED-es nappali menetfényt és hátsó lámpát, kameraalapú sávasszisztenst, jelzőtábla-felismerőt, intelligens sebességszabályozót, emelkedőn elindulási asszisztenst, Bluetooth-kihangosítós Radio R 4.0-et, részecske- és szagszűrős klímaberendezést, sokféleképpen beállítható komfortüléseket és 40:60 arányban lefektethető hátsó üléstámlát. Az Edition szinttől széria az Opel OnStar is. Hab a tortán az erőteljes, dinamikus design, amelynek hatására megfordulnak az emberek az utcán – különösen az opcionális kétszínű fényezés kontrasztos tetejét látva.
Biztonságos élményautózás: IntelliGrip, modern asszisztensek és motorok
Amilyen dinamikusan néz ki az Opel Grandland X, úgy is megy. Minden évszakban és bármilyen talajon biztonságossá teszi az élményautózást. Ez többek között az opcióként beépített, elektronikus IntelliGrip kipörgésgátló érdeme, amely mindenféle menethelyzetben a lehető legjobb útfogásról gondoskodik. A vezető öt mód közül választhat, és a rendszer ehhez igazítja az első kerekek nyomatékelosztását, a túlforgás mértékét, az automatikus váltómű kapcsolási pontjait és a gázpedál jelleggörbéjét. Ezáltal nagyon jó a tapadás és stabil az autó viselkedése, havon, latyakban, homokon vagy vizes aszfalton is.
Tetézve az eddigieket, a vezetőt tehermentesítő modern asszisztensrendszerek elsőrangú portfólióját kínálja a Grandland X: frontális ütközésveszélyre figyelmeztetést, automatikus vészfékezéssel és gyalogosfelismeréssel, elfáradásra figyelmeztetést, automatikus parkolási asszisztenst és 360 fokos körkamerát, hogy csak néhányat említsünk a főbb tulajdonságok közül. Tovább fokozzák a biztonságot olyan opciók, mint az automatikus sebességszabályzó stop-funkcióval, amely egyszerre felügyeli a tempót és a követési távolságot, szükség esetén megállásig fékez, majd ismét felgyorsít.
Ami a világítást illeti, az Opel ismét megerősíti vezető pozícióját, kívánságra felszerelve a Grandland X-et már-már stadionvilágításra is alkalmas, adaptív, teljesen LED-es fényszórókkal (AFL LED-fény). Funkciói, például a főfényszóróba integrált kanyarvilágítás, a távfényasszisztens és az automatikus magasságállítás mindig a helyzetnek és a környezetnek megfelelő világításról gondoskodnak.
Ám nem csupán az eddig felsoroltak teszik örömmé a Grandland X vezetését. Induláskor egyelőre kétféle motor közül lehet választani, kiváló CO2-értékekkel, ami az adózás és a fogyasztás szempontjából is jó hír. Mindkettő modern, hatfokozatú sebességváltóval vagy optimalizált súrlódású hatfokozatú automatával kombinálható, és szériában tartalmaz Start/Stop rendszert.
- Az 1.2-es, alumíniumépítésű közvetlen benzinbefecskendezésű turbómotor teljesítménye 96 kW/130 LE, nyomatékmaximuma 230 newtonméter, már 1750/percnél (NEFZ-fogyasztás: városi 6,4-6,0 l/100 km, országúti 4,9-4,5 l/100 km, kombinált 5,5-5,1 l/100 km, 127-117 g/km CO2).
- Az 1,6-os dízel adatai 88 kW/120 LE, 300 newtonméter 1750/percnél (NEFZ-fogyasztás: városi 5,1-4,7 l/100 km, országúti 4,2-3,5 l/100 km, kombinált 4,6-4,0 l/100 km, 118-104 g/km CO2).
- A még nagyobb teljesítményt kívánó ügyfelek kedvéért rövidesen kibővíti az Opel a Grandland X hajtóműválasztékát, többek között egy csúcs-dízellel.
- Nyolcfokozatú automata is gazdagítja majd a kínálatot.
Sportos, elegáns és komfortos
Az élénk dinamika mellett elegáns stílus, minőségi kidolgozású és komfortos utastér, valamint átfogó infotainment-technika járul hozzá a kellemes közérzethez.
Az Opel Grandland X hossza 4477 milliméter, szélessége 1906 milliméter (behajtott tükrökkel), magassága 1609 milliméter – bármilyen szögből sportos megjelenéssel. Frontját a védőelemek felett az Opel-villámot viselő hűtőmaszk uralja. Az innen kiinduló krómléc lágyan fut ki a karcsú fényszórók szárnymotívumáig, szélesebbnek mutatva az autót, és rendíthetetlenül stabil kiállást adva a Grandland X-nek. A motortető „vasalt éle” az Opel designfilozófiáját fejezi ki – a szoborszerű forma, németes precizitással.
Oldalról is érvényesül a nyersebb SUV-jelleg és az elegáns vonalak attraktív kombinációja. Izmos kerékívek mellett a karosszéria alsó részének védőburkolata ad igazi terepes vonzerőt a Grandland X-nek. Az ezzel kontrasztot képező letisztult ajtóvonalak, köztük a továbbfejlesztett, jelzésszerű sarló, az Opel-család tagjaként mutatják be a kocsit. Extra adag individualitást a kívánságra kapható kétszínű fényezés nyújt, lebegni tűnő, kontrasztos fekete tetővel, amelyet az „áttört” C-oszlop kapcsol optikailag össze a farral. Hátulról is telivér SUV a Grandland X: széles kiállás, ezüstös „haspáncélba” integrált jobb- és baloldali kipufogó, védőburkolat és keskeny LED-es hátsó lámpa emeli ki sportos karakterét.
Belül is magas a minőségi színvonal. A műszerfal és az érintőképernyős középkonzol vízszintesen tagolt, és a vezető felé irányul. A középkonzolon gyorsan, ösztönösen található meg az infotainment, a klíma és a futómű egymás alatt elrendezett panelje. A belső felületek kellemes tapintásúak. Minden utas élvezi a magas üléspozíciót, a könnyű be- és kiszállást, valamint a jó kilátást – akár felfelé is, ha beépítették az utasteret fényben fürösztő panoráma-napfénytetőt. Az Opeltől megszokottan az opcionális AGR-minősítésű (Aktion Gesunder Rücken e.V. – Egészséges Hát Munkacsoport) ergonomikus ülések fokozzák a komfortot, miként a fűthető kormánykerék és hátsó-szélső ülések is.
A hosszú, 2675 milliméteres tengelytáv erősíti a tágas tér érzetét, öt személy tényleg lazán elfér. Poggyászukat, sportfelszerelésüket 514-1652 literes csomagtér fogadja, ezáltal a legtágasabb kompakt kombikhoz mérhető a Grandland X. Hozzáférni a holmihoz – felszereltségi változattól függően – egyetlen láblendítéssel lehet, és már nyílik is fel, vagy csukódik le automatikusan a szenzorvezérelt csomagtartó-fedél.
A Grandland X vezetője és utasai, az Opeltől megszokottan, a legújabb generációjú Android Auto- és Apple CarPlay-kompatibilis IntelliLink-rendszerek, illetve a személyes Opel OnStar online- és szolgáltatási asszisztens, s a hozzá tartozó WLAN-Hotspot1 segítségére számíthatnak, például ha szállodai szobát kell foglalni2 vagy parkolóhelyet keresni3. Okostelefonjuk kábel nélkül, induktívan töltődik fel. A legkiválóbb hangzásra vágyó zenerajongóknak Denon-Premium hangrendszer kínálkozik.
http://egyszermarlattamautot.hu/2017/09/12/rajtra-keszen-vartak-frankfurtot-az-opel-vilagujdonsagai/