Kapacitásban bajnok – az Audi A6 Avant e-tron koncepció
- Az Audi bemutatja a felső kategóriás elektromos meghajtású Avant koncepcióját
- Az elektromos korra tervezett jellegzetes formaterv
- 270 kW-os gyorstöltés – 300 km hatótávolság mindössze 10 perc alatt
A második Audi A6 e-tron koncepció: a 2022-es éves médiakonferencia keretében az Audi bemutatja a jövőre tervezett elektromos meghajtású A6 luxuskategória következő modelljét, az Avantot. A négykarikás márka közel egy évvel ezelőtt, 2021 áprilisában mutatta be az Audi A6 Sportback elektromos meghajtású változatát a Sanghaji Autókiállításon. A sorozatgyártásra szánt A6 Avant e-tron koncepciójármű az úttörő vezetéstechnológiát ötvözi az Audi hagyományos formavilágával.
A 2021-ben bemutatott Audi A6 e-tron koncepcióhoz hasonlóan az A6 Avant is kizárólag elektromos hajtásrendszerrel rendelkezik, amely az Audi vezetésével a jövő kihívásaira fejlesztett PPE-platformon alapul. Emellett az A6 Sportback e-tron méreteit megtartva egy új formatervezési koncepciót képvisel. A 4,96 méter hosszú, 1,96 méter széles és 1,44 méter magas karosszéria a luxuskategóriába sorolja. Vonalaiban az Audi kortárs formavilágának továbbfejlesztése jelenik meg. Az olyan jelentős elemek, mint a zárt Singleframe és a hátul végigfutó fényszórók, az e-tron flotta többi elektromos meghajtású Audijához fűződő rokonságot hangsúlyozzák.
A Sportbackhez hasonlóan 2022 márciusában debütáló Audi A6 Avant e-tron koncepció külső megjelenése sem egy egyszerű formatervezési gyakorlat. Épp ellenkezőleg, vonalvezetése és elegáns arányai előrevetítik az Audi majdani szériamodelljeit, és sejtetni engedik, milyen dinamikus és elegáns lesz a négykarikás márka elektromos meghajtású luxuskategóriája.
„Az Audi A6 Avant e-tron koncepcióval minden szempontból kézzelfogható betekintést nyújtunk az új PPE-technológiai platformunkon alapuló jövőbeli szériamodellekbe” – mondta Oliver Hoffmann, az Audi igazgatótanácsának technikai fejlesztésért felelős tagja. „Nem csak az Avant 45 éves sikertörténetének villamosításáról van szó. Az a legfőbb célunk, hogy műszaki tudásunkkal tegyük fel a pontot az i-re. Ez elsősorban a nagy teljesítményű 800 voltos technológiát, a 270 kW-os töltési kapacitást és az akár 700 kilométeres WLTP-hatótávolságot jelenti.”
Az A6 emblémáját viselő koncepciójármű a márka business-kategóriájában elfoglalt helyét hangsúlyozza. Ez a család 1968 óta képviseli a márkát a világ egyik legnagyobb forgalmú szegmensében (1994-ig Audi 100 néven futott). A sorozatban 1977 óta léteznek Avant modellek – a kombik osztályának forradalmi, érzelemdúsan megtervezett újraértelmezése.
Az Avant megalkotásával, amelynek dinamikus vonalvezetése nagyfokú variálhatósággal párosul, a vállalat szó szerint újfajta járműtípust dolgozott ki, amelyet a konkurencia gyakran utánoz. Az Avant kifejezés, amely az avantgárd szóból és egy 1995-ös Audi reklámszlogenből származik, mára igencsak befutott: a gyönyörű kombikat hívják Avantnak.
A PPE-technológia biztosítja, hogy mindazt, amit a jármű vonalvezetése sugall, a dinamikus vezetési teljesítmény és a hétköznapi használhatóság olyan színvonalúvá tegye, amely megfelel a hosszú utakra is. Ez azt jelenti, hogy a jövőben egy Audi A6 e-tron akár 700 kilométeres hatótávolsággal büszkélkedhet (a WLTP-szabványnak megfelelően), meghajtásrendszertől és modellváltozattól függően. A sorozat legerősebb képviselői pedig kevesebb mint négy másodperc alatt gyorsulnak 0-ról 100 km/h sebességre. A Sportback és az Avant mutatói csak kis mértékben térnek el egymástól.
Az Audi A6 Avant hátulja, amely legalább annyira szép, mint amennyire tágas, korántsem az egyetlen dolog, ami miatt kétszeresen is a tárolás bajnokának számít. Ezt a címet a meghajtórendszer és az akkumulátortechnológia is indokolja. 800 voltos rendszerével és 270 kW-os töltési kapacitásával mindössze 10 perc alatt elegendő energiát tud felvenni egy gyorstöltő-állomáson ahhoz, hogy körülbelül 300 kilométert tegyen meg.
Folyt. köv.!
Addig is HALLGASS BELE exkluzív Audi podcastjainkba ITT, vagy IDE KATTINTVA >>>