Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Karizmatikus formaterv

Posted on 2017.07.17. By AztaCARom

Itt a vadonatúj Hyundai i30 Fastback

  • A Hyundai bemutatja i30 modellcsalád negyedik tagját: az i30 Fastback-et
  • A 2018 elejétől Európa-szerte a kereskedésekbe kerülő i30 Fastback jellegzetességei között megtalálható a Hyundai márkajegyének számító kaszkád hűtőmaszk, a süllyesztett, nagyvonalúan ívelt és a karosszériába integrált légterelőbe futó elegáns tetővonal; valamint a hangsúlyos C oszlop.
  • Az i30 Fastback demokratizálja a fejlett formatervet, mindenki számára elérhetővé téve a prémium tulajdonságokat.

A Hyundai i30 2016-os és az i30 kombi 2017 év eleji bemutatását követően a Hyundai leleplezte az i30 Fastback-et, az i30 modellcsalád negyedik tagját, amely a jövő év elején kerül a kereskedésekbe. Az új karosszériatípus tükrözi a Hyundai formaterv sajátos világát, miközben egy kifinomult csavarral elegáns karaktert is kap.
“Az i30 modellcsalád jelképezi a Hyundai márka DNS-ét Európában” nyilatkozta Thomas A. Schmid, a Hyundai Motor Europe vezérigazgatója. “Az i30 Fastback az i30 modellcsalád legújabb tagja, egyedülálló, új megközelítést hozva ennek a népszerű szegmensnek. A modell kifinomult formája a prémium formatervet mindenki számára elérhetővé téve, megtestesíti filozófiánk lényegét. Az i30 Fastback a kompakt szegmens első elegáns ötajtós Hyundai kupéja, amely bizonyítja az innováció és a vásárlóink iránti elkötelezettségünket.”

Kifinomult körvonalak és karizmatikus arányok

Az i30 Fastback-et erős karosszéria és sportos, meghosszabbított vonalak jellemzik. A kaszkád hűtőmaszk magasságának lecsökkentésével az autó szemből nézve szélesebbnek és határozottabb formájúnak tűnik, a motorháztető pedig hangsúlyosabb. A hűtőrács alatt, alacsonyabban elhelyezett légbeömlő karizmatikus elülső részt kölcsönöz az i30 Fastback-nek. Az erős sarkok és a szögletes, süllyesztett motorháztető izmos, büszke megjelenést keltenek. A LED-es nappali fények és a prémium sötét keretes fényszórók teszik teljessé az i30 Fastback elülső vizuális hatását.
“Az i30 Fastback teljes paradigmaváltást jelent. Mi vagyunk az első autómárka, amely stílusos és kifinomult ötajtós kupéval lép a kompakt szegmensbe.” – magyarázza Thomas Bürkle, a Hyundai európai formaterv központjának főtervezője. „Az i30 Fastback tervezése során az i30 modellcsalád arányaival játszottunk: csökkentettük a kaszkádos hűtőrács magasságát, a tetővonalat pedig lesüllyesztettük. Az elegáns körvonal a nagyvonalúan ívelt, hátsó légterelő formája által még inkább hangsúlyossá válik. Csapatunk képes volt egy olyan letisztult formatervet létrehozni, mely a sportautó érzést a luxus szedán kényelmével ötvözi. Ezzel a kompakt autók felé irányuló innovatív megközelítéssel lehetőséget adunk a vásárlóinknak arra, hogy az i30 Fastback vezetésével képesek legyenek az önkifejezésre.”

Az i30 Fastback tipikus dinamikus sportkupé arányokat tükröző kifinomult körvonalakkal rendelkezik, köszönhetően az elegánsan lejtő tetővonalnak, a hosszú motorháztetőnek és az erőteljes karosszériának. A keskeny utasteret széles karosszéria veszi körül, melyet a széles kerékdobok még hangsúlyosabbá tesznek és erőt sugárzó megjelenést kölcsönöznek az autónak. Klasszikus autóipari tervezési kódok alkalmazásával a tető 25 milliméterrel lejjebb került az ötajtós i30-éhoz képest – ezzel is kiemelve az utakon az autó széles megjelenését, javítva az aerodinamikát, valamint dinamikus látványt keltve.
Az utastér karcsú, hátrafelé elkeskenyedő formáját a könnycsepp alakja inspirálta. Továbbá, az utastér hátsó részét erős domború felülettel támasztja meg. Az autó hátuljára helyezett hangsúly testreszabott, határozott megjelenéssel ruházza fel az autót.
Az i30 Fastback karizmatikus körvonala a nagyvonalúan ívelt hátsó légterelőben végződik, mely a hátsó ajtóba integráltan és a hátsó lámpák irányába folytatódik. Az osztott felületek formája élénk szín-árnyék játékot kreál, drámai hatást adva az autónak. A C oszlopot és a hátsó szélvédőt a prémium szegmens inspirálta, így azok kifinomult formával rendelkeznek, támogatják az autó elkeskenyedő vonalát és dinamikus, erősen előre tartó mozgást sejtetnek.
12 féle fényezéssel kapható az i30 Fastback. Háromféle gyöngyházfényű választékában Stargazing Blue, Micron Grey és Phantom Black színek között válogathatunk. Hétféle metálfényezés (Clean Slate Blue, Intense Copper, Moon Rock, Fiery Red, Platinum Silver, Ara Blue és White Sand) és kétféle alapszín (Engine Red és Polar White) kapható még., Belső színvariációk: Oceanids black, Slate Grey vagy a Hyundai-nál vadonatúj Merlot red.

Elegáns arányok és sportos vezetési dinamika

A Hyundai i30 modellcsalád vezetési dinamikáját szigorú feltételek mellett a híres Nürburgring “Nordschleife” pályáján tesztelték és a Hyundai európai tesztközpontjának mérnökei tökéletesítették.
Az i30 Fastback az i30 modellcsalád többi karosszériájához képest tartalmaz néhány lényeges különbséget. Az i30 ötajtós verziójához képest az i30 Fastback alváza 5 milliméterrel lejjebb került, emellett a rugózás 15%-kal keményebb lett. Mindez dinamikusabb, agilisabb vezetési élményt nyújt, miközben megmarad a magas szintű kényelem.
Az alacsonyabb tetőnek és alváznak köszönhetően az i30 Fastback összmagassága1425 milliméter, azaz 30 milliméterrel alacsonyabb, mint az ötajtós karosszériatípus, hangsúlyozva elegáns, dinamikus arányait. Meghosszabbított körvonalával az autó teljes hossza 4455 milliméter – vagyis 115 milliméterrel hosszabb, mint az ötajtós modell.

Kategóriájában kiemelkedő biztonsági csomag már alapfelszereltségtől

Az i30 Fastback demokratikus módon – ahogy az i30 modellcsalád többi tagja is –, a legfrissebb aktív biztonsági rendszereket kínálja. Az i30 a gépjármű osztályában legjobb aktív biztonsági rendszereket kínálja autonóm vészfékező rendszerrel (AEB), vezető éberségének csökkenésére figyelmeztető rendszerrel (DAA), fényszóró asszisztenssel (HBA) és aktív sávtartó rendszerrel (LKAS).
Az i30-asba épített, kamerás érzékelőkkel felszerelt autonóm vészfékező rendszer (AEB) három lépésben működik. Először fénnyel és hanggal figyelmezteti a sofőrt, aztán az ütközés veszélyének fokától függően működteti a fékeket, majd a legnagyobb fékerőt fejti ki, hogy elkerülje az ütközést, illetve minél kisebb legyen a kár, ha már az ütközés elkerülhetetlen. A választható gyalogos felismerő rendszer egy elülső radarkészülék segítségével igyekszik elkerülni a gyalogosokkal való találkozást, vagy annak következményeit csökkenteni.
A vezető éberségének csökkenésére figyelmeztető rendszer (DAA) egy, a vezetőt védő funkció, amely figyeli, hogyan vezet a sofőr és megpróbálja észlelni, ha felelőtlen, vagy fáradt, ezzel elkerülhetővé téve az esetleges baleseteket.
Az elülső ütközésre figyelmeztető rendszer (ASCC) a beállított sebességgel és távolságban halad az előttünk lévő másik jármű mögött, és 180 km/óra sebességig automatikusan gyorsít, illetve lassít. Amikor a forgalom leáll, a rendszer mindaddig fékez, amíg az autó teljesen meg nem állt, majd amikor megint tiszta az út, addig gyorsít, amíg el nem éri a kívánt sebességet.
A holttér felügyelő rendszer (BSD) figyeli a hátsó sarkokat és ha másik jármű tűnik fel, a külső tükrön elhelyezett fényjelzéssel figyelmeztet.
A keresztirányú forgalom-felügyeleti rendszer (RCTA) rosszul belátható, szűk helyről való kitolatáskor a vezetőnek adott fény és hangjelzéssel csökkenti a veszélyt, nehogy a keresztben érkező forgalommal ütközzön.
Az akítv sávtartó rendszer (LKAS) a jármű helyzetének érzékelése segítségével riasztja a vezetőt, ha 60 km/h sebesség felett nem biztonságos mozdulatokat végez. Előbb fénnyel és hanggal figyelmezteti a sofőrt, majd korrigáló kormánymozdulatot tesz, hogy a járművet visszairányítsa a biztonságos helyzetbe.
A sebességkorlátozás információs rendszer (SLIF) észleli a közlekedési jelzőtáblákat és valós időben jelzi ki az éppen érvényes sebességkorlátozást. Az információ a navigációs rendszer kijelzőjén és a TFT kijelzőn is megjelenik.
A fényszóró asszisztens (HBA) az szembejövő és az ugyanabban a sávban előttünk haladó járműveket észleli sötétben és a megfelelő ponton tompított fényre vált, hogy a többi gépjárművezetőt ne vakítsa el a fény. Amikor nem észlel más járművet, a HBA automatikusan megint felkapcsolja a távolsági fényszórót, hogy a vezető minél nagyobb területet belásson.

Okos kapcsolódási funkciók

Az i30 Fastback opcióként nyolc hüvelykes, érintőképernyős, új generációs navigációs rendszert kínál használóinak olyan korszerű csatlakozási lehetőségekkel, mint az Apple CarPlay és az Android Auto. Mindkét rendszer lehetőséget kínál az autó használóinak arra, hogy csatlakoztassák okoseszközeiket és a képernyő segítségével zenét hallgassanak, telefonáljanak vagy használják a navigációs funkciókat. A navigációs rendszer a fentieken túl tartalmaz még egy ingyenes hétéves előfizetést a LIVE szolgáltatásokra, amelyek valós időben frissített információkat kínálnak az időjárásról, a forgalomból és a sebességmérő kamerákról, valamint érdeklődésnek megfelelő internetes keresési lehetőséget. Ezen felül az i30 Fastback elérhető vezeték nélküli induktív mobiltelefontöltő-teleppel is (Qi-szabvány).
A vásárlók különböző audio lehetőségek közül választhatnak: szabvány monokróm öt hüvelykes Bluetooth-kapcsolattal rendelkező rádió vagy öt hüvelykes kapacitív LCD érintőképernyővel, dinamikus terelővonalakkal és integrált hátsó kamerával ellátott hangrendszer.

Dinamikus, nagy hatásfokú hajtáslánc

Az i30 Fastback hajtásláncainak választéka méreteikben csökkentett turbó feltöltésű benzinmotorokból áll, melyek az i30 sorozattal újonnan kerültek a piacra.
A vásárlók választhatnak a 1.4 T-GDI turbó feltöltésű négyhengeres 140 lóerős motor és az 1.0 T-GDI turbó feltöltésű háromhengeres 120 lóerős motor (a Hyundai i30 Fastback sorozat célzott üzemanyagfogyasztása l/100 km: kombinált 5.5 – 5.0 l/100km, célzott CO2 kibocsátás: 125– 115 g/km*) közül. Az 1.4-literes T-GDI benzinmotor hatsebességes kézi váltóval vagy hétsebességes duplakuplungos sebességváltóval (7DCT) érhető el, mely választási lehetőséget teremt a teljesen automata vezérlés és a kézi sebességváltás között.  Az 1.0 T-GDI-t hatsebességes kézi váltóval (6MT) kínálják. A fokozott hatékonyság érdekében minden motort beépített automatikus motorleállító rendszerrel (ISG) árulnak. Az i30 Fastback hajtásláncainak választéka tovább bővül az újonnan kifejlesztett, hatékony 1.6-literes négyhengeres turbó feltöltésű dízelmotorral, amely kétféle teljesítménnyel érhető el: 110 lóerős verzióban és ‘nagy teljesítményű’ 136 lóerős verzióban. Mindkét verzió hatsebességes kézi váltóval (6MT) és hétsebességes duplakuplungos sebességváltóval (7DCT) is elérhető lesz.

Made in Europe

Az Európában tervezett, fejlesztett, tesztelt és gyártott harmadik generációs Hyundai i30 modellek a Hyundai i30 modellcsaládjának európai DNS hordozói. Arra az infrastruktúrára épülnek, melyet a Hyundai az elmúlt 25 év során fejlesztett ki Európában. Az i30 első generációjának 2008-as bemutatása óta több mint 800 ezer eladott autóval Európában, a Hyundai célja az i-sorozat sikerének további növelése.
* A feltüntetett értékek mindegyike jóváhagyásra váró előzetes célérték, ezért változhatnak.
 

Bemutató, Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek Tags:bemutató, Fastback, Hyundai, Hyundai i30, Hyundai i30 Fastback, i30, i30 Fastback, premier

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Pokoli üvöltés, a szőke gyilkos és gyötrelem a Monostori Erődben!
Next Post: Paweł Powalski a Nissan Sales Central & Eastern Europe új Kommunikációs Vezetője

Kapcsolódó cikkek

  • Baleset miatt több kilométeres a torlódás az M7-es autópályán Törökbálintnál Hírek
  • A Nissan új termékcsaláddal és technológiával közelít az elektromos jövő felé (2.) Bemutató
  • Új elnök a Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA) élén Ctrl+C - Ctrl+V
  • Újabb jegy- és bérletkiadó automaták a H5-ös HÉV vonalán Hírek
  • Marad a taxistaszolgáltatás szabályozott árazása Ctrl+C - Ctrl+V
  • Az év elektromos autói – 2021 Ctrl+C - Ctrl+V

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Új csúcskategóriás okoseszközöket mutat be a Huawei Európában
  • A Sony 2023-as tévéi
  • Vetman – A szuper állatorvos
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Két betegség kapcsolata, amik világszerte millióknak okoznak kellemetlen és fájdalmas tüneteket a mindennapokban
  • Van képünk hozzá (23.03.26.) – Peugeot 508 SW
  • Van képünk hozzá (23.03.25.) – Silk FAW Hongqi S9
  • Van képünk hozzá (23.03.24.) – Lexus GX
  • Amikor, nem az utasok szavaznak… Az év légitársaságának választották a Wizz Airt
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Jövő kedden és pénteken tartják két metróállomás füstpróbáját
  • A Volkswagen Atlas így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Az idei esztendő a válságállóság és a válságkezelés tesztje lesz
  • A Subaru Ascent abszolváltaa mérsékelt átfedésű IIHS töréstesztet
  • A kutyák és az emberek agya hasonlóan dolgozza fel a környezet hangjait – a tesztek alapján
  • Már nem éri meg helyben fagyit készíteni a cukrászdáknak
  • Hat kategóriában ítélték oda a Magyar Sommelier Szövetség díjait
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • Életbe lépett a rovarfehérjékkel kapcsolatos új szabályozás
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT