Kawasaki EV Prototype
A Kawasaki bemutatta az első elektromos motorkerékpárt, amelyet hamarosan piacra dob.
A közelmúltban, a németországi Kölnben megrendezett Intermot motorkerékpár-vásáron bemutatott prototípus öltönyben az EV prototípus még az év vége előtt piacra kerül, és része a Kawasaki azon tervének, hogy 2025-ig több mint 10 elektromos és hibrid elektromos motorkerékpárt kínáljon.
Az elektromos motorkerékpár prototípusa egy 125 köbcentis motorkerékpár elektromos megfelelője lesz, amikor piacra kerül, és egyszerű kialakítása nem azt kiabálja: „Hé, nézd, én egy elektromos kerékpár vagyok!” Valójában megtéveszthető az ember, ha azt gondolja. kis teljesítményű belsőégésű motorja van, amit valami fekete karosszéria alatt rejtettek el. Valójában az EV Prototype kialakítása nagyon hasonlít a Kawasaki Z400-hoz, és ugyanaz a váza.
Ezt szem előtt tartva az EV karosszériája, farka, fényszórócsoportja és első felfüggesztése megegyezik a Z400-éval. Az egyik nyilvánvaló változás a kisebb púp, amelyet a Kawasaki tervezhet, mivel a motornak nincs szüksége hagyományos benzintartályra. A Motorcycle jelentése szerint a fékeket és a kerekeket egy Z300-tól vagy Ninja 300-tól kölcsönözték.
A prototípus, illetve az azt követő szériamodell műszaki specifikációi még nem ismertek, és valószínűleg csak az országúti kerékpár bemutatása előtt, az év vége előtt kerülnek nyilvánosságra. A sorozatgyártású motor várhatóan gyakorlatilag megegyezik az EV prototípusával.
A Kawasaki Motors Europe ügyvezető igazgatója, Masaya Tsuruno a cég terveiről beszélt az Intermotban, és kijelentette, hogy 2022 végéig három elektromos járművet mutat be világszerte. Hozzátette, hogy bár a Kawasaki elektromos kerékpárokat fejleszt, még nem hagy fel a belső égésű motorokkal, és figyelembe véve az e-üzemanyag és a bioüzemanyagok használatát.