Keddtől már csak „felújított” szerelvények szállítják az utasokat a 3-as metró vonalán

Keddtől már csak felújított szerelvények szállítják az utasokat a 3-as metróvonal két üzemelő szakaszán – jelentette be Tarlós István főpolgármester kedden Budapesten, sajtótájékoztatón.

Tarlós István közölte, a szerelvények felújítása a legvégéhez közeledik, és a metróvonal teljes körű rekonstrukciója 2017-ben kezdetét vette, jelenleg az északi szakaszon folyik a felújítás.

A metróvonalon múlt év márciusától lehetett utazni felújított szerelvényeken is – jegyezte meg.

Budapest, 2018. április 3.
Tarlós István fõpolgármester beszél az utolsó felújításra szánt metrószerelvény (b) elszállítása alkalmából tartott sajtótájékoztatón a BKV Kõér utcai jármûtelepén 2018. április 3-án. Mostantól csak felújított metrószerelvények szállítják az utasokat az M3-as vonalán.
MTI Fotó: Máthé Zoltán Budapest, 2018. április 3.
Az utolsó felújításra szánt metrószerelvény (b) az elszállítása alkalmából tartott sajtótájékoztatón a BKV Kõér utcai jármûtelepén 2018. április 3-án. Mostantól csak felújított metrószerelvények szállítják az utasokat az M3-as vonalán.
MTI Fotó: Máthé Zoltán

A főpolgármester emlékeztetett arra, hogy a 2015-ig semmilyen kötelezettséget nem lehetett vállalni a metró felújítására a 2010 előtt felhalmozott „hatalmas” adósságállomány miatt. Az Orbán-kormány 2015 nyarán vállalta át a több mint 50 milliárdos adósságállományt, és ezután lehetett nekifogni a metrófelújításnak.

A közeledő meleg idő kapcsán szólt arról, hogy a szerelvények klímaberendezéseiről folynak az egyeztetések a kötbér terhére.

A metró akadálymentesítéséről szólva Tarlós István elmondta, hogy a 20 állomásból 18 esetében megtörténik az akadálymentesítés. A maradék két állomás esetében is végeznek akadálymentesítést, de az nem elégíti ki a rászorulók kívánságát, ezért a főváros kötelezettséget vállal arra, hogy 2021 végéig megvalósul majd a mozgáskorlátozottak érdekvédelmi szervezete által megfelelőnek tartott akadálymentesítés – közölte.

Tarlós István szólt arról is, hogy Budapest leghosszabb és legforgalmasabb metróvonala 1976 és 1990 között több ütemben épült. A 3-as metró nem csak a főváros, hanem Magyarország legforgalmasabb tömegközlekedési vonala is egyben, napi több mint félmillió utast szállít, többet mint a MÁV országosan.

Építése óta eddig a metróvonalon nem volt átfogó korszerűsítés, napjainkra több mint indokolttá vált a felújítás – jelentette ki.
Az eseménnyel elbúcsúztatták az utolsó régi, még fel nem újított szerelvényt.