Kell egy kis hazai (is)

Libabőr! Ezek még tényleg vérbeli versenyautók voltak, ráadásul a körítés is remek szórakozást ígér. A Hungaroring Classic az év egyik nagy durranása lesz!

A Hungaroring Classic keretében a hatvanas, hetvenes, nyolcvanas évek versenyautóit láthatjuk csatázni a mogyoródi Formula–1-es pályán, ami már önmagában is „csemegét” kínál az autósport kedvelőinek, ám a július 12-14-én tartandó rendezvény jócskán túlmutat ezen. 

Nem csupán az urak, a hölgyek és a gyermekek is megtalálják ezen a hétvégén a nekik való szórakozást. 

Felvonulnak az autóklubok, amelyek egyrészt kiállítják „kincseiket” (lesz itt Ford, Jaguar, Alpine, Citroën, Triumph, Peugeot, Volkswagen, Aston Martin, BMW, Lotus, Ferrari és Datsun…), másrészt a versenyfutamok között lehetőséget kapnak arra, hogy belekóstoljanak a Hungaroring aszfaltjába. A Magyar Autóklub közreműködésével a szervezők szépségversenyt hirdetnek az oldtimerek számára, szóval érdemes kicsinosítani minden „öreglányt”. 

A hatvanéves Mini az autós történelem kitörölhetetlen fejezetét képviseli, s hol máshol is ünnepelné kerek születésnapját, mint a Hungaroring Classicon?! A standra látogatók megismerkedhetnek a márka történetével és megcsodálhatják a Mini evolúcióját… 

A hangulat fokozásáról hat színpadon utcazenészek gondoskodnak, és a food truckok révén megannyi kulináris élvezet várja az éhes szájakat. 

A gyermekeket dodzsem, kisvasút, körhinta, motoros fánk, és megannyi más játék szórakoztatja majd, a hölgyek pedig beülhetnek a Schwarzkopf standjára, ahol ingyenesen elkészítik számukra a rendezvényhez passzoló, korhű frizurát.

A korabeli autókhoz korabeli ruhák is illenek, ennek jegyében a szervezők kalapversenyt hirdetnek a hölgyeknek, nyakkendőversenyt az uraknak – valóságos időutazásra készülhetünk tehát, amely a klasszikus autóversenyek világába röpít. 

A mezőny alapvetően állandó, a Peter Auto hozza el a Hungaroringre a különböző kategóriák versenyzőit, ám lesz egy betétverseny, amelyet (érthető okokból) csak nálunk láthat a nagyérdemű. Trabantok, 1990 előtt gyártott kelet-európai (ex-KGST) autók 1400 köbcenti alatt és fölött, valamint 1990 előtti japán autók versenyeznek egymással, ami újabb színfoltot jelent: amolyan „kell egy kis hazai” érzést, hiszen minket nem a Maseratik, Ferrarik vagy Lanciák röpítenek vissza a nyolcvanas évekbe (bár kétségkívül ezek is szívdobogtató élménnyel szolgálnak majd), hanem inkább a Trabantok, Wartburgok, Ladák, Skodák. Hiszen akkoriban ezeket a járműveket láthattuk a magyar utakon.

Most újra fókuszba kerülnek, ráadásul éppen hazánk Formula–1-es versenypályáján, a Hungaroring Classic keretében.

Bővebb információk az eseményről: www.hungaroringclassic.com