Kényelmes és stresszmentes utazás a C3 Aircrossban
A tágas és világos új C3 Aircross leginkább egy kerekeken guruló nappalihoz hasonlítható. A megemelt vezetési pozíció és a nagy hasmagasság megkönnyíti a be- és kiszállást, és jobb rálátást biztosít az útra.
A C3 Aircross fedélzetén a modellen most először alkalmazott exkluzív Citroën Advanced Comfort® felfüggesztés, a műszerfalat az új head-up display kijelzővel kombináló C-Zen Lounge és a Citroën Advanced Comfort® ülések jóvoltából kimagasló kényelemben van részünk.
Citroën Advanced Comfort futómű és ülések: szinte védőburokban érezzük magunkat
Az új C3 Aircrosst úgy terveztük, hogy kényelem és élvezet szempontjából a legtöbbet nyújtsa, akár egy, akár hét személy tartózkodik a fedélzeten. Ennek érdekében az exkluzív Citroën Advanced Comfort® futómű valamennyi változaton szériafelszerelés. Ez az innovatív, szabadalmaztatott koncepció az útviszonyoktól függetlenül egyedülálló kényelmet biztosít a járműben ülők számára.
A Citroën Advanced Comfort® futómű újragondolja a felfüggesztési rendszer két alapvető funkcióját, ami nem más, mint optimális kapcsolatot biztosítani a kerekek és az útfelület között, és tökéletes kényelmet nyújtani az utasok számára. A hagyományos felfüggesztés e két funkció biztosítására egy rugót és egy hidraulikus lengéscsillapítót használ. A rugó elnyeli az úthibákat, a lengéscsillapító pedig az ütközést követő kirugózási fázisban siet a rugó segítségére: a felső végállásnál lévő ütköző az utolsó néhány centiméteren elnyeli a rugó összenyomódását. Az ütközőelem védi a jármű mechanikus alkatrészeit, de nem vezeti el teljesen az energiát, ami hátrányosan befolyásolja az utasok kényelmét
A Citroën mérnökei a fenti felépítést újragondolva létrehoztak egy új, progresszív hidraulikus ütközőelemekből álló szabadalmaztatott rendszert. Az ütközőelemek úgy működnek, mint egy második, kisebb csillapító, amelyik a fő lengéscsillapító két végén helyezkedik el. Lengéscsillapítónként két progresszív ütközőelem van a két végállásnál, a ki- és berugózott állapotnak megfelelően. Ez a fajta felfüggesztés kisebb úthibák esetén nagyobb rugalmasságot és kényelmet biztosít, de a karosszéria egyhelyben tartásához szükséges csillapítás is adott, amikor a jármű rossz minőségű, egyenetlen úton halad. Az utóbbi esetben a mozgási tartomány végén a rendszer fokozatosan lassítja a mozgást. A hagyományos lengéscsillapítók mechanikus ütközőivel ellentétben – amelyek elnyelik az energiát és csökkentik a kényelmet azáltal, hogy az energia egy részét lökés formájában felszabadítják – a progresszív hidraulikus ütközőelemek elnyelik és elvezetik ezt az energiát.
Érezhetően érvényesül a Citroën számára oly fontos „repülő szőnyeg” hatás, ami tovább javítja a fedélzeti élményt.
Az új C3 Aircross kínálatában ezenkívül az új Advanced Comfort® ülések is megtalálhatók. A 10-15 mm-rel vastagabb felületi szivacsrétegnek köszönhetően az ülések még puhábbak és stabilabbak, és az oldaltámasz tekintetében is áttervezték őket, hogy hosszabb utazások alkalmával is kényelmesen tartsanak.
C-Zen Lounge: újfajta kialakítás a fokozott nyugalom érdekében
Az új C3 Aircrosson is élvezhetjük az új ë-C3 és C3 modelleken végzett munka gyümölcsét. A Citroën C-Zen Lounge névre hallgató új koncepció modern, tágas és jól felszerelt utasteret takar, melyet különösen gondos szín- és anyaghasználat jellemez.
A Citroënre jellemző függőleges szellőzőkkel tagolt vízszintes műszerfal két részre oszlik: a felső rész a műszaki, az alsó a kényelmi funkcióknak van fenntartva. Ez utóbbi a Sofa Design névre hallgat, és különleges szövetkárpit borítja. A két végén kialakított meleg fényű zóna hozzájárul az utasok jó közérzetéhez.
Fölül a műszercsoport hiányából fakadóan jobb a kilátás, ami kényelmesebbé és biztonságosabbá teszi a vezetést.
A legfontosabb vezetési információk a head-up display kijelzőn jelennek meg. A többfunkciós kompakt kormánykerék, amelynek magassága és dőlésszöge is állítható, könnyen kezelhető. Teljesen új a műszerfal és a szélvédő találkozásánál lévő jól olvasható információs kijelző. Ezzel az innovatív funkcióval elkerülhető a dupla kijelzés, és a vezetőnek minden szükséges információ a rendelkezésére áll, anélkül, hogy le kellene vennie a szemét az útról. Mindez nagyban növeli a biztonságot.
Tudtad?
- A Mi az a blogger pont hu, az Egyszer már láttam autót pont hu, a Teszt a lelke mindennek pont hu, a GaszTROLL pont hu és a Trollverda pont hu honlapok, valamint a Begurulva – autó és kütyümustra és a podCARs pont hu podcast csatornák a Médiabirodalom lapcsoporthoz tartoznak!