Készül a magyar autó-motorsport „válogatott kerete”
– Folytatódik a Hungarian Motorsport Academy támogatási rendszer
Nyolc autó- és motorsport szakágban 29 versenyző támogatásával folytatódik a HUMDA által tavaly létrehozott Hungarian Motorsport Academy utánpótlásnevelési rendszer. A Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség emellett egy versenycsapatot, valamint a Magyar Nemzeti Autósport Szövetséget és a Magyar Motorsport Szövetséget is támogatja. A kiválasztást Michelisz Norbert, a túraautó világkupa 2019-es bajnoka és Talmácsi Gábor, a MotoGP-sorozat 2007-es világbajnoka irányította.
A HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség tavaly júniusban indította el tehetséggondozó programját. A támogatott versenyzők már az első évben kiemelkedő sikereket értek el. Történelmi eredmény született az FIA gokart-világbajnokságon, akadémiai háziverseny zajlott a Northern Talent Cup dobogójáért, százszázalékos idény teljesült a Swift Cup Europe-on, és hatalmas sikerek születtek a motoros hosszútávú világbajnokságon.
– A „magyar autó-motorsport válogatott keretét”, azaz a támogatott versenyzők névsorát a versenypályákon a tavalyi szezonban elért eredmények mellett többek között a vezetéstechnikát, valamint a fizikai- és mentális alkalmasságot is vizsgálva állították össze a szakembereink – ismertette a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség elnök-vezérigazgatója. Weingartner Balázs emlékeztetett rá, a támogatási rendszer feladata előremozdítani a fiatal versenyzők karrierjét, hogy magasabb szintű bajnokságokban, professzionálisabb körülmények közt koncentrálhassanak a versenyzésre.
– Az iskolában sokszor igaznak bizonyult a mondás, miszerint a jó eredményt nehezebb megtartani, mint megszerezni. Most, hogy folytatódik a HUMDA tehetségprogramja, ez a hasonlat jutott eszembe, hiszen tavaly elindultunk egy úton, és jó érzés, hogy folytatjuk a megkezdett munkát – mondta Michelisz Norbert. – Mindig is hangsúlyoztam, hogy a magyar autó-motorsportban szükség van a támogatásra, mert rendkívül költséges sportról van szó, és sok esetben az anyagi korlátok gátolják meg a kivételes képességű versenyzőket is a kibontakozásban. Hiszek ebben a programban, és hálás vagyok, amiért a tapasztalataimat a magyar autósport érdekében hasznosíthatom – szögezte le a túraautó világkupa 2019-es bajnoka, az akadémia mentora.
– Jó érzéssel tölt el, hogy részt vehetek a programban és szakmailag irányíthatom a motoros tehetségek kiválasztását – jelentette ki Talmácsi Gábor. – A támogatási rendszert az előző évi tapasztalatokat felhasználva folytatjuk– tette hozzá a MotoGP-sorozat 2007-es világbajnoka. – Saját pályám során is tapasztaltam, hogy a szülőkre mekkora anyagi terheket ró, ha gyermekeik a technikai sportokban jeleskednek, a Hungarian Motorsport Academy ezért ez egy igazán kivételes lehetőség a támogatottak számára. Külön öröm, hogy a kiválasztottak már az első évben világ- és Európa-bajnoki sikereket értek el és az utánpótlás sorozatokban abszolút domináltak minden szakágban. Biztos vagyok abban is, hogy ha valaki egyszer bekerült az akadémiánkba, azzal olyan védjegy birtokába jut, amellyel könnyebben boldogul a támogatóknál, hiszen a szponzorok is tudják, hogy milyen alapos felmérési rendszer után lehet valaki a program részese.
– 22 éve szálltam le az FIA gokart EB dobogójáról Belgiumban, mint aktív versenyző. Versenyeztem Hamiltonnal, Kubicával, Rosberggel, Buttonal, Liuzzival, később csapattulajdonosként dolgoztam Marco Wittmannal, Wurz, Barrichello és Montoya fiaival, rengeteg nemzeti és nemzetközi bajnoki címet szereztünk több kontinensen – idézte fel Kálmán Péter. – Sok tapasztalattal és évekkel a hátam mögött mondhatom, hogy soha nem volt országunkban ilyen jelentős autó-motorsport támogatási rendszer, mint a Hungarian Motorsport Academy. Megtiszteltetés és elismerés ennek részese lenni, büszke vagyok az itt kiválogatott magyar versenyzőkre – szögezte le a HUMDA szakértője.
Az idei kiválasztási rendszer merőben eltér a tavalyitól. Matics Zsolt teljesítménytréner, a Fit4race alapítója elmondta: miután tavaly felmérték csaknem a teljes magyar utánpótlást, idén már csak zömmel a kiválasztottak között végeztek újabb felméréseket. A programba rajtuk kívül olyanok kerültek be, akik az elmúlt évben kiemelkedő nemzetközi eredményt értek el. – Partnerségünk a HUMDÁ-val magasabb szintre emelkedett, így a kiemelt versenyzők az anyagi segítség mellett a Fit4race szakmai támogatását is élvezhetik, ebbe beletartozik a fejlesztési irány meghatározása, a versenyekre való felkészülés támogatása, a legmagasabb nemzetközi szinteken versenyző fiatalok pedig helyszíni versenyhétvége-támogatási is kapnak. Az akadémia a jövőben egy komoly továbbértékelési rendszer is lesz, hiszen a versenyhétvégéken nyújtott támogatás egyben folyamatos információkkal szolgál a versenyző teljesítményéről, a felkészüléséről. Azt gondolom, hogy ez már rövid távon érték- és kultúrateremtő lehet – tette hozzá Matics Zsolt.
– A Széchenyi István Egyetemen megbecsüljük az elkötelezett fiatalokat, akik szorgalommal állnak a megmérettetéshez, eszerint mindenkit, aki részt vesz az akadémia-programban, várunk az egyetemünk kiemelt sportolói támogatói rendszerében is – fogalmazott dr. Szauter Ferenc, a győri egyetem Járműipari Kutatóközpontjának vezetője.
A Széchenyi István Tudományegyetemért Alapítvány tulajdonában álló HUMDA által koordinált Hungarian Motorsport Academy tehetséggondozó programban támogatott versenyzők szakáganként:
Autósport:
Gokart:
Gáspár Benett
Gender Tamás
Hideg-Szikszai Ádám
Krepcsik Áron
Molnár Martin
Zsebő Marcell
Túraautó:
Bucsi Attila
Losonczy Levente
Rally:
Csomós ‘Mixi’ Miklós
Hangodi Bendegúz
Herczig Patrik
László Martin
Rallykrossz:
Benyó Máté
Motorsport:
Gyorsasági:
Farkas Kevin
Görbe Soma
Kovács Bálint
Kovács Zoltán
Molnár Gergő
Számadó Máté
Varga Tibor Erik
Vincze Martin
Motokrossz:
Katona Áron
Pergel Bence
Técsi László Márk
Zanócz Noel
Enduro:
Liszka Roland Noel
Szőke Márk
Zsigovits Norbert
Supermoto:
Surányi Balázs
Csapattámogatás: Révész Racing
Támogatott szövetségek: MNASZ, MAMS