Készülnek a kétüléses Delage D12 hiperautók


Az akár 1100 LE-s Delage várakozásai szerint négy-öt évbe telhet a D12 hibrid hiperautó mind a 30 példányának elkészítése

A Delage megkezdte a D12-es hiperautó gyártását, és már négy példányt épített a tervezett 30-ból.

A D12-t először az újjáéledt Delage márka mutatta be 2020-ban, és a franciaországi Magny-Cours-i gyárban készül. Az újkori Delage márka mögött álló ember, Laurent Tapie azt mondja, hogy a cégnek négy-öt évbe telik, amíg befejezi a D12-es hiperautó gyártását, és elismeri, hogy a márka ismertségének kiépítése időbe telik.

„Az autó nagyon sok figyelmet vonz, mert nincs más, mint ehhez hasonló” – mondta az Autocarnak. „A márka 70 éve szunnyad, így nem lesz egyik napról a másikra sikeres.”

VIDEÓ ÉS KÉPGALÉRIA >>>

A Delage D12-t egy 7,6 literes, szívó V12-es hajtja, amely nyolcfokozatú automata sebességváltóval párosul, és villanymotorral egészül ki. Két változatot kínálnak, a standard GT-t kombinált 1100 LE-vel, és a könnyű Club-ot, amely kisebb villanymotorral rendelkezik, 1010 lóerős, és 198 fonttal (89,8 kg-mal) kisebb, mint a GT.

A D12 mögött egy szénszálas monocoque áll, és hasonlóan a Czinger 21C-hez és egy sugárhajtású vadászgéphez, a sofőr középen ül, az utas pedig közvetlenül mögöttük. Ez lehetővé tette a Delage-csapat számára, hogy egy hihetetlenül vékony pilótafülkét tervezzenek, lehetővé téve, hogy az autó aerodinamikailag a lehető leghatékonyabb legyen. A D12 egyik különösen érdekes eleme a McLaren és a Ferrari által az 1990-es években a Forma-1-ben használt összehúzódó felfüggesztési rendszer alkalmazása, amelyet Delage jelenlegi alváz- és felfüggesztési főnöke, Mauro Bianchi talált fel.

Továbbra sem világos, hogy a Delage eladta-e mind a 30 darabot a D12-ből, de 2 millió dolláros átlagos kikiáltási árral tudjuk, hogy nem olcsó.

A Delage nem nyugszik a babérjain a D12-vel. Tapie elmondta az Autocarnak, hogy a cég már a második sorozatgyártású autóját tervezi, és ez egy gyors grand tour lesz, hasonlóan a Bugatti Chironhoz. Hozzátette, hogy hibrid hajtáslánca lesz, és a tervezési munkálatok még a cég harmadik modelljén is elkezdődtek.