Két cégautós díjat is elhozott a Peugeot
Két aranyéremmel távozott Európa egyik legnagyobb cégautós díjátadójáról a Peugeot: a CCT100 Awards szerkesztői szerint a Peugeot 208 az év legjobb városi kisautója, míg a Peugeot 5008 az év legjobb szabadidőjárműve.
Sorban ötödik alkalommal nyerte meg a brit Company Car Today (CCT) flottapiaci szakfolyóirat év autója szavazását a Peugeot 5008. A CCT szerkesztői tizenhárom alapvető szempont (többek között üzemeltetési költségek, üzemanyag-fogyasztás, praktikum vagy flottaarculat) alapján minősítik a piacon fellelhető összes autót. Ez alapján állítják össze a száz legkiválóbb járművet tartalmazó CCT100-as listát, majd ezek közül választják ki azokat, amelyeket egyetlen felelősen gondolkodó flottakezelőnek sem szabad figyelmen kívül hagynia.
Összesen húsz kategóriában minősítették az autókat, és a Peugeot kivételével egyetlen olyan tömegpiaci márka sem volt a mezőnyben, amelynek több típusa részesült volna elismerésben. A két és fél éve, 2019 nyarán bevezetett, második generációs Peugeot 208 első ízben nyert a városi kisautók kategóriájában. A modell a szegmensben jóformán egyedülálló módon benzin- és dízelmotorral, valamint tisztán elektromos, akkumulátoros hajtáslánccal is megvásárolható, összhangban a Peugeot azon szándékával, hogy a választás teljes szabadságát kínálja ügyfeleinek.
A változatos hajtáslánc-kínálat mellett innovatív, új generációs i-Cockpit kezelőfelületével, kedvező helykínálatával, tágas csomagtartójával, magas minőségével, évek múltán is friss formavilágával, valamint példamutató utasvédelmi teljesítményével is kiemelkedik a mezőnyből a Peugeot 208.
„A Peugeot 208 az élő bizonyíték arra, hogy a megfizethető üzemben tartási költségek igenis összeegyeztethetők a prémium minőségű belső kidolgozással és a magával ragadó formavilággal.” – méltatta a kisautót Paul Barker, a Company Car Today szerkesztője.
Míg a Peugeot 208 először állhatott a képzeletbeli dobogó legfelső fokára, a Peugeot 5008-asnak jóformán bérelt helye van ugyanott, hiszen a díj 2018-as alapítása óta minden évben, így idén is ezt a modellt választották a legkiválóbb céges szabadidőjárműnek. Miközben a privát vásárlók körében a lehengerlően sikeres Peugeot 3008 gyakran elhomályosítja nagyobb testvére ragyogását – erről a bevezetése óta elnyert több tucat díj és kitüntetés is tanúskodik –, Paul Barker szerint súlyos hiba volna figyelmen kívül hagyni a három üléssoros modell kvalitásait.
„Sorban ötödször választjuk meg a Peugeot 5008-ast a cégautó piac legjobb szabadidőjárművének. Az ok egyszerű: olyan, praktikus modellről van szó, amely nagyszerűen használható, egyben innovatív és tetszetős (valamint hatalmas) belső teret kínál, és amelynél a versenyképes fenntartási költségek nem jelentik azt, hogy az ügyfeleknek le kellene mondaniuk a legújabb technológiai megoldásokról. A legutóbbi modellfrissítés során tovább javult a minőség és a megjelenés is, mostantól könnyen megkülönböztethetők egymástól az egyes felszereltségi szintek.”
A Peugeot 5008 felszereltsége valóban lenyűgöző: többek között éjjel látó berendezés, autonóm vészfékrendszer és aktív holttér-felügyelet is kérhető bele. A benzin- és dízelmotorok, valamint a választható nyolcfokozatú automata sebességváltó jóvoltából a flottaüzemeltetők számos szempontot figyelembe véve választhatják ki az adott ügyfél számára leginkább megfelelő hajtáslánc-opciót.
Nem kizárólag ez a két Peugeot modell bizonyult a legjobbnak az évek során a Company Car Today szavazásán. 2019-ben és 2020-ban egyaránt a Peugeot Riftert szavazták meg az év legjobb céges egyterűjének. A zsűri szerint a Rifter minden téren komoly előrelépést jelent az eleve praktikus elődmodellhez (Peugeot Partner Tepee) képest, magas üléshelyzetével és szűk fordulókörével városban is egyszerűen manőverezhető, ugyanakkor a fejlett elektromos hajtásának révén rendkívül jó kilométer-költségeket is eredményez.
Noha a Peugeot 208 teljes portfoliója valóban idén nyert először a CCT100 szavazásán, a Peugeot e-208 tavaly, 2021-ben az év legjobb elektromos járműve címmel térhetett haza a díjkiosztóról. Az újságírók nagyra értékelték, hogy a villanymotoros verzió ugyanazt a formavilágot, helykínálatot és funkcionalitást kínálja, mint a hagyományos erőforrással szerelt módozatok, és ezzel elősegíti az elektromos mobilitás integrációját. Szintén fontos szempont volt az akár 360 kilométeres hatótávolság, valamint a 100kW-os gyorstöltés támogatása, amelynek segítségével mindössze 30 perc alatt 0-80%-ra tölthető az 50 kWh kapacitású akkumulátor.