Két új, korszerű jegy- és bérletautomatát tesztel a BKK
Két új, nagy kijelzős jegy- és bérletautomatát tesztelnek a Deák Ferenc téri metróállomásnál és az Oktogonnál – közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) csütörtökön az MTI-vel.
Közleményük szerint a két korszerű automata működtetésével a társaság tapasztalatokat gyűjt, amelyeket hasznosítva indíthat közbeszerzési eljárást a teljes automatahálózat korszerűsítésére és üzemeltetésére.
Az új készülékeken kívül a BKK korábban felújított három jegy- és bérletautomatát, hogy tesztelje azok működését, valamint az ügyfelek reakcióit – emlékezettek.
Mint írták, az automataflotta részleges frissítése többek között azt a célt szolgálja, hogy a BKK információkat szerezzen a már csaknem tízéves géppark megújításának legoptimálisabb lehetőségeiről.
A BKK kitért arra is, miközben a BudapestGO alkalmazás és a digitális termékek népszerűsége folyamatosan és dinamikusan növekszik, a menetdíjbevételek csaknem 50 százalékát könyvelik el a jegy- és bérletautomatáknál a korábbi mintegy 70 százalék helyett.
A digitalizáció terjedése mellett szintén jellemző az értékesítésre, hogy az elmúlt években folyamatosan nőtt a bankkártyás fizetések aránya: az automatás vásárlásoknál a bankkártyás tranzakció aránya 70 százalék fölé emelkedett (a négy évvel ezelőtti alig 50 százalékról), és összértéke 2023-ban meghaladta már a 80 százalékot is – olvasható a közleményben.
Azt írták, mindez arra ösztönzi a BKK-t, hogy automatahálózatát is folyamatosan fejlessze, készpénzmentesítse, továbbá újabb digitális értékesítési módokat teszteljen.
- Új digitális jegyvásárlási és -érvényesítési rendszert tesztel a BKK a 100E repülőtéri buszjáraton
- Forgalmas csomópontokhoz állított új jegy- és bérletautomatát a BKK