Két vadonatúj limitált szériával és általános modellfrissítésekkel teszi még vonzóbbá ikonikus sportszedánját a Lexus
Fényesen csillog vagy sejtelmesen sötétlik a Lexus IS limitált szériája
Miután 2020-ban mélyrehatóan átdolgozták, a Lexus IS most két vadonatúj limitált kivitellel és egy sor módosítással folytatja pályafutását. Ami a speciális kiadásokat illeti, az F Sport Mode Black S a szedán sötét, míg az F Sport Mode Glitter annak fényes oldalát mutatja be.
Az előbbi a tavaly ősszel bevezetett F Sport Mode Black kiadás logikus folytatása. A modell teljes hajtáslánc-kínálatával (kivéve az 5.0 V8-as szívómotort) elérhető kivitel az F Sport felszereltségi szintre épül. Ahogy az elnevezés is sugallja, az uralkodó tónus a fekete, amely az egyedi kárpitozású ülések színvilágától kezdve a külső tükörházakon át az oldalablakok fekete acél szegélylécéig mindenütt megjelenik.
Speciális részlet a kézzel festett, mattfekete kovácsolt alumínium keréktárcsa: a BBS-től származó darabok ugyanis nem csak lenyűgözően néznek ki, de könnyített, mégis kiemelkedően szilárd szerkezetük közvetlenebb vezethetőséget, pontosabb visszajelzéseket eredményez. A csomag része a három elemből álló, teljes LED-es fényszóró, valamint a speciális, szintén diódás irányjelző.
Szintén az összes négy- és hathengeres motorral választható az F Sport Mode Glitter. A név angolul annyit tesz, csillogás, és ezzel le is írtuk a modell lényegét: a speciális kiadás ugyanazokat a külső stíluselemeket alkalmazza, mint az F Sport Model Black S, ám matt helyett magasfényű kivitelben. Belül ragyogó hangulatot teremt az egyedi kialakítású bőr/fa karimájú kormánykerék és a speciális fabetétek: ezek sötét felszíne ezüstösen csillogni kezd, amint ráesik a fény, folyamatos színjátékkal ejtve bámulatba az utasokat. Az üléseket piros betétek töltik meg élettel, és ahogy a másik limitált széria esetében, a digitális műszeregység itt is minden elinduláskor speciális indító grafikával emlékezteti a vezetőt arra, hogy különleges élmény vár rá.
Ami a széria összes típusát érintő, általános változásokat illeti, a Lexus mérnökei átprogramozták a sávkövető automata (LTA) vezérlő rendszerét, így a technológia az eddigieknél is természetesebb mozgással igazítja a járművet a forgalmi sáv vonalához. Emellett az IS 300 és IS 350 modellváltozatokat új fékpedállal és főfékhengerrel szerelték fel, így a lassulás mértéke mostantól jobban követi a pedál lenyomását, ami természetesebb fékérzetet eredményez. További fontos (opciós) újdonság a hathengeres motorral szerelt modellek csomagtartójában kialakított hálózati (100V, 1,5 kW) elektromos csatlakozó aljzat, amely lehetővé teszi háztartási kisgépek, elektromos szerszámok, kempingfelszerelések vagy hordozható számítógépek működtetését.
Modell | Motor | Teljesítmény | Erőátvitel | Hajtásképlet | F SPORT Mode Black S (JPY) | F SPORT Mode Glitter (JPY) |
IS350 | 2GR-FKS (3,5 liter, V6) | 310 LE | 8 fokozatú SPDS | RWD | 7 000 000 | 6 800 000 |
IS300h | 2AR-FSE (2,5 liter, soros négyhengeres) | 223 LE | Lexus Hybrid Drive | RWD (AWD) | 6 300 000 (6 720 000) | 6 100 000 (6 520 000) |
IS300 | 8AR-FTS (2,0 liter, soros négyhengeres, turbófeltöltő) | 244 LE | 8 fokozatú SPDS | RWD | 5 850 000 | 5 650 000 |
Fotók: Lexus