Két vadonatúj limitált szériával és általános modellfrissítésekkel teszi még vonzóbbá ikonikus sportszedánját a Lexus

Fényesen csillog vagy sejtelmesen sötétlik a Lexus IS limitált szériája

Miután 2020-ban mélyrehatóan átdolgozták, a Lexus IS most két vadonatúj limitált kivitellel és egy sor módosítással folytatja pályafutását. Ami a speciális kiadásokat illeti, az F Sport Mode Black S a szedán sötét, míg az F Sport Mode Glitter annak fényes oldalát mutatja be.

Az előbbi a tavaly ősszel bevezetett F Sport Mode Black kiadás logikus folytatása. A modell teljes hajtáslánc-kínálatával (kivéve az 5.0 V8-as szívómotort) elérhető kivitel az F Sport felszereltségi szintre épül. Ahogy az elnevezés is sugallja, az uralkodó tónus a fekete, amely az egyedi kárpitozású ülések színvilágától kezdve a külső tükörházakon át az oldalablakok fekete acél szegélylécéig mindenütt megjelenik.

Speciális részlet a kézzel festett, mattfekete kovácsolt alumínium keréktárcsa: a BBS-től származó darabok ugyanis nem csak lenyűgözően néznek ki, de könnyített, mégis kiemelkedően szilárd szerkezetük közvetlenebb vezethetőséget, pontosabb visszajelzéseket eredményez. A csomag része a három elemből álló, teljes LED-es fényszóró, valamint a speciális, szintén diódás irányjelző.

Szintén az összes négy- és hathengeres motorral választható az F Sport Mode Glitter. A név angolul annyit tesz, csillogás, és ezzel le is írtuk a modell lényegét: a speciális kiadás ugyanazokat a külső stíluselemeket alkalmazza, mint az F Sport Model Black S, ám matt helyett magasfényű kivitelben. Belül ragyogó hangulatot teremt az egyedi kialakítású bőr/fa karimájú kormánykerék és a speciális fabetétek: ezek sötét felszíne ezüstösen csillogni kezd, amint ráesik a fény, folyamatos színjátékkal ejtve bámulatba az utasokat. Az üléseket piros betétek töltik meg élettel, és ahogy a másik limitált széria esetében, a digitális műszeregység itt is minden elinduláskor speciális indító grafikával emlékezteti a vezetőt arra, hogy különleges élmény vár rá.

Ami a széria összes típusát érintő, általános változásokat illeti, a Lexus mérnökei átprogramozták a sávkövető automata (LTA) vezérlő rendszerét, így a technológia az eddigieknél is természetesebb mozgással igazítja a járművet a forgalmi sáv vonalához. Emellett az IS 300 és IS 350 modellváltozatokat  új fékpedállal és főfékhengerrel szerelték fel, így a lassulás mértéke mostantól jobban követi a pedál lenyomását, ami természetesebb fékérzetet eredményez. További fontos (opciós) újdonság a hathengeres motorral szerelt modellek csomagtartójában kialakított hálózati (100V, 1,5 kW) elektromos csatlakozó aljzat, amely lehetővé teszi háztartási kisgépek, elektromos szerszámok, kempingfelszerelések vagy hordozható számítógépek működtetését.

ModellMotorTeljesítményErőátvitelHajtásképletF SPORT Mode Black S (JPY)F SPORT Mode Glitter (JPY)
IS3502GR-FKS
(3,5 liter, V6)
310 LE8 fokozatú SPDSRWD7 000 0006 800 000
IS300h2AR-FSE
(2,5 liter, soros négyhengeres)
223 LELexus Hybrid DriveRWD (AWD)6 300 000 (6 720 000)6 100 000 (6 520 000)
IS3008AR-FTS
(2,0 liter, soros négyhengeres, turbófeltöltő)
244 LE8 fokozatú SPDSRWD5 850 0005 650 000

Fotók: Lexus