Kétszer annyi adrenalin – Az Audi e-tron GT prototípus és a Ducati Panigale V4 R
- Járműcsere a Ducati vezető tesztpilótája, Alessandro Valia és Jaan Mattes Reiling, az Audi e-tron GT modellcsalád műszaki projektmenedzsere között.
- Élénk vita szakértők között a motorkerékpárok és az elektromos autók varázsáról és biztonságáról.
- A csúcstechnológián túlmenően a csúcsmodellek minőséget és jelentős mennyiségű érzelmet közvetítenek.
Exkluzív Audi podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!
Mindkét modell igazi szemet gyönyörködtető. Az e-tron GT család prototípusa és a Ducati Panigale V4 R2 egyaránt megtestesíti a sportos-elegáns dizájnt és a tiszta teljesítményt. Egyedülálló tulajdonságaikkal az Audi elektromos Gran Turismo és az olasz Borgo Panigale, elsősorban versenypályára tervezett, kompromisszumok nélküli motorkerékpárja a technológia és a szenvedély csúcsát jelenti.
Természetesen ez a két zászlóshajó modell nem hagy közömbösen a mobilitás iránt érdeklődőket. Ez vonatkozik arra a két emberre is, akik döntő szerepet játszottak az új e-tron GT család és a Ducati Panigale V4 R1 prototípusainak kifejlesztésében – Jaan Mattes Reiling, a neckarsulmi Audi műszaki projektmenedzsere és Alessandro Valia, a vezető. Tesztlovas és fejlesztő a Ducatinál. Nem meglepő, hogy miután egymás modelljeit exkluzív pörgetésre vitték a neuburgi Audi Sport GmbH-ban, mindketten egyetértenek a járművek teljesítményében és kezelhetőségében. Az Audi erre az alkalomra kifejezetten a Test Chief Valia rendelkezésére bocsátotta az optimalizált e-tron GT quattro3 prototípusát.
Alessandro Valia: Kétségtelen, hogy mindkét modell jelentős teljesítményű, és mindkettő teljesíti az előfeltételeket, hogy biztonságosan továbbítsa ezt az erőt az utakon. A Ducati különféle menetmódokat épített be modelljeibe, így a versenyzők egyénileg állíthatják be a menettulajdonságokat a versenypályán és az úton egyaránt. Ez számos lehetőséget kínál a versenyzőknek, hogy a motorkerékpár teljesítményét vezetési képességeikhez igazítsák.
Jaan Mattes Reiling: Ugyanez vonatkozik az Audi e-tron GT prototípusára is. Az erőleadás szabályozhatóvá tételével könnyű vezetni és élvezni ezeket az autókat. Sportos jellegük ellenére a Panigale és a prototípus is mindennapi használatra készült.
Valia: Milyen érzés volt a Panigale-n lovagolni?
Reiling: Magam is nagy Ducati-rajongó vagyok, és szeretek a Ducati 996-osommal közlekedni. A Panigale teljesen más élmény volt. Lenyűgöző, hogy milyen könnyű kezelni ezt a nagy teljesítményű kerékpárt, és milyen gyorsan érzi magát kényelmesen az ember az elektronikus beállításnak köszönhetően. Milyen érzés volt az e-tron GT prototípus vezetőülésében?
Valia: Nagyszerű élmény volt. A gyönyörű dizájn mellett lenyűgözött az autó dinamikája és mozgékonysága – és természetesen ennek a teljesen elektromos sportautónak a teljesítményjellemzői. Gyorsulása, kanyarokban való kezelhetősége egyszerűen fantasztikus, még nekem is, aki hozzászoktam a gyors gyorsuláshoz. Emellett lehetőségem volt bepillantani a prototípus belsejébe. Első pillantásra észreveheti a részletekre való odafigyelést. Tehát sok a hasonlóság, de természetesen vannak különbségek is.
Reiling: Mind a Panigale, mind az e-tron GT prototípus különféle lehetőségeket kínál a vezetési jellemzők testreszabására a versenyzők és a versenyzők igényei szerint – amit biztosan észrevett vezetés közben és a belső kezelőszervek ellenőrzésekor. A továbbfejlesztett felfüggesztési rendszer új beállítási lehetőségeket kínál a vezető számára.
Valia: Szerintem mindkét modell hasonlóan magas szinten van. Ez különösen igaz az alkalmazott technológiákra és az ebből eredő teljesítményre, például gyorsításkor. Mindkét márka nagy figyelmet fordít a legapróbb részletekre is. A Panigale V4 R2 versenymotorunk alapja a Superbike világbajnokságon. Mindkét modell lehetővé teszi a kezelőszerveknél az ideális egyéni beállítás megtalálását. A lényeges különbség az, hogy a motorkerékpár esetében a vezetőnek sokkal nagyobb befolyása van a menetdinamikára. Mindazonáltal mindkét modell megfelel a rendkívül élvezetes vezetési vagy vezetési élmény feltételeinek.
Reiling: Ebben egyetértek Önnel. Ha azonban az e-tron GT prototípusról van szó, a nagy teljesítmény nem csupán a meghajtási rendszert és a kezelhetőséget foglalja magában. A teljes járműre kiterjed, beleértve a dizájnt, a minőséget és a kényelmet rövid és hosszú utakon egyaránt, mindenkit magával ragadva a volán mögött. Ezenkívül az asszisztens rendszerek segítik a motorkerékpárokat és az autókat abban, hogy biztonságosabban kommunikáljanak a mindennapi forgalomban.
Valia: A nagy teljesítmény tekintetében is egy új koncepcióra törekszünk. A motorteljesítményre, súlyra és érzelmekre helyezett hangsúly mellett a Ducati számos segédrendszert is integrál. Célunk, hogy a motorosokat képessé tegyük optimális vezetési képességeik elérésére olyan technológiákkal, mint a Cornering ABS, a Ducati Traction Control és a Ducati Wheelie Control. Még ha hibázik is lovaglás közben, ezek a rendszerek megvédenek Önt. Minden modellünknél a biztonság a legfontosabb. A Multistrada4 például számos opcionális vezetőtámogató rendszert kínál, amelyek a motorozást a biztonság új szintjére emelik. Ilyen például az Adaptive Cruise Control és a Blind Spot Assist. A MotoGP-ről a sorozatgyártású modelljeinkre átvitt aerodinamika szintén hozzájárul a motor stabilitásához, különösen nagyobb sebességeknél. Szerintem ez a csomag az adrenalin és a biztonság kiegyensúlyozott keveréke.
Reiling: Személy szerint számomra a motorozás még izgalmasabb, mert az úthoz és a környezethez való kapcsolat közvetlenebb az autóvezetéshez képest. Ha további asszisztens rendszerek növelik a motoros biztonságát anélkül, hogy csökkentenék az érzelmi élményt, ez határozottan a helyes megközelítés.
Valia: Annak ellenére, hogy négy évesen ültem először motorkerékpárra, ugyanúgy szeretek autót vezetni. Autóban sokkal később tudok fékezni, amikor egy kanyarhoz közeledek. Számomra a legizgalmasabb a túlkormányzás, amit egy ideje kipróbáltam az Audi RS 35-ben. Bár ez motorral is lehetséges, közelebb kell nyomni a határt, mint autóval. Az ellenőrzött túlkormányzás érdekében a Panigale V4 R2 rendelkezik a Ducati Slide Control (DSC) funkcióval a Spin on Demand funkcióval, egy dinamikus kipörgésgátlóval, amely lehetővé teszi az Audi Drift módjához hasonló szervokormányt. Ez a példa azt szemlélteti, hogyan igyekszünk a vezetést és a lovaglást egyaránt élvezetessé tenni. Hogyan állsz hozzá a további fejlődéshez?
Reiling: Abszolút. Egyrészt meg kell felelnünk a változó ország-specifikus követelményeknek. Folyamatosan figyelemmel kísérjük a piacokat is. De még ennél is fontosabb az a visszajelzés, amelyet vásárlóinktól, a sajtótól és természetesen a márkakereskedésektől kapunk. Ez alapján döntjük el, hol kell finomítani termékeinket, hogy még jobbak legyenek, vagy új modellt fejleszthessünk. Az e-tron GT család prototípusa és a Panigale V4 R2 a legjobb példa erre.
Valia: Folyamatos párbeszédet folytatunk érdekelt feleinkkel és ügyfeleinkkel is. Felméréseket és tanulmányokat rendelünk meg, hogy mélyreható visszajelzéseket kapjunk. A motorkerékpárok fejlesztése során szakújságírókat is meghívunk tesztelésre. Úgy gondolom, hogy a fejlesztő munkánkban alapvetően nem különbözünk egymástól.
Reiling: Igen, összehasonlítható. Az e-mobilitás területén azonban egyedülálló kihívásokkal nézünk szembe. Le kell küzdenünk a még mindig fennálló aggodalmakat a belső égésű motorokkal szembeni technológiai hátrányokkal kapcsolatban. Ez magában foglalja az olyan problémákat, mint a hatótávolság és a töltés miatti szorongás, különösen útközben. Elektromos modelljeink jobb töltési teljesítményével és különleges ajánlatainkkal, mint például az Audi töltőagyak, jó úton haladunk az előítéletek leküzdése felé.
Valia: Mi a Ducatinál új kezdeményezéseket is felkarolunk. Jó példa erre terepmodelljeink és a motocrossba való belépésünk. A motorkerékpár-tervezés aerodinamikája terén is úttörők vagyunk. Természetesen nálunk is az elektromos mobilitás áll a középpontban. A Ducati az egyetlen gyártó a MotoE világbajnokság elektromos versenysorozatában. Az Ön elektromos motorsport terén szerzett szakértelmének hasznát vettük. Szerintem a Ducati és az Audi úttörők a szabályozható teljesítmény, az exkluzivitás és a minőség terén. Nagyon élveztem az Audi e-tron GT prototípussal kapcsolatos élményt. Lenyűgöző, mire képes ez az elektromos jármű. És remélem, emlékezni fog a Ducati Panigale V4 R2-re is.
Reiling: Biztosíthatlak róla!Hétvégén pedig mindig szívesen cserélem le az autót a Ducati 996-ra.