Kia EV3

Megnyugtató hatótáv és fejlett aerodinamika

A Kia mérnökei hisznek a technológia fejlesztésében, hogy egy jobb, fenntarthatóbb világot hozzanak létre. De azt is tudják, hogy egyesek – különösen azok, akik még nem ismerik az elektromos mobilitást – még mindig aggódnak a hatótávolság miatt. Éppen ezért a fejlesztőcsapat mindent megtett annak érdekében, hogy az EV3 az egyik leglenyűgözőbb hatékonyságú és legbizalom-inspirálóbb elektromos jármű legyen.

Számos tényező befolyásolhatja a jármű teljesen elektromos hatótávolságát, de az, ami a vásárlók fejében a legkiemelkedőbb, továbbra is az akkumulátor. Ennek eredményeként a Kia mérnökei kategóriája legnagyobb akkumulátorával szerelték fel az EV3-at. A 81,4 kWh-s, negyedik generációs egység hozzávetőlegesen 22 százalékkal nagyobb energiasűrűséggel büszkélkedhet a Niro EV-hez képest, amely ugyanazt a 400 V-os architektúrát használja, és 600 km-es (WLTP szabvány) kategóriájában a legjobb, teljesen elektromos hatótávolságot biztosít.

Végtelen órákat töltöttek a szélcsatornában az EV3 aerodinamikai teljesítményének csiszolására, beleértve az olyan finomságokat, mint a SUV optimalizált kerékformái és a továbbfejlesztett hátsó kombinált lámpák. Új oldalsó küszöbborítások, valamint az alvázat eltakaró nyolc rész, amelyek hozzájárulnak a tisztább padló alatti légáramláshoz és a légellenállás csökkentéséhez.

Az optimalizált fényszóró- és első lökhárító fedőprofilokkal, a keréktávolság-csökkentőkkel, az optimalizált kerékív-kialakítással, a sekélyebb tetőspoiler-szöggel, a hátsó lökhárító-burkolat aerodinamikai csíkjaival és a továbbfejlesztett első kerékterelőkkel kombinálva az EV3 simán siklik a levegőben légellenállási együtthatóval. mindössze 0,26 Cd.

Az EV3 karosszériája a hátsó kerékjáratokon is keskenyebb, mint az első kerékjárati íveken, így csónak farok alakja és nagyobb elektromos hatótávolság alakul ki – amit a vezetők biztosan értékelni fognak, különösen hosszú utakon.

Fedélzeti hatékonysági edző

Míg az EV3 tele van olyan technológiával, amely minden akkumulátortöltésből maximális hatótávolságot tesz lehetővé, a tulajdonosok vezetési módja is nagy változást hozhat. Éppen ezért a Kia megkönnyítette ennek elérését „Driving Range Guide” technológiájával.

A műszercsoportban található Driving Range Guide egy pillantással könnyen érthető. Megjeleníti a vezetési stílustól függően elérhető maximális és minimális hatótávolságot, valamint a korábbi vezetési hatékonyságon alapuló becsült hatótávot.

Ha az EV3-at hatékonyan vezetik, az információs klaszteren lévő zöld mérőműszer megtelik a maximum jelzés felé. Ha az autó hatékonysági potenciálját nem maximalizálják, akkor ez a mutató narancssárgára vált, és csökkentett potenciális hatótávolságot jelez. Ez a valós idejű kijelző arra ösztönzi a vezetőket, hogy még hatékonyabb vezetési élményben részesüljenek.

Hatékony vezetés minden körülmények között

Az EV3 fejlesztése során a Kia tervezői és mérnökei soha nem tévesztették szem elől küldetésüket, hogy a kompakt, teljesen elektromos SUV-t még több ember számára hozzáférhetőbbé tegyék. Ez azt jelentette, hogy minden lehetséges felhasználási esetet átgondoltak, és tesztelték az EV3 ultrafejlett technológiáját a bolygó elképzelhető legzordabb helyszínein, például az Arjeplogban az Északi-sarkkörön Svédországban.

Az EV3 az első jármű a világon, amely egyidejű hőelnyelő rendszert alkalmaz, amely lehetővé teszi, hogy ne csak a járműből származó hulladékhőt, hanem a külső levegőt is újrahasznosítsa a hatékonyság optimalizálása érdekében. Az EV fejlett hőszivattyús technológiája jelentősen javítja az akkumulátor teljesítményének védelmét és a gyors töltést hideg időben.

Az egyedülálló, nagy hőhatékonyságú köpenyfűtés és az alacsony hőmérsékletű töltőszoftver bevezetésének köszönhetően az EV3-tulajdonosok sokkal kevesebb időt töltenek azzal, hogy járművük feltöltődjön.

Az EV3 akkumulátora folyadékhűtő rendszerrel is fel van szerelve, amelyet a töltés során az akkumulátor hőkezelésének optimalizálására és a töltési sebesség növelésére használnak. Az EV3 gyorstöltési ideje akár 12 perccel gyorsabb, mint a Niro EV, így 31 perc alatt 10-80 százalékos töltést tesz lehetővé (Hosszú hatótávolságú modell, 350 kW alatti gyorstöltési állapotban).

A világ első rendkívül hatékony és szuperkompakt THIN HVAC (fűtés, szellőztetés és légkondicionálás) rendszerének köszönhetően az EV3 minden körülmények között egyenletes kabinviszonyokat biztosít, maximális kényelmet biztosítva. Az okosan csomagolt rendszer az első ülésen ülő utasok lábterében további 6 cm helyet biztosít a hagyományos HVAC rendszerhez képest, köszönhetően az egység magasságának 33 százalékos csökkentésének.

Hozzáférhető fejlett technológia

Az EV3 tágas belseje élettér-szerű környezetet biztosít az utasok számára, ahol utazás közben vagy álló járműben pihenhetnek. A legmodernebb kapcsolódási funkciók lehetővé teszik számukra, hogy minden eddiginél magával ragadóbb módon lépjenek kapcsolatba a digitális világgal.

A Kia az első gyártó, amely bevezeti a V2L (Vehicle-to-Load) töltést a kompakt elektromos terepjárók szegmensébe. Ez a funkció lehetővé teszi az autó számára, hogy külső eszközöket tápláljon, és lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy maximalizálják az EV3 hozzáférhetőségét.

Még akkor is, ha az elektromos infrastruktúrától „off-grid”, a tulajdonosok használhatják az EV3-at olyan készülékek töltésére és áramellátására, mint például laptop, kávéfőző, kis hűtőszekrény vagy akár filmvetítő. Ez egy újabb példa arra, hogy a Kia mérnökei által az EV3-hoz kifejlesztett innovatív technológia hogyan javíthatja az ügyfelek élményét minden utazás során.

A Kia egy összkerék-meghajtású (AWD) változat, valamint egy GT modell bevezetését tervezi, a jelenlegi kétkerék-hajtású (2WD) modelleken túlmenően bővítve a vásárlók választékát.

Exkluzív Kia podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!