Kicsit bővebben a vadonatúj Hyundai Bayonról

Kategóriaelső kapcsolódási és technológiai megoldások

Ahogy a Hyundai többi típusa, a BAYON is a kategóriában ritkán látható, fejlett kapcsolódási technológiákat kínál. Digitális műszeregysége és felső kategóriás infotainment szolgáltatásai a méretosztály élvonalába sorolják.

A felhasználók választhatnak a 10,25 colos AVN kijelző és a 8 colos audio kijelző között. Az utóbbi vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto funkcionalitást kínál.

Az első üléssoron kettő, hátul pedig egy harmadik USB aljzat szolgál az utasok hordozható elektronikus készülékeinek töltésére. Az egyik első csatlakozó egyben adatátvitelre is alkalmas, azon keresztül a fedélzeti infotainment rendszerhez csatlakoztatható a telefon. Az infotainment csomagot prémium Bose audiorendszer teszi teljessé, felső kategóriás zenei élményt kínálva az utasoknak.

Rendelhető csatlakozási rendszerek:

  • 10,25 colos audio, videó, navigáció (AVN)
  • 8 colos audio kijelző
  • 10.25 colos digitális műszeregység
  • Apple CarPlay és Android Auto (8 colos audio kijelző esetén vezeték nélküli csatlakozással)
  • Bose prémium audiorendszer
  • Vezeték nélküli töltőaljzat
  • Három USB csatlakozó

Hyundai Bluelink Connected Car szolgáltatások

A BAYON a Hyundai Bluelink legfrissebb verzióját alkalmazza, így a felhasználók a legmodernebb online kapcsolódási funkciók előnyeit élvezhetik. Olyan új szolgáltatásokról van szó, mint az online útvonaltervezés vagy az új felhasználói profil funkció. Az új generációs Bluelink rendszer újdonsága a naptár integráció. Ennek segítségével a vezető a fedélzeti infotainment rendszerre tükrözheti Google vagy Apple naptárát. Amennyiben egy naptárbejegyzéshez cím is tartozik, az közvetlenül átemelhető a jármű fedélzeti navigációs rendszerébe.

Ezen túlmenően az ügyfelek a Bluelink alkalmazáson keresztül megállapíthatják járművük tartózkodási helyét, illetve reteszelhetik vagy oldhatják annak központi zárját, továbbá ellenőrizhetik a karbantartási információkat vagy az üzemanyagszintet.

Bluelink és LIVE Szolgáltatások funkciók:

  • Online útvonaltervezés: a mindennapi közlekedésben még pontosabb útvonaltervezést lehetővé tevő, felhő alapú navigációs rendszer
  • Valós idejű parkolási információk: a közelben lévő parkolóhelyek helyén kívül immár a felszíni parkolási díjakat is tartalmazza
  • Naptár integráció: a vezető a fedélzeti infotainment rendszerre tükrözheti Google vagy Apple naptárát, és közvetlenül elnavigálhat a bejegyzésekben szereplő címekre
  • Távoli szolgáltatások: a vezető a Bluelink alkalmazás segítségével a távolból működtetheti a központi zárat, és lekérdezheti a jármű állapotát
  • Online hangfelismerés: nagyteljesítményű online (felhő alapú) hangfelismerés, amely az olyan járműfunkciók vezérlésére is alkalmas, mint a fűtés vagy hűtés
  • Jármű keresése: a vezető könnyen megtalálhatja autóját, ha nem emlékszik, merre parkolt
  • Célállomás (POI) autóba küldése: a helyi hasznos helyek (POI) keresése, majd a fedélzeti navigációs rendszerbe küldése
  • Biztonság: riasztó bekapcsolására figyelmeztető jelzés
  • Karbantartás: diagnosztika és jármű állapot jelentés (p. abroncsnyomás és légzsákok), menetadatok

Helykínálat és praktikum

A Hyundai BAYON a szabadidőjárművek kényelmét és tárolókapacitását a városi kisautók mozgékonyságával és takarékosságával társítja. Kompakt külső méretei és családbarát belső kialakítása révén az ügyfelek mindenből a legjobbat kapják: a visszafogott méretek és kiváló körkörös beláthatóság megkönnyíti a beszállást és a manőverezést, ugyanakkor a magas üléspozíció révén a modell ugyanazt a biztonságérzetet nyújtja, mint a Hyundai nagyobb szabadidőjárművei.

411 literes csomagtartójával a BAYON kompakt méreteire rácáfolva különösen sok tárolóhelyet kínál. Mindezeknek köszönhetően a BAYON kiemelkedően tágas és praktikus. Tovább javítja a modell használati értékét az intelligens csomagtértakaró, amely a hátsó ülés háttámlája mentén elhúzva fedi el a csomagtartó tartalmát.

A BAYON 4180 mm hosszú, 1775 mm széles és 1490 mm (17 colos keréktárcsák esetén 1500 mm) magas, így tökéletes egyensúlyt teremt a kompakt méretek és a praktikus használhatóság között. A tengelytáv 2580 mm. Még kényelmesebbé teszi az utazást a kiváló lábtér: elöl 1072, hátul 882 mm áll az utasok rendelkezésére.

Ahogy egy szabadidőjárműtől elvárható, a BAYON a B-szegmens átlagát messze meghaladó, 183 mm-es szabad hasmagasságot kínál (17 colos kerekekkel).

Kategóriaelső biztonsági csomag

A BAYON a Hyundai többi szabadidőjárművéhez hasonlóan biztonságos és robusztus konstrukció, és ennek megfelelően a legmagasabb szintű utasvédelmet nyújtja. A BAYON emellett a Hyundai SmartSense biztonsági funkciók széles körét kínálja. Ezek jelentős része az alapfelszerelés részét képezi.

A BAYONT félautonóm mobilitási funkciói is versenytársai fölé emelik. A sávkövető segédlet (LFA) funkció a forgalmi sáv középvonalában tartja a járművet. A ráfutásos balesetet megelőző rendszer (FCA) először figyelmezteti a vezetőt, majd szükség esetén automatikus fékezéssel segít megelőzni az ütközést. A rendszer képes az autók, gyalogosok és kerékpárosok észlelésére, valamint rendelkezik kereszteződésben történő kanyarodás funkcióval, amely automatikusan fékez, ha balra kanyarodás közben szemből közeledő járművet észlel. A navigáció alapú adaptív sebességtartó automatika (NSCC) a fedélzeti navigációs berendezés adatait felhasználva autópályán vagy gyorsforgalmi úton önállóan módosítja a jármű sebességét.

A BAYON ezek mellett számos olyan funkcióval is bír, amely figyelemvesztés esetén siet a vezető segítségére. A vezető éberségének csökkenésére figyelmeztető rendszer (DAW) a vezetési stílus változásából érzékeli, ha a vezető fáradt vagy figyelmetlen. A rendszer az elöl haladó jármű elindulására figyelmeztető jelzéssel (LVDA) összehangolva működik. Az LVDA figyelmezteti a vezetőt, amennyiben az késlekedve reagál, miután az előtte álló jármű elindult. Ezeken túlmenően a hátsó ülés foglaltság riasztás (ROA) funkció kiszállás előtt emlékezteti a vezetőt, ha az érzékelők mozgást észlelnek a hátsó ülésen. Ezzel a BAYON a hátul utazó gyermekek vagy kisállatok biztonságára is fokozottan vigyáz, ami még tökéletesebb választássá teszi családok számára.

Lassú haladáskor vagy parkoláskor ugyancsak fejlett funkciók gondoskodnak a biztonságról. A tolatási manőver során bekövetkezendő ütközést megelőző rendszer (PCA-R) riaszt, vagy szükség esetén automatikusan fékez, ha lassú hátramenetben akadályt észlel a jármű mögött. Az aktív mögöttes keresztirányú forgalomfelügyelet (RCCA) funkció hasonló védelmet biztosít, amikor parkolóhelyről tolatunk ki, és egy másik jármű elhalad mögöttünk. A parkolást támogató rendszer (PA) pedig olyan félautonóm parkolási funkció, amely érzékelők és egy vezérlő szoftver segítségével segít beállni a szűk helyekre.

Baleset esetén az eCall rendszer automatikusan riasztja a mentőszolgálatot, ha kinyíltak a légzsákok. Az eCall funkció gombnyomással is aktiválható.

További SmartSense funkciók:

  • Sávelhagyást gátló rendszer (LKA)
  • Sávkövető rendszer (LFA)
  • Navigáció alapú adaptív sebességtartó automatika (NSCC)
  • Intelligens sebességkorlátozó táblafelismerő rendszer (ISLA)
  • Automatikus távolságifény-vezérlés (HBA)
  • Ráfutásos balesetet megelőző rendszer (FCA) gyalogos és kerékpáros észlelésével, valamint kereszteződésben való kanyarodást támogató funkcióval
  • Vezető éberségének csökkenésére figyelmeztető rendszer (DAW)
  • Elöl haladó jármű elindulására figyelmeztető jelzés (LVDA)
  • Hátsó ülés foglaltság riasztás (ROA)
  • Holttéri ütközésre figyelmeztető rendszer (BCW)
  • Aktív holttérfigyelő rendszer (BCA)
  • Tolatási manőver során bekövetkezendő ütközést megelőző rendszer (PCA-R)
  • Hátsó keresztirányú ütközésre figyelmeztető rendszer (RCCW)
  • Aktív mögöttes keresztirányú forgalomfelügyelet (RCCA)
  • Parkolástámogató rendszer

Hajtásláncok

A BAYON kiemelkedően takarékos üzemének és igen versenyképes CO2-kibocsátásának záloga a modernizált Kappa motorcsalád. A méretcsökkentett T-GDi közvetlen befecskendezéses turbómotor optimális hatásfokot nyújt, a Hyundai különleges 48 voltos mild hibrid technológiájával (48V) és intelligens manuális sebességváltójával (iMT) kombinálva pedig még takarékosabban közlekedhetünk.

Az iMT sebességváltó a gázpedál felengedésekor oldja a motor és az erőátvitel közötti kapcsolatot. Ilyenkor a jármű szabadonfutó üzemben halad, amivel csökkenthető a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás. Ezt két különböző szinten valósítja meg az iMT: az egyik esetben a motor alapjáraton üzemel, a másikban viszont teljesen leáll. Amint a vezető megérinti a fék- vagy gázpedált, a motor késlekedés nélkül újraindul, és a leállításkor aktív sebességfokozatban működik tovább. Ez kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást eredményez, változatlan teljesítmény mellett.

A BAYON a Hyundai különleges, fokozatmentesen változó szelepösszenyitás (CVVD) technológiáját alkalmazza, amely a pillanatnyi menetviszonyok függvényében szabályozza a szelepek nyitásának és zárásának időtartamát. A megoldás növeli a motor teljesítményét, valamint csökkenti annak üzemanyag-fogyasztását és károsanyag-kibocsátását, így a környezetet is kíméli.

A kínálat csúcsán az 1.0 T-GDi motor foglal helyet, 48 voltos mild hibrid technológiával, 100 vagy 120 lóerős teljesítménnyel. Ehhez az erőforráshoz hatfokozatú intelligens manuális (6iMT) vagy hétfokozatú duplakuplungos (7DCT) sebességváltó tartozik.

Az 1.0 T-GDi motor 100 lóerős kivitele 48V mild hibrid technológia nélkül is elérhető, hatfokozatú kézi (6MT) vagy 7DCT sebességváltóval társítva.

Az 1.0 T-GDi benzinmotor háromféle választható üzemmódot – Öko, Normál és Sport – kínál, amelyek a menetkörülményektől függően eltérő gáz- és kormányreakciókat biztosítanak. Az üzemmód-választás mild hibrid rendszerrel és anélkül egyaránt elérhető.

A motorkínálatot az ötfokozatú kézi sebességváltóval szerelt 84 lóerős, 1,2 literes MPi benzinmotor teszi teljessé.

A BAYON a Hyundai szabadidőjárművek közül elsőként kínált fordulatszám-igazítás funkciót. Ez a Hyundai nagyteljesítményű modelleiről ismerős megoldás összehangolja a motor és a kimenő tengely fordulatszámát, ami finomabb, sportosabb sebességváltást tesz lehetővé. A fordulatszám-igazítás a 7DCT sebességváltóval szerelt 1.0 T-GDi motorhoz minden üzemmódban, míg a 48V mild hibrid technológiával és 6iMT sebességváltóval társított 1.0 T-GDi motorhoz Sport üzemmódban elérhető.