Azt mondják, kifinomult formájával és csúcstechnológiájával a Kia EV9 újradefiniálja az SUV-élményt

  • A Kia az úttörő, tisztán elektromos hajtású EV9-cel újradefiniálja az SUV-élményt, több teret és komfortot kínálva valamennyi utasnak
  • Fenntartható és természetes alapú anyagaival az EV9 tovább viszi a Kiát a karbonmentesség felé vezető úton
  • Az EV9 GT-Line kivitele bizonyos körülmények között hármas szintű önvezetésre is képes, a Highway Driving Pilot (HDP) révén
  • A megcélzott – WLTP szabvány szerinti – hatótávolság egyetlen töltéssel több mint 541 km, miközben mindössze 15 perces 800 V-os ultragyors töltéssel akár 239 km-nyi hatótáv is vételezhető
  • A Kia Connect Store-on keresztül az EV9 rendszerei Over-the-Air (OTA) rendszerben frissíthetők, lényegében bárhol és bármikor
  • Az autó felől az elektromos hálózat irányába való energiaáramlást is lehetővé tevő (Vehicle-to-Grid: V2G) 1 rendszerrel az akkumulátor energiatartalma értékesíthetővé válik
  • Az EV9 felgyorsítja a Kia fenntartható mobilitásszolgáltatóvá való átalakulásának folyamatát

Noha megpróbáltunk korrekt podcastokat készíteni a Kia márkával kapcsolatban, jelenleg esélytelen, hogy at EV9-ről beszéljünk a Begurulva, illetve a PodCars podcast csatornáinkon!

A Kia Corporation ma (SIC – Ma lesz a holnap tegnapja! 😀 ) bemutatta első, három üléssoros, tisztán elektromos hajtású SUV modelljét, az EV9-et. Az újdonság friss gondolkodásmódot, új formákat és megújult technológiát hoz a szegmensbe, jelentősen felgyorsítva a márka fenntartható mobilitásszolgáltatóvá való átalakulását.

A Kia alapjaiban új és forradalmi műszakiságú globális elektromos padlólemezén (az E-GMP-n) érkező újdonság egyszerre kínál dinamikus menettulajdonságokat és hosszú, akár több mint 541 km-es (WLTP ciklus szerinti) hatótávolságot 2. 800 V-os ultragyors töltéssel az EV9 akkucsomagja akár mindössze 15 perc alatt 239 km-nyi hatótávolság felvételére képes3.

Több jelentős technológiai újdonság, köztük a Highway Driving Pilot (HDP) 4 nevű rendszer is elérhető a modell GT-Line kiviteléhez, így (célpiactól függően) akár a feltételes 3-as szintű önvezetés is elérhető. Szintén itt jelenik meg elsőként a Kia Connect Store, amelyen keresztül a felhasználók új digitális képességeket és szolgáltatásokat vásárolhatnak autójukhoz. Ennek révén nem csak szabadon válogathatnak az egyes jellemzők között, de rugalmasan és folyamatosan, – OTA rendszerben – frissíthetik is EV9-esük képességeit.


Ho Sung Song, a Kia elnöke elmondta: “Az EV9 átírja a tradicionális SUV-gondolkodást, miközben a Kia formatervezési és mérnöki tudásának csúcsát képviseli. Arra született, hogy a család valamennyi tagjának igényeit kielégítse, miközben jelentősen felgyorsítja a Kia fenntartható mobilitásszolgáltatóvá való átalakulását, nem csak fejlett elektromos szerkezete révén, de fenntartható, újrahasznosított anyagaival is.”


Az EV9 a koreai piacon már 2023 második negyedévétől előrendelhető lesz, a forgalmazás pedig a világ bizonyos régióiban már az év második felében elindul.


A Kia ma (SIC – Ma lesz a holnap tegnapja! 😀 ) bemutatta az EV9 első videóanyagát is, benne a legfontosabb részletekkel és információkkal. Ez a kisfilm a modell globális oldalán, a https://worldwide.kia.com/int/ev9 címen tekinthető meg.


Formák: újraalkotott SUV élmény
A Kia ‘Egyesült ellentétek’ formafilozófiája alapján az EV9 újraformálja az elektromos SUV fogalmát a természetes, és a modern elemek kiegyensúlyozott alkalmazásával. A formafilozófia ‘természetesen merész’ formapillére – a természet és az anyagi világ elemeinek kombinálásával – különösen fontos szerepet kapott az újdonság megjelenésének megalkotásakor.


A Kia EV9 megjelenése egyszerre derűsen kortárs és nyugodt, tökéletesen illik egy új, fenntartható korszak kifinomult elektromos modelljéhez. A tengelytáv 3,100 mm, a keréktárcsák pedig 19, 20, vagy 21 colosak. A teljes hossz 5,010 mm, a szélesség 1,980 mm a magasság pedig 1,7555, így a megjelenés határozott, mai, ugyanakkor jellegzetes és egyedi.


Az EV9 orrkialakítását egyszerű, tiszta vonalvezetés és letisztult felületek jellemzik, egyszerre sugározva megbízhatóságot és nyugalmat. A hangsúlyos ‘digitális megvilágítású hűtőmaszk’6 és a feltűnő függőleges fényszórók által meghatározott ‘digitális tigrisarc’ futurisztikussá 4 A HDP elérhetősége függ a felszereltségi szinttől és a piactól is. A HDP jellemzői a helyi szabályozások függvényében a célpiacoktól függően változhatnak. A Kia a piaci bevezetéskor hozza nyilvánosságra a HDP rendszer részletes jellemzőit

formálja a megjelenést. A digitális tigrisarc fontos eleme a fényszórók melletti, karosszériába épített kockalámpa sor. Az EV9 LED-es ‘csillagtérkép’ nappali menetfényei új fényhatást rajzolnak kifinomult animált világítási módjukkal, amely már a Kia eljövendő elektromos modelljeinek digitális tigrisorrát vetíti előre.


A Kia az EV9 alapváltozatával egy időben a GT-Line modellt is bemutatta. Ennek lökhárítói, keréktárcsái és tetősínjei is mások, miközben a fekete különleges árnyalatai határozottan elkülönítik az alapmodelltől. A GT-Line ‘digitális megvilágítású hűtőmaszkja’ is eltérő, még több dinamizmussal és kifinomultsággal kiegészítve a karosszéria alapvonalait.


Az EV9 légellenállási tényezője rendkívül kedvező, mindössze 0.28, amit a részletek finom
áramlástani kialakításával és a Kia első, háromdimenziós külső padlóburkolatának
alkalmazásával, az áramvonalas keréktárcsákkal, valamint az első lökhárító légterelő
elemeivel értek el a fejlesztők. Ezek a finom részletmegoldások hatásosan működnek együtt
a menettulajdonságok kiaknázásában és ezáltal a vezetési élmény fokozásában.

Az Kia EV9 igény szerint hat- és hétüléses változatban is elérhető, többféle második üléssor-kialakítással. Így összesen négyféle 7 elrendezés alakítható ki a különböző használati módoknak megfelelően, például a töltés idejére, vagy kifejezetten pihenésre. Az első sor ülései kényelmesek, pihentető kialakításúak, a középső sor helyei – az akkumulátoros-
elektromos modellek piacán most először – négyféle kialakítást tesznek lehetővé:
hagyományos háromüléses pad, alapkialakítás, pihenő, és két elforgatható, független ülés. Így minden felhasználási módhoz megtalálható a megfelelő konfiguráció. A ‘pihenő’ második sori kialakítás lehetővé teszi az első és a második sor üléstámláinak egyidejű ledöntését például a töltés idején. Ugyanakkor az ‘elforgatható’ változatban a második sori helyek 180 fokban elfordíthatók, így kényelmesebb a beszélgetés a harmadik sorban utazókkal. A leghátsó sor utasainak is járnak USB portok és pohártartók is.

Még több a Kia EV9 formatervéről itt: https://www.kianewscenter.com.


Fenntarthatóság: új mérce a fenntartható és felelősségteljes mobilitásban
A Kia deklarált stratégiai célkitűzése, hogy a fenntartható mobilitás terén elért vezető szerep mellett 2045-re elérje a teljes széndioxid semlegességet is. Ez jelentősen túlmutat az akkumulátoros-elektromos hajtások általános és széles körű alkalmazásán, hiszen kiterjed az autóban használt anyagokra is. Az EV9 szintet lép ezen a téren, környezetbarát anyagai révén.


A Kia EV9 a márka első modellje, amely a Kia háromlépcsős fenntarthatósági stratégiája alapján született meg, kifejezetten azzal a céllal, hogy mellőzze a bőr használatát, bevezesse a tíz, majdan valamennyi új Kiára jellemző kötelező fenntarthatósági elemet, és fokozatosan növelje a természetes alapú anyagok (kukorica, cukornád, természetes olajok) használatát. A Kia célja, hogy az újrahasznosított műanyagok arányát gyártási folyamataiban 20 százalékkal növelje 2030-ig.


Az EV9 színpalettája a természet négy alapeleméből (fény, levegő, föld és víz) merít inspirációt, így teremtve kapcsolatot a természet szépsége és az új modell formavilága között.


Az utastér összesen hat színkombinációban elérhető, a modern világosszürkétől az elegáns, természetes tónusokon át a GT-Line sportos változatáig.


Elektromos hajtáslánc: az emissziómentes megoldások teljes tárháza
Az EV9 az akkumlátoros-elektromos hajtások széles választékával elérhető, valamennyi alapját a márka globális elektromos padlólemeze, az E-GMP szolgáltatja, és a Kia negyedik generációs akkumulátortechnológiáját használja. A 76.1 kWh kapacitású akku kizárólag a hátsókerék-hajtású (RWD) alapmodellhez elérhető8, a nagyobb, 99.8 kWh-s azonban a hosszabb hatótávú hátsókerék-hajtású kivitelekhez (RWD Long Range) és az összkerék-hajtású változatokhoz (AWD) társítható.

A hosszú hatótávú, hátsókerék-hajtású variáns (RWD Long Range) villanymotorjának teljesítménye 150 kW, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 350 Nm, így az EV9 mindössze 9.4 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h-ra (nem végleges adat). Az erősebb, 160 kW teljesítményű (350 Nm) motorral hajtott hátsókerék-hajtású modellváltozat állórajtos gyorsulási szintideje (0-100 km/h) 8.2 másodperc.


Az összkerék-hajtású (AWD) kiviteleket két elektromos motor mozgatja, egy elöl, egy pedig hátul hajt. Kombinált rendszerteljesítményük 283 kW, össznyomatéki csúcsuk pedig 600 Nm.


Ezzel a nagyteljesítményű hajtáslánccal az EV9 mindössze 6.0 másodperc alatt gyorsulhat 0-ról 100 km/h-ra, ez a teljesítmény azonban még tovább is fokozható a Kia Connect Store-ban elérhető Boost funkció megrendelésével. Ennek használatával a forgatónyomaték maximuma eléri a 700 Nm-t, a gyorsulás szintideje pedig 5.3 másodpercre rövidül.


A Kia átfogó hajtásláncfejlesztési megközelítése garantálja, hogy az EV9 esetében a nagy teljesítményhez és a dinamikus menettulajdonságokhoz hosszú hatótávolság is társul. Így a tulajdonosok a lehető legtöbb időt tölthetik autójuk használatával, és a lehető legkevesebbet

töltéssel. Az EV9 hosszú családi utazásokra is alkalmas. A hosszú hatótávú, hátsókerék-hajtású változat (RWD Long Range) 19 colos keréktárcsákkal, a WLTP ciklus szerint akár 541

km megtételére is képes egyetlen feltöltéssel, miközben akkumulátorába nagyteljesítményű, 800 V-os ultragyors töltéssel akár 239 kilométernyi hatótáv táplálható, mindössze 15 percalatt9.

#

Szerkesztői megjegyzés: a specifikációk és az egyes felszerelések elérhetősége a piacoktól és régióktól függően változhat.

1 Csak bizonyos piacokon elérhető
2 A Kia EV9 RWD Long Range modell adata, 19 colos keréktárcsákkal
3 A Kia előzetes adatai alapján
5 1,780 mm az EV9 GT-Line esetében
6 Csak bizonyos piacokon elérhető
7 A rendelhető extrafelszerelések célpiactól függően változhatnak
8 A hátsókerék-hajtású alapmodell (Standard RWD) csak bizonyos piacokon elérhető
9 A Kia előzetes adatai alapján
10 A HDP elérhetősége a felszereltségtől és a célpiactól is függ. A rendszer jellemzői és képességei a helyi rendelkezéseknek megfelelően változhatnak. Részletes információk a piaci bevezetés idején lesznek elérhetők
11 Az Egyesült Államok piacán az Advanced Highway Driving Assist (AHDA) nevű rendszer emelt 2-es szintű (Level 2+) önvezetést kínál
12 Az adatok kizárólag az európai piacokra vonatkoznak, ahol az elektromos hálózat névleges feszültsége 230 V. A maximális teljesítmény piacfüggő.
13 Csak bizonyos piacokon elérhető
14 A légzsákok száma a célpiactól függően változhat