Kifinomult kabin, kiemelkedő anyagminőség sz új HR-V sajátja
- Kellemes, szofisztikált hangulat és kiváló minőségű, puha tapintású anyagok
- A Honda Connect szórakoztatóelektronikai és információs rendszer tudása nagy, használata egyszerű
- Megannyi funkciója a hétcolos, érintőképernyős kijelző révén érhető el
- A hatalmas, billenthető és elhúzható, üveg panorámatető egyedülálló a kategóriában
Le a kalappal a HR-V tervezői előtt, hiszen olyan összeegyeztethetetlennek tűnő tulajdonságokat sűrítettek egy konstrukcióba, mint a nagy befogadóképesség, a biztonságot sugárzó masszívság és a – kupékra jellemző – körülölelő vezetői környezet.
A nagy, légies utasteret elsőrangú anyagok, puha tapintású felületek, visszafogott, elegáns krómbetétek és stíluselemnek is beillő, precíz varrások emelik prémium szintre. Precízen és lelkiismeretesen kidolgozott a műszerfal is, igényes részletei és pianófekete paneljei széppé és előkelővé teszik.
A 2019-es HR-V első ülései még kényelmesebb ülőlapot, valamint háttámlát kaptak, és oldaltartásuk is javult. Az alapfelszereltség részeként kínált textilkárpitozás a lehető legmagasabb minőségi színvonalat képviseli, akárcsak a gazdagabban felszerelt modellváltozatok dupla öltéssorokkal összeállított, textil-bőr kárpitjai.
A HR-V Sport beltere éppúgy egyedi, mint megjelenése. Ülései kéttónusú, fekete textilből és piros bőrből összeállított kárpitozást kaptak, a középkonzolt és a műszerfal alsó részét pedig fényes, fekete díszcsíkok dobják fel. A fekete tetőkárpit még dinamikusabb érzetet kelt az utazókban.
A vezetővel szemben három lebegő hatású, megvilágított kerettel körülölelt műszer kapott helyet. Ha a Honda által fejlesztett ECO Assist aktív, a sebességmérő háttérvilágítása, a vezetési stílus függvényében zöld és fehér között változik, ezzel jelezve az üzemanyag-hatékonyság szintjét.
Az első utas előtt három új, „széles áramlású”, állítható szellőzőrostélyt helyeztek el a mérnökök, minden utasnak kellemes szellőzést biztosítva az út során. Az áramlást azt figyelembe véve optimalizálták, hogy az ablakhoz legközelebb eső nyíláson át érkezzen a legtöbb oxigén, ugyanakkor keveset fújjon a középkonzolon kialakított csatorna, s közepes mennyiséget a középkonzolhoz legközelebbi légbeömlő.
Hogy a beltér még tágasabbnak érződjön, a HR-V gazdagon felszerelt változataihoz a kategóriában egyedülálló – nyitható, üveg – panorámatető is rendelhető. Billentése és elhúzása csak egy mozdulat, s nem kell bajlódni az árnyékolórolóval sem, ugyanis a 846 mm hosszú tető nyitásakor automatikusan felcsévélődik, majd – ha erősen süt a nap – egy karnyújtással visszahúzható. Az első rész 475 mm hosszú, hátrahúzásnál 27,5 mm-t emelkedik.
Hála a „Smart Touch Interior” névre keresztelt kezelőszerv-elrendezésnek, minden könnyen, kényelmesen vezérelhető, beleértve az elektronikus rögzítőféket, a légkondicionálót és az érintésre is működésbe belépő irányjelzőt.
Új, fejlett szórakoztatóelektronikai és információs rendszer
A vadonatúj HR-V vezetője a – 2015-ös CR-V-ben bemutatott – Honda Connect segítségével tarthat kapcsolatot a külvilággal, illetve szórakoztathatja utasait. A berendezés alapáron jár a középszinten és magasan felszerelt modellváltozatokhoz, s extraként rendelhető az alapmodellhez.
Kezelése könnyű és ösztönös, a vezető a középkonzolra helyezett érintőképernyő segítségével vezérelheti a rendszert. Maga a kijelző akár személyre is szabható, ugyanis két megjelenési séma (skin) közül választhat a pilóta. További könnyebbség, hogy az ikonok színe jelzi, melyik feladathoz kapcsolódnak, így a felhasználó gyorsan és egyszerűen lépkedhet a menürendszerben.
Gyárilag telepített szoftverei mellé további alkalmazások is letölthetők a Honda App Centre-ből, ezáltal a vezető igényeire szabható a berendezés. Az Aha hasznos, érdekes helyszínek (POI – Point of Interest) keresésére is alkalmas, gyorsan megtalálhatók tehát a közeli éttermek, hotelek stb.
Ráadásként a rendszer képes MirrorLink, WiFi, Bluetooth, HDMI és USB kapcsolatot kiépíteni okostelefonokkal, valamint és egyéb multimédia-eszközökkel.
A HR-V felszereltségét teljesen integrált, műholdas Garmin navigációs rendszer is gazdagíthatja, ez a legfelső szinten alapáron jár, a többi modellhez extraként rendelhető.
Az alapmodellek ötcolos kijelzővel társított, 160 wattos, AM/FM/CD-kompatibilis audiorendszerrel és persze kiváló hangzással várja utasait, míg a középső és felső szinteken 180 wattos, hathangszórós hifi kerül az autóba.
Még kifinomultabbá tett belsőtér
A HR-V nagy hatékonyságú hangszigetelése 2019-re tovább fejlődött, ugyanis még jobb szigetelőanyagokat alkalmaztak a mérnökök, többek között a tűzfalnál, a kerékdobokban, a csomagtartóban, valamint az első és hátsó ajtóknál. Emellett kiváló minőségű, nem szőtt alsó borítást és zajelnyelő szőnyegeket is bevetettek a szakemberek, ilyenekkel eddig csak magasan felszerelt, prémium modelleknél találkozhattak a vásárlók. Ráadásként – a kifinomult, pihentető atmoszféra jegyében – hangelnyelő elemek kerültek a padlólemez alá, és szigetelőbetétek vannak a padlószőnyegek, a padlókárpit és a műszerfal alatt is. Az utastérbe jutó zaj 100 km/óránál csupán 65 dB, így az utasok akár suttogva is beszélgethetnek.
A modell történetében először – felszereltségi szinttől függően – Aktív Zajkioltó Rendszer (Active Noise Cancellation) teheti még csendesebbé a HR-V utasterét. Ez utóbbi lényege, hogy két mikrofonnal érzékeli az utastérben fellépő, alacsony frekvenciájú rezgéseket, majd ezeket az autó hangszórói által sugárzott, precízen időzített, „ellentétes hanghullámokkal” semlegesíti azokat.
A kézi kapcsolású váltóval kínált Sport kiviteleknél az Aktív Hangszabályozás (Active Sound Control, ASC) az alapfelszereltség része. Ez a berendezés hasonlóképpen működik az Aktív Zajkioltó Rendszerhez, de más fordulatszám-tartományokban érezteti hatását, például a gyorsulásoknál teszi kellemesebbé a hangzást.