Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Kilometer milliomos 406-os

Posted on 2023.01.21.2023.01.19. By AztaCARom

Nemrég adtunk hírt egy több, mint egymillió kilométert futott francia Peugeot 307-ről, melynek gazdája hálából felkereste a Peugeot Sochaux-i üzemét. Mint kiderült, kilométer-milliomos Peugeot modellért nem kell ilyen messzire menni. Sándor autója zömében itthon rója az utakat és bár jóval idősebb a francia 307-nél, sokat is látott már, mégis remek állapotban lépte át idén az egymilliomodik kilométert.

[envira-gallery id=’265714′]

Egy jó állapotú de sokat futott autó sokszor olyan, akár egy családtag: kiismertük már az idők során minden oldalát, és biztosak lehetünk abban, hogy számíthatunk rá útjaink során. A megbízhatóságot pedig mi sem bizonyítja jobban, mint az, ha a megtett kilométerek ellenére a jármű motorikusan kifogástalan állapotban van. Különösen fontos ez egy családi autó esetében, mint amilyen az Európában 1999 és 2004 között 3 féle karosszériával gyártott Peugeot 406 is. Ez a Peugeot modell futott be nagy filmes karriert Luc Besson filmjében: a Taxiban egy fehér, spoilerezett 406-tal száguldoztak Párizs utcáin. A HDi változat pedig egy világrekord tulajdonosa volt 2002-ben: egyetlen tankolással Melbourne és Rockhampton között utaztak vele 2348 km-t.

Egy ilyen 1999-es gyártású 110 lóerős 2.0 HDi Peugeot 406 ért el nemrégiben kiemelkedő futásteljesítményt Magyarországon: a km órája elhagyta a 999.999 km-t. Érdekes belegondolni, hogy a magyar kilométer-milliomos 406 a 2348km-es világrekord távot valamivel több, mint 425-ször tudta volna megtenni. Vagy hogy még szemléletesebb legyen, ha lenne autópálya a Föld és a Hold között, ennyiből kitelne egy oda-vissza útra, sőt utána még levezetésképp meg lehetne kerülni 5-ször a Földet az egyenlítő mentén.

Sándor, aki 2005 decemberében lett második tulajdonosa az átlagon felül futott 406-nak, ehhez képest teljesen hétköznapi módon használja azt. Munkahelye és otthona között hosszú ideje ingázik, mindkét irányba napi 160 km-t téve meg; de ezzel jár a család lövész versenyekre is. Leghosszabb útjuk az autóval Görögországba vezetett.

A járműnek ráadásul nem mindennapi története van, egy igazi túlélőnek is nevezhetjük. A vásárlás pillanatában kb. 140.000 km volt benne, ám hátulról össze volt törve, így saját kerekein nem is lehetett hazavinni. Sándor, az új tulajdonosa ekkoriban sérült autók saját kezű javításával és adás-vételével foglalkozott, így műhelyében maga cserélte ki a teljes hátsó részt, beleértve a lökhárítót, a hátfalat, a sárvédőt, és a futóművet. Évekkel és 600.000 km-rel később ismét egy karambol miatt kellett cserélni a teljes első lökhárítót, az első lámpákat és a légzsákot, de a motorhoz sem ekkor, sem azóta nem kellett nyúlni. Ahogy Sándor büszkén meséli, a motor teljesen gyári és a hengerfej még sosem volt levéve, mindössze a vezérlés és a nyomásszabályozó szelep volt cserélve, sőt a turbó és a befecskendező is eredeti és tökéletesen működik az autóban.

Bevallása szerint legalább 40 kocsija volt hosszabb-rövidebb ideig élete során és a francia autók váltak be számára leginkább. Peugeot-k közül először egy 405-öt vezetett, amiről már csak utólag derült ki, hogy egy limitált szériás darab volt a maga gyárilag spoilerezett kasznijával és az XU9J motorral. Tulajdonképpen ezzel az autóval vette kezdetét a Peugeot rajongás számára. A 405 után egy kombi 406 következett, de ezen végül tovább adott és ezután vásárolta a 4 ajtós 406-ot, amit aztán megtartott magának. Az eladás gondolata sosem merült fel komolyan, igaz, néhány éve, amikor a családi Peugeot flotta egy új tagját, az 508-at vette, az ügyintéző a márkakereskedésben minden áron rá akarta beszélni, hogy számíttassa be az árába a régit. Csak akkor tántorodott el ettől, amikor meglátta a kilométer órán a több, mint 740.000-es számot.

Valójában tulajdonosa sem akkor, sem a frontális totálkár után nem akart megválni a kocsitól, ahogy ő fogalmazott, “egy szerelemnek nem lehet így vége”. Ez a mára érett korú családtag bizonyította, hogy meghálálja a rendszeres karbantartást és a 10.000 kilométerenkénti olajcserét – immár 17 éve lehet számítani rá. Az még nem világos, hogy mi lesz a sorsa, ha egyszer nyugdíjba vonul, de egy bizos: a családban marad és nyoma nem csak a fénykép albumban, de a család idősebb és ifjabb tagjainak Peugeot rajongásában is megmarad.

ILLUSZTRÁCIÓK: Peugeot, Barki Gábor

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek Tags:406, kilometer milliomos, Peugeot, Peugeot 406

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Százmillió eurós állami támogatásra számíthat romániai gumiabroncsgyára megépítéséhez a finn Nokian Tyres
Next Post: 25 esztendős lett a Cadillac Escalade

Kapcsolódó cikkek

  • Az M3-as metró és a fővárosi közösségi közlekedési járatok forgalmi rendje az áprilisi hétvégéken Hírek
  • A legharciasabb Peugeot Ctrl+C - Ctrl+V
  • Önvezető tehergépkocsit tesztel a Scania és a Rio Tinto egy nyugat-ausztráliai bányában Hírek
  • Két augusztusi hétvégére ismét a gyalogosoké a Szabadság híd Ctrl+C - Ctrl+V
  • Az új Pagani Utópia otthonosan néz ki az eredeti Leonardo da Vinci rajzok mellett Bemutató
  • A Toyota a második, a Lexus az első helyen áll az autóvásárlást fontolgatók toplistáján az USA-ban Ctrl+C - Ctrl+V

Keresés

2023. június
hKscpsv
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930 
« máj    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Így ne legyünk vezetők
  • Nem is gondolnánk, mennyi információt rejthet egy csepp vér
  • A Manó Könyvek könyvheti újdonságai és programjai
  • A lisztérzékenység több, mint egy divathóbort
  • Új technológiák forradalmasíthatják a fizetési ökoszisztémát
  • „This is the land of Audi”
  • Van képünk hozzá (23.06.05.) –  Egyedi Leclerc bukó és overál
  • A három szabadedzés és az időmérő után a futamot is behúzta Verstappen
  • Van képünk hozzá (23.06.04.) –  Toyota Yaris
  • Verstappen az időmérőt is simán behúzta
  • Horvátországban természeti katasztrófák előrejelzésére kifejlesztett rendszert vezetnek be a teszteket követően
  • A sikeres tesztidőszak után újabb kétszáz budapesti kukára kerül fedő a madarak miatt
  • Kiiktatta irányítóját egy MI-vezérelt drón egy teszt során
  • Újabb kategóriában ért el elsöprő tesztgyőzelmet a Cybex
  • Hosszú szünet után folytatódik a gravitációs hullámok tesztelése/megfigyelése
  • Újabb termékek árát csökkentette a PENNY
  • Egészéges sütést kínál a Sage legújabb minisütője
  • Fellendülésre számíthatnak a házhoz szállító éttermek
  • A 2. a 42 Restaurant
  • Májusban csökkentek a globális élelmiszerárak
  • A Ssangyong Rextonnal is megismerkedtek
  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ
  • Anita és Sanyi a Mazda CX-5-öt is kihagyta…
  • E-Tech Renault Captur
  • Rextonról röviden
  • Honda CMX1100T Rebel
  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • Az új Yadea F200 robogót a Porschével tervezték? Bemutató
  • Az Icons motorkollekció új tagja visszavisz a 60-évekbe Bemutató
  • 100 éves sikertörténetét ünnepli a BMW Motorrad Ctrl+C - Ctrl+V
  • A HD bemutatja a Fast Johnnie kollekciót Bemutató
  • Az új BMW R 18 Roctane Bemutató
  • Honda EM1 e képgaléria Bemutató
  • A BMW Motorrad bemutatja az új R 12 nineT modellt Bemutató
  • Honda EM1 e műszaki adatok Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT