Kínában debütál a Huawei által támogatott Aito M9 SUV, rengeteg képernyővel és moziprojektorral
Ez az elektromos 6 üléses SUV, több kijelzővel és kivetítővel rendelkezik, mint az utasok száma
A Huawei és a Seres kínai vegyesvállalata, az Aito piacra dobta zászlóshajóját, az M9 névre keresztelt hatüléses SUV-t. Az elektromos modell tele van funkciókkal, köztük a legújabb Huawei-technológiával, rengeteg képernyővel és két kivetítővel, amelyek moziélményt nyújtanak a járművön belül és kívül.
Az Aito M9 egy nagy SUV, modern stílusjegyekkel és elegáns, de meglehetősen általános megjelenésű karosszériával. A csúcspont a csúcstechnológiás fényszórók, amelyek a Huawei Luxeed S7 szedánjára emlékeztetnek. A világítási egységek adaptív mátrix LED technológiával rendelkeznek, és képesek azonosítani a gyalogosokat és más járműveket, míg az integrált projektor bármilyen sík felületet 100 hüvelykes kijelzővé alakíthat.
Ha nem szereti annyira a behajtós mozikat és a szabadtéri karaoke-meneteket, akkor valószínűleg a második mozibarát lehetőséget választja. Az utastérben lézerprojektor és behúzható 32 hüvelykes panel található, így a hátsó utasok kényelmesen, kényelmesen élvezhetik a filmeket, játékokat vagy tévéműsorokat.
Az Aito M9 műszerfala hasonló a Mercedes hiperképernyőjéhez, három kijelzővel rendelkezik. A 12,3 hüvelykes digitális műszercsoport, a 15,6 hüvelykes központi infotainment képernyő és a 16 hüvelykes első utasoldali képernyő 75 hüvelykes head-up kijelzővel és további négy táblagéppel kombinálva a hátsó utasok mindegyikének (a lézerprojektoron kívül) ), mindegyik a Huawei HarmonyOS 4 rendszerén fut. A hangélmény is egyedülálló a Huawei 25 hangszórós, 2080 wattos audiorendszerének és az aktív zajcsökkentő technológiának köszönhetően.
A kínai SUV 6 személyes belső elrendezése az utasok igényei szerint alakítható, ahogy a franciaágyas konfigurációt bemutató hivatalos galéria is mutatja. Valamennyi ülés elektromosan vezérelhető, legtöbbjük 14 irányban állítható, fűtési és szellőző funkcióval rendelkezik. Ami a biztonságot illeti, az Aito M9 27 érzékelővel van felszerelve, és a legújabb Huawei ADS 2.0 rendszerrel rendelkezik.
Az Aito M9 valamivel nagyobb, mint egy BMW X7, mérete 5230 mm (205,9 hüvelyk) hosszú, 1999 mm (78,9 hüvelyk) széles és 1800 mm (70,9 hüvelyk) magas, tengelytávja pedig 3110 mm (122,4 hüvelyk). Mérete ellenére 0,264 Cd légellenállási együtthatóval rendelkezik, ami meglehetősen lenyűgöző a szegmensben. Az Aito hivatalos weboldala szerint a Xuanwu szerkezet fröccsöntött nukleáris tengeralattjáró-minőségű melegen alakított acélt tartalmaz, míg az Autohome jelentése szerint a karosszéria 80%-ban alumíniumötvözetből készült.
Az Aito két hajtásláncot jelentett be az M9-hez: egy teljesen elektromosat és egy hatótávolságot. A BEV kettős villanymotorral van felszerelve, amelyek együttesen 523 LE (390 kW / 530 LE) teljesítményt adnak, és egy CATL-forrású 97,7 kWh-s akkumulátorcsomaggal, amely 630 km-es (392 mérföld) CTLC hatótávolságot tesz lehetővé. Másrészt az EREV motorháztete alatt egy turbófeltöltős, 1,5 literes motor/generátor található, kettős villanymotorok kombinált 490 LE-vel (365 kW / 496 LE), valamint a CATL 42 kWh vagy 52 kWh akkumulátorai. Ez a beállítás 1362-1402 km (846-871 mérföld) kombinált hatótávolságra jó teljesen feltöltött akkumulátorral és tele tankkal.
Az új modellt a Seres gyártja, az elektromos hajtásláncot, az érzékelőket, az információs és szórakoztató rendszert stb. a Huawei szállítja. Ahogy a neve is sugallja, az M9 a meglévő M5 és M7 SUV-ok fölé kerül. Mint ilyen, hasonló méretű modellekkel fog versenyezni a kínai piacon, köztük a Li Auto L9, Nio ES8, HiPhi X, Hongqi E-HS9, valamint az európai autógyártók ICE-meghajtású luxusterepjáróival, mint a BMW X7 és a Mercedes-Benz. GLS.
Az Aito M9 már megrendelhető Kínában, ahol 469 800 ¥ (65 726 USD) és 569 800 ¥ (79 717 USD) között lehet. Az első szállítások 2024 elején várhatók.