Kínában mutatkozott be a frissített Lexus ES

A második ráncfelvarráson is átesett a hetedik generációs ES, a változások a megjelenést és az infotainment-rendszert érintik.

A Lexus elérkezettnek látta az időt a hatodik gyártási évébe lépő ES egy újabb ráncfelvarrására, Kínában debütált a frissített modell. Hamarosan más nagy piacokon, köztük Európában és Észak-Amerikában is bemutatkozhat az új, 2026-os modellévű változat, amelynek az enyhe külső finomításokon kívül a nagyobb érintőképernyővel rendelkező infotainment-rendszer a fő újdonsága.

A 2024-es Kanton Auto Show-n az új LX700h SUV-val együtt bemutatott, frissített ES-t könnyű megkülönböztetni az elődeitől a finoman átdolgozott orr-része miatt. Bár a mátrix LED fényszórók nappali fénye és belső kialakítása is megváltozott, még feltűnőbb, hogy világítótestek által közrefogott, orsó alakú hűtőmaszk teljesen új mintázattal rendelkezik, a fentről lefelé egyre ritkuló ezüst betétek a Lexus RX rácsára emlékeztetnek. A felfrissített arcon túl a külső változások a limuzin egyéb részein minimálisak. Mindössze annyi érdemel említést, hogy a LED-es hátsó lámpák új belső grafikát kaptak, és egy teljes szélességű fénycsíkkal kötötték össze őket, igazodva a jelenlegi dizájntrendhez.

Belül a legjelentősebb változás az új RX-ből származó, 14 hüvelykes érintőképernyő megjelenése, amely a korábbi 12,3-as képátlójút váltja fel. A szabadidő-autóhoz hasonlóan itt is két forgatható gombbal látták el az érintőképernyőt, hogy egyszerűbb legyen a klímaberendezés és a médiarendszer vezérlése. Ezen kívül áttervezték a menetirány-előválasztó kart, továbbfejlesztették a hangvezérlést, valamint új díszburkolatok és kárpitok jelentek meg a kínálatban.

A frissített ES lemezek alatti technikája nem változott, vagyis a felső-középkategóriás üzleti szedán még nem kapta meg azt a továbbfejlesztett, ötödik generációs, 231 lóerős öntöltő hibrid hajtásláncot, amelyet nemrég vezettek be globálisan a műszakilag közeli rokonnak tekinthető, frissített Toyota Camryben. Kínában az ES kínálata a 200-as jelzésű modellel indul, amelyet egy kétliteres szívómotor hajt 170 lóerős teljesítménnyel; a másik opció a 300h nevű öntöltő hibrid, amely a 2,5 literes benzinmotort és a villanymotort kombinálva 215 lóerőt képes az első kerekekre küldeni. Mindkét konfiguráció CVT-váltóval rendelkezik, az Észak-Amerikában kínált, nyolcfokozatú automatával szerelt hajtásláncok Kínában nem elérhetőek (a tengerentúlon akár 3,5 literes szívó V6-ossal is elérhető az elegáns limuzin, a 302 lóerős motor 6,6 másodperc alatt gyorsítja fel 0-97 km/h-ra).

A frissített Lexus ES már rendelhető Kínában, az első példányok már meg is érkeztek a helyi márkakereskedésekbe. A belépő szintű ES 200 Premium Edition 299 900 jüanba (16,2 millió forint) kerül, a csúcsverziónak számító ES 300h Executive Editionért pedig 488 900 jüant (26,4 millió forint) kell fizetni.

A hetedik generációs, ZX10 kódnév alatt futó Lexus ES 2018-ban mutatkozott be, és 2021-ben esett át az első ráncfelvarrásán. Bár még nem erősítették meg, hogy a kínai specifikációjú modell újabb frissítése eljut-e az európai és az észak-amerikai piacon kínált ES-be is, mindenesetre a 2026-os modellévre tervezett ráncfelvarrás nálunk is segíthetne meghosszabbítani a modell életciklusát néhány évvel.

A 2021-ben megjelent ízelítő grafikák és szabadalmi beadványok arra utaltak, hogy a Lexus már készül az ES átfogóbb átalakítására, amely során esetleg elhagyhatja róla a jellegzetes orsós hűtőrácsot. Még nem tudni, hogy ezt az új formanyelvet csak a készülő tisztán elektromos változat kapja-e majd meg, vagy a nyolcadik generációs hibrid/benzines modellel debütálhat.

Fotók: UK.Motor1.com


Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!