• Egyéb

kínai légiáru-elosztó központ jöhet létre a repülőtéren

A kínai STO Express és EKOL logisztikai társaságok jelenlétének erősítésével a Kínából légi úton érkező, elsősorban e-kereskedelmi áruk elosztó központjává válhat Budapest – közölte Hardy Mihály, a Liszt Ferenc-repülőteret üzemeltető Budapest Airport kommunikációs vezetője szerdán az MTI-vel.

A Kína és Közép-Kelet-Európa csúcstalálkozó részeként Budapesten az egyik vezető kínai logisztikai vállalat, az STO Express bejelentette: a cég a kínai kormány törekvéseivel összhangban fejleszti Kelet-Közép-Európával fenntartott üzleti kapcsolatait. Ennek részeként a légiáru-szállítás központjának a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret jelölte ki. Ennek megfelelően olyan áruszállítási hálózatot hoznak létre, amely Kínától a budapesti repülőtéren át egészen az európai megrendelőkig juttatja el a termékeket.

Az STO Express első, főleg e-kereskedelmi áruval megtöltött Boeing 747-es teherszállító gépe a Silkway Italia színeiben november 3-án érkezett a magyar fővárosba, bár akkor még nem menetrend szerinti áruszállító járattal. A jövőben azonban ezek már tervezett járatok lesznek, ezért jelentős növekedésre lehet számítani nemcsak a teljes légi áru forgalomban, hanem az e-kereskedelemben is.

A Budapest Airport légiáru-forgalma 2015 decembere óta 36 százalékos növekedést ért el, idén január és október között a repülőtér üzemeltetője nem kevesebb, mint 103 700 tonna légi árut kezelt, 14,5 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában. Az áruforgalmat majdnem fele-fele arányban teszi ki az export és az import.

btiv \ gte