Kiváló negyedévet zárt globálisan a Toyota-csoport
Minden értékesítési régióban, az összes fontos mérőszám tekintetében jobban teljesített a Toyota Motor Corporation a 2021 áprilisa és júniusa közötti negyedévben, mint egy évvel korábban.
A vállalat több mint 85 százalékkal növelte eladásait, miközben nettó nyeresége 465 százalékkal nőtt: dióhéjban így foglalható össze a Toyota Motor Corporation negyedéves teljesítménye az előző év azonos időszakának tükrében.
A naptári év második negyedévében, a 2021. április-július közötti időszakban világszerte 2 148 000 új autót értékesített a Toyota, mintegy 990 ezer darabbal többet, mint 2020. második negyedévében. Ez valamivel több mint 85 százalékos növekedést jelentett, amellyel összhangban a vállalat nettó bevétele hasonló arányban, 72,4 százalékkal emelkedett, elérve a 7,935 billió japán jent (hozzávetőlegesen 21,672 billió Ft.) A nettó nyereség az öt és félszeresére: 158,8 milliárdról 897,8 milliárd jenre (kb. 2,45 billió Ft) ugrott.
A Toyota az összes jelentős világpiacon pozitív mérleggel zárta a negyedévet. Míg tavaly ilyenkor Japán átmenetileg átvette a vezetést az eladások tekintetében, idén ismét Észak-Amerika áll az értékesítési ranglista élén. Ugyanakkor Európában, Ázsiában és a harmadik világ piacain gyakorlatilag megduplázta eladásait a Toyota Motor Corporation; az összes növekmény csak a viszonylag stabil hazai piac egyébként elismerésre méltó eredménye miatt nem lett nagyobb.
Eladások 2021.Q1 (db) | Eladások 2020.Q1 (db) | Növekedés (db) | Növekedés (%) | |
Észak-Amerika | 661 000 | 285 000 | 376 000 | 131,93% |
Japán | 500 000 | 385 000 | 115 000 | 29,87% |
Ázsia | 365 000 | 182 000 | 183 000 | 100,55% |
Európa | 281 000 | 141 000 | 140 000 | 99,29% |
Egyéb piacok | 340 000 | 166 000 | 174 000 | 104,82% |
Ami a pénzügyi teljesítményt illeti, három olyan régió is volt, amely a tavalyi év azonos negyedévét – az autóipar valaha volt egyik legínségesebb időszakát – veszteséggel zárta, méghozzá olyan súlyos mértékben, ami semmissé tette az egyébként nyereséggel működő területek eredményét. Idén azonban ezek a piacok is fordítani tudtak, így végül összességében 996,3 milliárd jenes (kb. 2,72 billió Ft) működési bevételt könyvelhetett el a vállalat.
Működési bevétel 2021.Q1 (milliárd jen) | Működési bevétel 2020.Q1 (milliárd jen) | Növekedés (milliárd jen) | |
Észak-Amerika | 217,1 | -97,7 | 314,8 |
Japán | 518,2 | 78,2 | 440,0 |
Ázsia | 167,3 | 45,8 | 121,5 |
Európa | 30,0 | -19,7 | 49,7 |
Egyéb piacok | 63,7 | -10,1 | 73,8 |
Az értékesítési és bevételi sikerek jelentős részben a pénzügyi szolgáltatások erősödésének is köszönhetők voltak: a 2020. második negyedévében regisztrált 70,9 milliárd jen (kb. 193,6 milliárd Ft) helyett a forgalom elérte a 163,2 milliárd jent (kb. 445.5 milliárd Ft); a növekedés mértéke így 130,2%.
Ami a 2022. március 31-ig tartó pénzügyi év hátralévő részére vonatkozó előrejelzést illeti, a Toyota Motor Corporation 8,7 millió darab gépkocsi értékesítésével számol világszerte. A vállalat nettó árbevétele a várakozások szerint eléri a 30 billió jent (kb. 81,9 billió Ft), az adózás előtti nyereség a 3,11 billió jent (kb. 8,49 billió Ft), a nettó nyereség pedig a 2,3 billió jent (kb. 6,28 billió Ft.)