Kiváló teljesítményt nyújtott a DAF 2019-ben
2019 jó év volt a DAF Trucks számára. 16,2%-os piaci részesedésével a nehézgépjármű (16 tonnánál nehezebb) szegmensben a DAF egyike Európa három legnagyobb tehergépkocsi-gyártójának. A DAF részesedése a könnyű gépjárművek szegmensében 9,0%-ról 9,7%-ra nőtt. „Első osztályú tehergépkocsijaink és szolgáltatásaink kiváló márkakereskedői hálózatunkkal ötvözve szilárd pozíciót biztosítanak számunkra a további növekedéshez” – nyilatkozta Harry Wolters, a DAF Trucks elnöke.
2019-ben a 16 tonnát meghaladó tehergépkocsik európai piaca elérte az összesen 320 000 tehergépkocsit, körülbelül ugyanannyit, mint az előző évben. „A tavalyi évben erős volt az európai gazdaság, ami nagy keresletet eredményezett a szállítmányozásban, így az új tehergépkocsik területén is” – számolt be Harry Wolters. „A nehézgépjármű szegmensben elért 16,2%-os piaci részesedés a második legmagasabbnak számít a DAF történetében.”
Piacvezető hat európai országban
A DAF továbbra is piacvezető a nehézgépjármű szegmensben Hollandiában (31,8%), az Egyesült Királyságban (29,4%), Lengyelországban (22,0%) és Magyarországon (23,8%). A holland tehergépkocsi-gyártó 2019-ben Belgiumban és Luxemburgban (19,4%), valamint Bulgáriában (23,6%) is piacvezető szerephez jutott. Csehországban, Litvániában és Görögországban a DAF szerepelt az első helyen a nehézvontató szegmensben, Franciaországban pedig, Európa második legnagyobb tehergépkocsi-piacán, a DAF volt a legnépszerűbb importált vontatómárka.
Jelentősen nagyobb piaci részesedés a 6–16 tonnás szegmensben
A közepes igénybevételre szánt tehergépkocsik európai piaca (6–16 tonna) a korábbi 51 900 egységről több mint 53 600-ra nőtt. A DAF piaci részesedése 9,7%-ra nőtt (2018: 9,0%). A DAF piacvezető az Egyesült Királyságban a közepes igénybevételű szegmensben (34,8%), Írországban pedig a legtöbbet értékesített európai márkának számít (19,1%).
További növekedés Európa határain túl
A DAF 7 900 tehergépkocsit értékesített Európa határain túl. A vállalat Oroszországban, Fehéroroszországban, Ukrajnában, Dél-Amerikában, Ausztráliában és Új-Zélandon mutatta be Euro 5 és Euro 6 tehergépkocsijainak új generációját. Tajvanon a DAF továbbra is piacvezető az európai márkák között a nehézgépjármű szegmensben. Dél-Afrikában több mint 20%-kal nőtt az értékesítés, az ausztráliai Bayswaterben pedig a PACCAR anyavállalat gyárában megkezdődött a sokoldalú DAF CF gyártása. A DAF ezen kívül több mint 3 000 PACCAR motort értékesített vezető busz- és speciális járműgyártóknak világszerte.
„Újabb és újabb rekordok”
„2019-ben rekordszámú DAF MultiSupport javítási és karbantartási szerződést értékesítettünk, rekordszámú ügyfelet láttunk el DAF Connect online flottakezelő rendszerrel, és rekordszámú használt DAF-tehergépkocsit szállítottunk le új tulajdonosaiknak” – számolt be Richard Zink, az igazgatótanács marketingért és értékesítésért felelős tagja. „Természetesen ambícióban sincs hiány nálunk, ezért márkakereskedőinkkel együttműködve azon dolgozunk, hogy stratégiailag tovább bővítsük a már így is több mint 1 100 professzionális márkakereskedőből és szervizpontból álló hálózatunkat. Tavaly például megnyitottuk saját márkakereskedésünket Párizs északi részén, független márkakereskedőink pedig összesen 50 új márkakereskedést nyitottak Európában, Dél-Amerikában, Ázsiában és Afrikában.”
Készen a további növekedésre
2019-ben a DAF 52 746 CF és XF sorozatú tehergépkocsit, valamint 11 344 LF sorozatú járművet gyártott. „Az európai tehergépkocsi-kereslet az európai gazdasági növekedés miatt továbbra is erős” – tette hozzá Harry Wolters. „Várakozásaink szerint a 2020-as esztendő is jó év lesz az európai haszonjármű-piac számára, bár 2019-nél valamivel kevesebb, 260 000 – 290 000 tehergépkocsival számolunk. Természetesen készen állunk a további növekedésre is fantasztikus tehergépkocsijaink piaci értékei, megbízhatósága, alacsony üzemeltetési költségei és rendkívüli járművezetői kényelme terén. Vontatóink és haszonjárműveink átfogó választéka minden szállítási igény esetén testre szabott megoldásokat kínál.”