Kivételes prototípus a legendás „Streif” sípályán

Extrém teszten az Audi e-tron

Január végén az Audi felküldte első, tisztán elektromos SUV modelljét arra a pályára, ahol a világ legjobb síversenyzői küzdenek a Hahnenkamm verseny első helyéért. A speciálisan felszerelt Audi e-tron pedig megmászta a legendás “Streif’ sípálya “Mausefalle” vagyis “Egérfogó” névre hallgató szakaszát. 85 százalékos meredekségével ez a letörés a legmeredekebb része ennek az elképesztő lesiklópályának.

“A tavalyi évben már számos Audi e-tron extrém eseményen bizonyítottuk, hogy elektromos SUV modellünk semmitől sem riad vissza. Pikes Peak csúcsától egészen Namíbia szikes talaján keresztül Berlin nagyfeszültségű tesztpályájáig az Audi e-tron prototípus a legnagyobb kihívásokat is teljesítette.” – nyilatkozta Peter Oberndorfer, az Audi termék és technológiai területek kommunikációjáért felelős vezetője. “Az “Egérfogón” való felhajtással még inkább kitoltuk ezeket a határokat és egy elektromos autóban mutathattuk be a quattro technológiában rejlő műszaki lehetőségeket.”

85 százalékos meredekségével az “Egérfogó” a híres kitzbüheli “Streif” sípálya legmeredekebb szakasza. Ahhoz, hogy ezt a részt megmászhassa, az Audi e-tron technológiai prototípusát egy különleges quattro hajtásrendszerrel szerelték fel, ahol két elektromotor került a hátsó tengelyre, egy elektromos motor pedig az első tengelyen kapott helyet. Így a prototípus összteljesítménye 370 kW-ra nőtt, forgatónyomatéka pedig elérte a 8 920 Nm-t. Ezzel a maximális teljesítmény a meredek pályán is végig biztosított volt. Az Audi emellett